Hallo ik heb een ruimte probleem en wil een 2e hdd gaan kopen of 1 nieuwe hdd, en aangezien deze schijf hoogstwaarschijnlijk sneller of beter, of wat dan ook dan mijn huidige wil ik de oude hdd gaan kopiëren naar de nieuwe hdd.
En mijn vraag is is dit mogelijk?, verstandig?, want ik heb een bloedhekel aan het opnieuw instaleren van windows en weer alle progmms instaleren en alle up-dates en alle drivers en noem maar op, ik wil dit erg erg graag voorkomen.[en ik heb het net een week geleden gedaan, foutje van mijn kant heeft windows gecrasht, oeps]
En de extra opslag heb ik vooral nodig voor complete seizoenen van tv series en films, en games die ik in de toekomst wil gaan spelen, maar over het algemeen heb ik gewoon meer ruimte nodig.
En ik denk dat ik met 500gb of 1tb max meer dan genoeg heb, en de hele schijf kopiëren en de oude wegdoen mag van mij ook, maar ik wil alles proberen om te voorkomen Windows weer opnieuw te moeten instaleren, ik heb net weer alle drivers progmms en tv-series en films weer terug gezet.
Dit is mijn systeem voor het geval dat nodig en/of handig is:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 11 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 35 °C
Grafisch
23MP65 (1920x1080@60Hz)
4096MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 36 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 32 °C
Bij voorbaat dank voor jullie moeite en advies.
Peter
En mijn vraag is is dit mogelijk?, verstandig?, want ik heb een bloedhekel aan het opnieuw instaleren van windows en weer alle progmms instaleren en alle up-dates en alle drivers en noem maar op, ik wil dit erg erg graag voorkomen.[en ik heb het net een week geleden gedaan, foutje van mijn kant heeft windows gecrasht, oeps]
En de extra opslag heb ik vooral nodig voor complete seizoenen van tv series en films, en games die ik in de toekomst wil gaan spelen, maar over het algemeen heb ik gewoon meer ruimte nodig.
En ik denk dat ik met 500gb of 1tb max meer dan genoeg heb, en de hele schijf kopiëren en de oude wegdoen mag van mij ook, maar ik wil alles proberen om te voorkomen Windows weer opnieuw te moeten instaleren, ik heb net weer alle drivers progmms en tv-series en films weer terug gezet.
Dit is mijn systeem voor het geval dat nodig en/of handig is:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 11 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 35 °C
Grafisch
23MP65 (1920x1080@60Hz)
4096MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 36 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 32 °C
Bij voorbaat dank voor jullie moeite en advies.
Peter