Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Topicstarter
Ben ik de enige die me eraan erger, dat het me belminuten kost terwijl ik niemand aan de lijn heb gehad.
Maar het kost je wel lekkere belminuten.

Waarom is dat nog toegestaan? De definitie belminuten gaat toch over dat het moment dat je iemand aan de lijn heb en niet hoelang je in de wacht- staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:28:
Ben ik de enige die me eraan erger, dat het me belminuten kost terwijl ik niemand aan de lijn heb gehad.

Waarom is dat nog toegestaan? De definitie belminuten gaat toch over dat het moment dat je iemand aan de lijn heb en niet hoelang je in de wacht- staat.
Als je in de wacht staat heb je toch ook een belverbinding open? maakt voor de telecom provider echt geen klap uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 15:31
En hoe moet jouw provider dan weten dat je in de wacht staat bij iemand? Voor hen is gewoon een gesprek, klagen dat je in de wacht staat bij who-ever je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Die gaat over hoe lang je verbinding hebt. En of dat is met een persoon of een telefoonsysteem dat je naar een muziekje laat luisteren is vervolgens irrelevant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:35

Je hebt ook iemand aan de lijn, alleen is die iemand een computer die je een muziekje laat horen en je om de zoveel seconden vertelt hoeveel mensen er nog voor je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Nee. Die gaat over hoe lang je verbinding hebt. En of dat is met een persoon of een telefoonsysteem dat je naar een muziekje laat luisteren is vervolgens irrelevant.
:X Ja helaas is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Het meest vervelende is nog wel als het buiten je bundel om gebeurd voor xx ct/min. Dat is pas duur wachten. En vervolgens ben je aan de beurt wordt de verbinding verbroken omdat je het maximale tarief bereikt hebt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
migchiell schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:34:
[...]

Je hebt ook iemand aan de lijn, alleen is die iemand een computer die je een muziekje laat horen en je om de zoveel seconden vertelt hoeveel mensen er nog voor je wachten.
Of een liedje van happy - pharrell williams, wat heel ironisch is als je elke keer 20 minuten in de wacht staat.
Vind het alleen zo jammer he, dat het me belminuten kost terwijl je er zelf niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Of een liedje van happy - pharrell williams, wat heel ironisch is als je elke keer 20 minuten in de wacht staat.
Vind het alleen zo jammer he, dat het me belminuten kost terwijl je er zelf niks aan kan doen.
Again, hoe moet een provider dat weten?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Niet alleen irrelevant. Het is gewoon onmogelijk voor de provider om te checken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Niet alleen irrelevant. Het is gewoon onmogelijk voor de provider om te checken.
Ook niet als de servicenummer gewoon de gegevens doorstuurt van hoelang deze persoon in de wacht heeft gestaan.
corset schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Again, hoe moet een provider dat weten?
Ik heb geen idee, ik heb geen verstand van de telefoon systeem, hoe dat precies is opgebouwd.
Maar ze zouden het ook stuk makkelijker/goedkoper/service maken als we gewoon via skype/voip konden bellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 28-07-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Ook niet als de servicenummer gewoon de gegevens doorstuurt van hoelang deze persoon in de wacht heeft gestaan.
En hoe verwacht je dat het servicenummer dat precies doet? En hoe moet dat vervolgens afgehandeld worden? De provider heeft gewoon kosten gemaakt, dus dat moet dan maar verhaald worden op de afnemer van het nummer. En die moet vervolgens zélf doorgeven hoe lang de klant in de wacht heeft gedaan. Nee, dat nodigt vast niet uit tot fraude/oplichting. ;)
Ik heb geen idee, ik heb geen verstand van de telefoon systeem, hoe dat precies is opgebouwd.
Maar ze zouden het ook stuk makkelijker/goedkoper/service maken als we gewoon via skype/voip konden bellen.
Die revolutie komt vanzelf nog wel een keer, net zoals die er is geweest voor SMS/Whatsapp. Maar reken je nog maar niet rijk, want het is erg onwaarschijnlijk dat het bellen naar wat nu 0900-nummers zijn dan gratis wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 28-07-2015 13:11 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Waarom zou een betaald servicenummer dat doen? Dat vermindert de inkomsten. Voor een 0800 is er nog wat voor te zeggen maar dan houdt de gratisheid daarvan ook snel op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:03
[...]
k heb geen idee, ik heb geen verstand van de telefoon systeem, hoe dat precies is opgebouwd.
En dan...Dan sta je via Skype/VOIP in de wacht en kost het je MB'tjes :z

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meekoh schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:20:
[...]

En dan...Dan sta je via Skype/VOIP in de wacht en kost het je MB'tjes :z
Niet zo sarcastisch doen, de kosten dat je kwijt bent wanneer je belminuten op zijn.
Zijn ook 10000x groter dan die paar MB'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 19:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Niet zo sarcastisch doen, de kosten dat je kwijt bent wanneer je belminuten op zijn.
Tenzij je in het buitenland zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 11:03
Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Echter het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Jij maakt gebruik van een infrastructuur/dienst, zij het via VOIP of belminuten.
Waarom zou je er dan niet voor moeten betalen? Je maakt immers gebruik ervan.

Dus als ik even hierop door denk, dan zou ik de wegenbelasting terug moeten kunnen krijgen voor de tijd dat ik voor de brug in de A8 stond? Ik stond immers in de wacht, echter maakte ik wel gebruik van de Infrastructuur (de A8).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:36
Jongens, het gaat dus duidelijk niet om reguliere belminuten maar om de extra kosten van servicenummers waar de OP op doelt.

Dit is inderdaad vrij ver****eratief ja. Aangezien de partij waarmee je belt 0,0 kosten maakt wanneer jij keurig in de wacht staat te luisteren naar k*tmuziek.
Betaalde servicenummers zijn ooit ingevoerd, zodat je een callcenter makkelijk kon bellen en betalen via je telefoonrekening :)

Nu tegenwoordig zijn voor de 'eerlijkheid' veel betaalde servicenummers overgegaan op een vast tarief van bv €0,80 ct.
Zo weet de beller beter waar hij aan toe is, maar geloof me, ik ken bepaalde callcenter/servicenummers telefoonnummers "verbroken" moest worden, zodat er 2x aan verdiend kon worden. |:(

Weet je wat zelfs nog erger is, wanneer je buiten openingstijden belt naar zo'n nummer. Je zal dan nooit iemand te woord krijgen, maar een stem die je vriendelijk verteld dat je tussen 9 en 5 moet terugbellen.

Laat de overheid eerst daar maar eens mee beginnen om dat te verbieden, want dat zijn natuurlijk vrij oneerlijke inkomsten.
Hoe noemde men dat ook alweer? Slapend rijk worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlesT op 28-07-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

Bellen is bijna gratis, volgens mij betaal ik nog geen 5 euro voor 300 minuten per maand.

Die wachttijd vind ik eerder vanwege andere reden vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Outlandos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Bellen is bijna gratis, volgens mij betaal ik nog geen 5 euro voor 300 minuten per maand.

Die wachttijd vind ik eerder vanwege andere reden vervelend.
Ik ben dan ook zo iemand die bijna geen belminuten heb maar veel MB's,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Betalen voor wachten op de klantenservice van je mobiele provider vind ik inderdaad schandalig, maar voor alle andere klantenservices is het jou eigen keuze dat je mobiel belt. Met een vaste lijn is het vaak goedkoper (al hoewel de grote namen allemaal schandalige marges pakken op belminuten, denk 700-800% van de kostprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubix
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09-2022
Als je niks nuttigs te melden hebt, post dan ook niet.

[ Voor 75% gewijzigd door The Wizard op 28-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 109640 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:02:
Daar kun je wel wat aan doen: niet bellen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 19:05
Dit is zeker wel technisch mogelijk en zelfs kinderlijk eenvoudig met een voipcentrale zoals bv asterisk.
Zolang de centrale (in dit geval van asterisk) geen exten => xxxxxx,1,answer() wordt gedaan kunnen er DTMF tonen worden herkent (tbv keuze menu) en wachtrij muziek worden afgespeeld. De truck is gebruik maken van early media. (Niet alle SIP provider ondersteunen dit maar dat is een ander verhaal.)

https://wiki.asterisk.org...+the+Progress+Application

Het is dus een kwestie van willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Alsof een eigenaar van een servicenummer er op zit te wachten om met zijn billen bloot te gaan dat ie relatief traag de telefoon opneemt. En sowieso, dat zijn klantgegevens en dar moet ie zorgvuldig mee om gaan.
Bovendien maak je nu van jouw probleem ineens het probleem van de eigenaar van het servicenummer. Die mogelijk ook nog eens extra vangt omdat jij in de wacht staat. Ik geloof niet dat die dat in dat geval aan zal passen.
En dan nog, wie zou je terug moeten betalen voor dat wachtgeld? Telefoonprovider niet, die is slechts doorgeefluik. Houder van het servicenummer? Jij belt hem en worse case levert hem dat niks op. Je hoeft hem niet te bellen natuurlijk :z
[...]

Wat jij zoekt is gewoon flat fee telefonie. Dat bestaat gewoon, zeker in de zakelijke markt. En op de particuliere markt zie je het bij de meesta kabelaars ook terug, alleen niet voor de betaalde servicenummers.
Skype kan niet want is aan account gekoppeld - of wilde je Microsoft dwingen dat aan te passen omdat wij Hollanders zo pinnig zijn? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat wil je dan inplaats van een wachtrij? Dat ze een call tegelijk doen en je ze na 39 keer een ingesprekstoon de 40 keer proberen aan de lijn krijgt? Als je met Voip belt kost het ook nouwelijks iets.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1