[Win7] Help! kan niet booten via USB.*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Hallo

ik wil een clean instal van windows 7 ultimate doen op mijn pc. Heb met windows usb tool de windows op mijn usb gezet. Echter lukt het niet om de pc te booten via mijn usb. wat ik ook probeer in de bios het lukt me niet.

Ik heb een Asrock 970 extreme 3 moederbord.
In de UEFI (bios) heb ik vanalles geprobeert, alles disabled behalve de usb boot. Usb boot staat als enige boot mogelijkheid aan en nog steeds boot hij niet.
Ik krijg constant deze melding:

"Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

bios reset heb ik ook al geprobeerd.
Wie o wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Probeer is op f12 te drukken als je pc opstart, misschien krijg je dan een boot menu. Met een beetje geluk staat ie daar wel in. Volgens mij is het f12, het kan ook een andere functie toets zijn. .

Anders als hij hem niet als boot device herkent is de USB misschien niet goed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Hoewel de windows tool meestal goed werkt. Gaat het niet altijd even goed bij alle usb sticks.
Anders met rufus even de Bootable USB aanmaken.
Dit werkt meestal wel als de windows tool niet werkt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Verschillende poorten geprobeerd? Niet iedere usb-poort is altijd bootable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 23:08
En niet alle sticks zijn bootable. Vooral de goedkopere sticks willen bij mij nog wel eens weigeren/overgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Asrock gebruikt meestal de F11 knop voor het bootmenu, anders, probeer een uefi boot stick te maken.

https://www.thomas-krenn....EFI_Boot-Stick_in_Windows.
Dit werkt voor mij altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Heb het bootmenu (f11) al geprobeerd. ook elke Usb poort al geprobeerd.
Ik probeer het nu even met het programma Refus wat darkside aangaf. even kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 11:05
Ook even goed opletten dat je wel de juiste BIOS setting hebt gekozen (Legacy Boot vs UEFI boot).
Als je gebruik wilt maken van UEFI moet je je stick anders aanmaken.

Als je enkel UEFI boot hebt aangezet, dan werken de sticks gemaakt met de USB DVD Tool niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb pas een eigenwijze laptop onder handen gehad, die wou alleen van USB opstarten als-ie na een reboot uit Windows kwam. Bij een koude start weigerde-ie het..... Misschien de moeite waard om even te testen.

[ Voor 12% gewijzigd door RemcoDelft op 28-07-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Voor UEFI boot moet je usb stick FAT32 geformatteerd zijn en dat werkt niet met die Microsoft USB Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Vreemd, wanneer ik het lijstje van Thomas Krenn afwerk, werkt het altijd perfect. En heb je Microsoft USB Tool helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
NTFS kan toch ook ipv Fat32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
ook met Rufus is het niet gelukt...
snap echt niet waar het aan kan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 23:08
Probeer eens een andere stick O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
heb even een andere usb stick van mn kameraad geleend. Ga het nu daar even mee proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Andere USB net geprobeerd. Ook geen succes... Geeft weer hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Niet in de bios klooien met de opstartvolgorde. Dit gewoon laten zoals het is, met je primaire ssd/hdd waar Windows op komt te staan als eerst.

Zoek even in de handleiding van je moederbord welke F knop het bootmenu toont. Dit is meestal F8,F9, F10 of F11. Bij mijn Asus bord is het F8.

Probeer ook even met Rufus een bootable stick aan te maken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Let er ook op dat de Windows 7 installer meestal niet werkt vanaf een USB-stick als die in een USB 3.0 poort zit. Gebruik dus een USB 2.0 poort... :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Mx. Alba schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:00:
Let er ook op dat de Windows 7 installer meestal niet werkt vanaf een USB-stick als die in een USB 3.0 poort zit. Gebruik dus een USB 2.0 poort... :)
Ja, en ook je muis en tb in 1e instantie ook niet in een USB 3.0 poort stoppen, anders werken die ook niet.

^ eigen ervaring. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, van mij ook eigen ervaring. Gisteren bij het herinstalleren van de laptop van mijn vriendin uren zitten kloten voor het grote "DUH" moment kwam en ik de usb stick in een 2.0 poort deed ipv een 3.0 poort... Neptweaker... 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor fatsoenlijk UEFI? Nee, dat gaat niet werken. Het moet echt FAT32 zijn. Over het algemeen is de stick formatteren in FAT32 en dat zelf de bestanden erop zetten genoeg. Zorg wel dat je media hebt met SP1 er al in EN dat er een EFI map aanwezig is, anders gaat het niet werken. Worst case kan je nog de ISO er als raw bestand op laten schrijven. Met Linux kan dat met het 'dd' commando, dat zal je voor Windows ook vast wel hebben, of vergelijkbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1