Goedkope en zuinige Plex Media Server

Pagina: 1
Acties:

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-11 13:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik de media wat op op mijn QNAP TS-670 heb staan laten transcoden op de nieuwe systeem omdat de QNAP dit niet aankan en ik graag 1080 content wil streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en de OS (Windows).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheel nieuwe systeem, zie de samengestelde lijst hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag HD content kunnen streamen vanaf mijn QNAP.

Ga je overklokken?
Geen idee, ik denk niet dat dit nodig is?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 67,95€ 67,95
1Gigabyte GA-H81M-S1€ 43,-€ 43,-
1Gembird CCC-J-01€ 16,80€ 16,80
1Crucial CT51264BF160BJ€ 20,95€ 20,95
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 40,95€ 40,95
1Sandisk Solid State Drive 64GB€ 37,99€ 37,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,64

• Systemadmin
Kan iemand mij hierbij helpen?

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Ik weet niet precies wat een QNAP is en wat je met transcoden bedoelt, maar als het gewoon als een gedeelde NAS netwerkschijf leesbaar is kun je al prima je HD materiaal afspelen op bijvoorbeeld je tv met een simpele raspberry pi 2.

PLEX is er ook voor de raspberry

[ Voor 7% gewijzigd door n0isH op 29-07-2015 15:41 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat het om een enkele stream of wil je meerdere streams tegelijk kunnen transcoden? Puur voor transcoden van een enkele stream moet dit systeem wel voldoende geschikt zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:22

kihon

Uplay > palitojr

Wat Tsurany zegt, hoeveel streams moet de Plex-Server tegelijk transcoden?
Wat voor source-material en naar welke apparaten wil je het streamen? (moet het veel transcoden?, sommige apparaten kunnen ook gewoon streamen zonder transcoding)

Maar 1 of 2 streams moet de Pentium wel aankunnen.
Mits hij niet teveel andere background apllicaties aan het draaien is.

Hier kan Plex gewoon 1 stream transcoden met een G1840.
Soms wel problemen als ie ook gelijk aan downloaden/extracten/sorteren etc is.

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 12:40
Hi Systemadmin, ik zie dat het een poosje geleden is dat je hier de vraag naar had.
Ik zit namelijk momenteel met een vergelijkbare situatie.

Alleen mijn vriendin maakt veel gebruik van Plex voor series. Deze kan ze dan zien op de TV in de huiskamer via de Chromecast (ideaal!) of op haar mobiel.
Het vervelende is alleen dat ik momenteel maar 1 PC heb die de transcoding doet en dat is mijn eigen Werk/Game PC. En dat ding vraagt nog al wat stroom (oudere x86-cpu). Daarbij gaat continue die PC aan als er weer gestreamed moet worden.

Daarom zoek ik dus naar een oplossing en zat door de BBG van juli al een beetje richting een systeem dat jij hier neerzet te denken.

Heb jij deze inmiddels aangeschaft? Zo ja, wat zijn jouw bevindingen?
Zo niet, ik ben nog aan het kijken of de volgende systemen een goed alternatief kunnen zijn:
- HP Proliant Gen8
- Synology Play
- ASUStor

Deze hebben allemaal een sterkere proc waardoor transcoding mogelijk is, waarbij de HP in dit geval wat meer biedt in verband met schaalbaarheid (geheugen, software, etc)

Blijkbaar is het ook mogelijk om je Raspberry PI de te streamen content te laten transcoden via je versterker via HDMI. Iets wat passthrough heet en ik zelf nooit duidelijk heb geweten dat het dat in hield 8)7
Als je dit combineert met PlexBMC heb je misschien ook een ideale oplossing.

Heb jij verder ervaring met FreeNAS? Ik namelijk nog niet, maar heb het idee dat dit ideaal is voor jouw setup.

Hoop graag wat discussie opgang te brengen!
Mijn voorwaarden (los van de QNAP) zijn namelijk hetzelfde als die van jouw :)

[ Voor 10% gewijzigd door RoelZ op 08-08-2015 09:54 . Reden: Was Raspberry vergeten te melden ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

• Systemadmin
Na lange tijd te hebben gezocht naar een passende oplossing heb ik toch de CPU en RAM geheugen van mijn QNAP vervangen door de RAM uit te bereiden van 2 GB naar 8 GB en de CPU van een Intel Celeron G550 naar een Intel Xeon E3-1245V2. Ik moet zeggen dat het nu perfect werkt en ik makkelijk HD-content kan streamen van meerdere apparaten tegelijk, hiermee is mijn probleem dus opgelost en ben ik zelf niet meer opzoek naar een ander systeem.
Feutis991 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:41:
Hi Systemadmin, ik zie dat het een poosje geleden is dat je hier de vraag naar had.
Ik zit namelijk momenteel met een vergelijkbare situatie.

Alleen mijn vriendin maakt veel gebruik van Plex voor series. Deze kan ze dan zien op de TV in de huiskamer via de Chromecast (ideaal!) of op haar mobiel.
Het vervelende is alleen dat ik momenteel maar 1 PC heb die de transcoding doet en dat is mijn eigen Werk/Game PC. En dat ding vraagt nog al wat stroom (oudere x86-cpu). Daarbij gaat continue die PC aan als er weer gestreamed moet worden.

Daarom zoek ik dus naar een oplossing en zat door de BBG van juli al een beetje richting een systeem dat jij hier neerzet te denken.

Heb jij deze inmiddels aangeschaft? Zo ja, wat zijn jouw bevindingen?
Zo niet, ik ben nog aan het kijken of de volgende systemen een goed alternatief kunnen zijn:
- HP Proliant Gen8
- Synology Play
- ASUStor

Deze hebben allemaal een sterkere proc waardoor transcoding mogelijk is, waarbij de HP in dit geval wat meer biedt in verband met schaalbaarheid (geheugen, software, etc)

Blijkbaar is het ook mogelijk om je Raspberry PI de te streamen content te laten transcoden via je versterker via HDMI. Iets wat passthrough heet en ik zelf nooit duidelijk heb geweten dat het dat in hield 8)7
Als je dit combineert met PlexBMC heb je misschien ook een ideale oplossing.

Heb jij verder ervaring met FreeNAS? Ik namelijk nog niet, maar heb het idee dat dit ideaal is voor jouw setup.

Hoop graag wat discussie opgang te brengen!
Mijn voorwaarden (los van de QNAP) zijn namelijk hetzelfde als die van jouw :)

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 12:40
Klinkt als een redelijk eenvoudige oplossing, na al mijn goed bedoelde ideeën :P

Maar wat ik niet begrijp is dat jouw oplossing niet helemaal klopt met je vragen die je op voorhand had uitgezet.
"Wat mag het systeem gaan kosten?
- Zo goedkoop mogelijk."

Toch overstag gegaan voor een eenvoudige en minder tijdrovende oplossing? Of heb je de CPU toch goedkoper op de kop weten te tikken?

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Pagina: 1