Toon posts:

scherm blijft zwart na assembleren nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaande componenten gekocht en in elkaar gezet, echter krijg ik niets. Geen opstartscherm, geen bios, niets. Ik heb alles stap voor stap in elkaar gezet en niets vergeten. Alle kabeltjes juiste plek, voldoende stroom.

Ook geprobeerd te booten zonder ram, hd, gpu maar ook dat helpt niet. Krijg ook geen piep ofzo :s

Wat kan het zijn?

Mijn systeem:
MSI B85-G43 Gaming
Intel Core i5 4460 Tray
Crucial BX100 250GB
Radeon R9 270X
Cooler master 630watt voeding.

Even voor de duidelijkheid, het is een bestaande case waar ik mijn oude setup los heb gehaald en bovenstaande heb ingevoerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door om uit te sluiten waar het door komt.

Verwijderd

Uefi up to date? Moet minimaal C4 zijn lees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het doorgelezen maar kom niet verder :(

Hoe moet ik nu bios updaten? Ik kom nergens in... weet versie niet eens

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:11:

Hoe moet ik nu bios updaten? Ik kom nergens in... weet versie niet eens
Wat heb je allemaal geprobeerd en waar gaat het mis?

Verwijderd

Kijken of de pins van je voeding goed zitten?

Verwijderd

Staat de uefi versie niet op de doos?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel op moederbord als doos gekeken maar helaas niet kunnen vinden, ik denk zelf dat het aan versie ligt.

Maar eerst dacht ik aan gpu, dus heb alles behalve ssd losgemaakt en op die manier opgestart. Pc gaat aan, fans draaien maar gebeurd verder niets.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Zit het beeldscherm wel aangesloten op de videokaart, en niet op het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel via videokaart als on board geprobeerd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet de troubleshooter ook stap voor stap doornemen wil je er echt baat bij hebben, op die manier kun je onderdelen uitsluiten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Als je de Hangen en Opstarten troubleshooter daadwerkelijk hebt uitgevoerd zou je nu moeten weten wat het probleem is..

Krijg je nog beeps van je BIOS/UEFI of heb je het speakertje niet (of verkeerd om) aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/md3s5u7NN8Lm9hCYwqvVvTQ.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Je moet de troubleshooter ook stap voor stap doornemen wil je er echt baat bij hebben, op die manier kun je onderdelen uitsluiten.
Je hebt gelijk, echter kon ik niet alles toepassen. Bijvoorbeeld hoe heet het als je pc opstart zonder piep of bios of geen enkel beeld? Dat is wat mij overkomt, heb geen mogelijkheid om op deze manier bios of moederbord te updaten. Heb dus nu echt letterlijk kaal, ik start op zonder ram, zonder hdd en zonder gpu alleen ssd. Geen enkel piep van moederbord dat ram er niet is of iets anders. Zowel met gpu als kaart on board getest ook geen resultaat. En het zijn splinternieuwe onderdelen uit doos

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
En het zijn splinternieuwe onderdelen uit doos
De kans dat hardware na X tijd kapot gaat is ongeveer even groot als dat het direct bij aankomst al kapot is (DOA). Heb je geen pinnen in het CPU socket verbogen? Ja daarvoor zal je de koeling en processor moeten verwijderen en nieuwe koelpasta moeten aanschaffen als je hem terug wil plaatsen.

Zonder componenten met enkel de CPU zou je een NOMEMORY beep code moeten krijgen uit het speakertje van m'n vorige post.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2015 15:37 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Je hebt gelijk, echter kon ik niet alles toepassen. Bijvoorbeeld hoe heet het als je pc opstart zonder piep of bios of geen enkel beeld? Dat is wat mij overkomt, heb geen mogelijkheid om op deze manier bios of moederbord te updaten. Heb dus nu echt letterlijk kaal, ik start op zonder ram, zonder hdd en zonder gpu alleen ssd. Geen enkel piep van moederbord dat ram er niet is of iets anders. Zowel met gpu als kaart on board getest ook geen resultaat. En het zijn splinternieuwe onderdelen uit doos
Zonder RAM zal het niet booten, maar je zou wel beeps moeten krijgen, mits je je speaker aangesloten hebt natuurlijk (en die ontbreekt op veel borden en kasten standaard)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je dat speakertje niet hebt kan je die trouwens prima even uit een werkend systeem halen (zet deze natuurlijk wel uit).

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, een oude celeron processor aangesloten en dat werkt. Daarna via USB update gedraaid en nu werkt mijn systeem weer. Happy :D
Pagina: 1