Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop waar ook spellen op gespeeld kunnen worden

Pagina: 1
Acties:

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 12:13
Ik ben op zoek naar een zakelijk laptop. Gezien ik met regelmaat in een hotel overnacht, zoek ik een machine waarop ook een spelletje te spelen is. Daarbij gebruik ik de machine ook vaak op de bank om spellen te spelen en te alt tabben naar een remote desktop etc. Het gaat hier in ieder geval om spellen als:
  • Football Manager
  • Crusader Kings/Universalis
  • HOTS
  • Af en toe pak een onbekend strategie spelletje mee of een indie.
Geen grafische krakers dus, maar hoe meer spellen er op te spelen zijn hoe prettiger. Op dit moment heb ik een K2100 en deze is voldoende. (en niet eens voor dit soort doeleindes bedoeld)

Uiteindelijk heeft de laptop vooral een zakelijke bestemming, waar de zwaarste taak zit in wat virtuele machines te draaien. Ik ben dagelijks onderweg en de laptop moet dus stevig en representatief zijn. (licht is leuk, maar niet echt een prioriteit voor mij)

Eisen:
  • 1920x1080 minimaal en mat scherm
  • 256GB SSD minimaal (meer mag altijd), of minimaal een 128GB SSD met een HDD ernaast.
  • 16GB Geheugen
  • Goede I5/I7
  • Dedicated grafische kaart
  • Numeriek toetsenboord! (opeens zo zeldzaam geworden)
  • 15 inch
  • Stevige bouw
  • Een goed werkend touchpad (werk hier veel mee), indien mogelijk met 3 knoppen.
Het probleem is dat de combinatie spelletjes/zakelijk niet echt bestaat. Zakelijke laptops met grafische kaarten gaan al snel naar gpu’s welke voor CAD ontwikkeling zijn ontworpen. Dit gebruik ik niet en die kaarten zijn kostbaar. Met laptops voor de particuliere markt ben ik bang dat ze op den duur gaan kraken als ik ze elke dag meeneem.

Wat ik naar gekeken heb:

HP Elitebook
Laptop van mijn vorige werkgever. Wat een top ding. Heerlijk keyboard, pefecte touchpad, stevig (loodzwaar). Maar heel duur voor wat je krijgt en had ik gekozen als ik 1000 euro meer budget had.

Dell laptops
De paar laptops welke aan mijn eisen voldoen hebben geen numeriek toetsenboord. Zag ook geen laptops staan welke zoveel meerwaarde hebben dat ik deze eis wil laten vallen.

Lenovo laptops
Heb er nu een Lenovo van dit jaar met een K2100, 3k scherm. Voldoet aan alle eisen die hierboven staan, maar het touchpad is zo beroerd. Je kan heel dat ding indrukken (is ook zo bedoeld), maar ik kan er niet aan wennen en kan alleen werken met een externe muis. Dat is ook de enige reden dat ik op zoek ben naar een andere laptop. Zonde, want ze hebben verder mooie laptops voor een leuke prijs.

MSI laptops
MSI heeft meerdere laptops die aan mijn eisen voldoen. Alleen zijn het gamer laptops waarvan ik mij afvraag of ze representatief zijn en of de bouwkwaliteit goed genoeg is. Het zijn geen zakelijke laptops, maar hebben wel leuke specs. Ik zit bijv. te denken aan een GS60. Ik begrijp dat het keyboard/touchpad erg goed zijn. (blijft smaak). Iemand enig idee of de bouw kwaliteit voldoende is om deze dagelijks mee te nemen?

Ik ben op zoek naar suggesties. Zat ook nog te kijken naar BTO laptops etc. maar durf dat toch niet aan. Volgens mij zoek ik iets wat niet bestaat, of ben ik te kieskeurig. Maar ik hoopte dat 1 van jullie een suggestie heeft waar ik heel gelukkig van ga worden. Anders blijft het toch met een externe muis werken op de huidige Lenovo.

Budget 1800 euro +/-

Wilde altijd al iets over computers weten