Versterker in woning onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 20:15
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik ben pas verhuisd naar een nieuwe woning en heb Ziggo gevraagd hier internet aan te sluiten. Nu is de monteur langs geweest en die verteld mij vrolijk dat de signaalsterkte te hoog is en ik het zelf moet oplossen.

Geweldig natuurlijk, ik mag het zelf oplossen. De eigenaar van het pand gebeld (waarvan ik het huur) en die weet het ook niet precies. Die verwijst vervolgens weer door naar iemand die op vakantie is en al met al wordt ik dus van het kastje naar de muur gewezen.

Beschrijving van de meterkast: Er zit een ISRA punt waar de telefoonlijnen uitkomen, verder geen groene coax kabels en dergelijke. Wel zitten er in 4 kamers coax aansluitingen, deze zijn echter onmogelijk te herleiden van waar ze precies vandaan komen. Ze gaan namelijk allemaal via het plafond. Ook even bij het plafond gekeken maar hier is niet gemakkelijk bij te komen zonder alles te slopen. Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:14

MCP cloud

Op het web sinds 1998

GoT.Typhoon schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik ben pas verhuisd naar een nieuwe woning en heb Ziggo gevraagd hier internet aan te sluiten. Nu is de monteur langs geweest en die verteld mij vrolijk dat de signaalsterkte te hoog is en ik het zelf moet oplossen.

Geweldig natuurlijk, ik mag het zelf oplossen. De eigenaar van het pand gebeld (waarvan ik het huur) en die weet het ook niet precies. Die verwijst vervolgens weer door naar iemand die op vakantie is en al met al wordt ik dus van het kastje naar de muur gewezen.

Beschrijving van de meterkast: Er zit een ISRA punt waar de telefoonlijnen uitkomen, verder geen groene coax kabels en dergelijke. Wel zitten er in 4 kamers coax aansluitingen, deze zijn echter onmogelijk te herleiden van waar ze precies vandaan komen. Ze gaan namelijk allemaal via het plafond. Ook even bij het plafond gekeken maar hier is niet gemakkelijk bij te komen zonder alles te slopen. Enig advies?
Beetje warrig verhaal :?

signaalsterkte te hoog:
Wel zitten er in 4 kamers coax aansluitingen

Waar gemeten, en meestal komt het uit de straat/wijkkast, dus raar verhaal te sterk

ISRA punt waar de telefoonlijnen uitkomen:
Klink als kamer verhuur geweest huis ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, daar gaan wij op afstand natuurlijk ook weinig kaas van kunnen maken.

Wat voor woning is het en wat is de rol van die persoon die op vakantie is?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Het klopt indwrdaad dat het huis is gebruikt voor kamerverhuur (voor studenten). De Ziggo monteur heeft in de wijkkast gekeken, hier kwam wel een goed signaal uit (klein vierkant kastje beneden bij de flat). Ik zit op de 9e verdieping overigens.

We hebben gemeten in alle kamers en overal komt er een te sterk signaal binnen. Er komt verder geen coax kabel binnen in de meterkast. Geen idee dus waar het signaal binnenkomt, de monteurs (Er zijn er al 2 geweest) wist mij dit ook niet te vertellen.

De persoon die op vakantie is, is de eigenaar van de woning. Die onderverhuurd deze aan mij.

[ Voor 8% gewijzigd door GoT.Typhoon op 28-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:59
Een verzwakker plaatsen? Bijvoorbeeld zoiets. Zoek even, want er zijn meer aanbieders.
Let wel even op de aansluitingen. Om je een idee te geven 3 DB verzwakking is net merkbaar. Als het signaal te sterk is, is 6 DB een goede waarde om mee te beginnen.

Ik blijf het trouwens een vreemd verhaal vinden: signaal te sterk. Wat soms wel het geval kan zijn, is dat je een Gigabit kabel binnenkrijgt, terwijl de aansluiting liever een 100 Mb kabel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gaat er vanaf de wijkkast 1 kabel naar de hele flat, of 1 kabel per woning? Klinkt alsof er ergens nog een centraal COAX punt in de flat zit, waar het signaal versterkt wordt voor het naar alle individuele woningen gaat. Maar daarvoor zal je toch echt bij de beheerder van het pand moeten zijn (tenzij dat punt in een van de woningen zit).
kzin schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:42:
Ik blijf het trouwens een vreemd verhaal vinden: signaal te sterk. Wat soms wel het geval kan zijn, is dat je een Gigabit kabel binnenkrijgt, terwijl de aansluiting liever een 100 Mb kabel heeft
Huh, wat? We hebben het hier over een coax kabel waar een docsis signaal overheen moet. Hoe heb je daar gigabit kabels en 100mbit kabels :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is toch geen vreemd verhaal, mijn upc ziggo problemen werden ook daardoor veroorzaakt. Na de kabel op een zwakkere uitgang van de versterker geplaatst te hebben is het een stuk beter. (nagemeten door de monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Orion84 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:43:
Gaat er vanaf de wijkkast 1 kabel naar de hele flat, of 1 kabel per woning? Klinkt alsof er ergens nog een centraal COAX punt in de flat zit, waar het signaal versterkt wordt voor het naar alle individuele woningen gaat. Maar daarvoor zal je toch echt bij de beheerder van het pand moeten zijn (tenzij dat punt in een van de woningen zit).

[...]

Huh, wat? We hebben het hier over een coax kabel waar een docsis signaal overheen moet. Hoe heb je daar gigabit kabels en 100mbit kabels :?
Vanaf de wijkkast gaat er een kabel naar elke woning apart. Naar mijn weten zit hier verder niet nog een verdeler tussen (en anders had Ziggo dat wel gezegd hoop ik...). Ik ga straks even naar de buren toe, om te vragen hoe zij het precies hebben gedaan en hoe het bij hen precies in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een verzwakker plaatsen? Bijvoorbeeld zoiets. Zoek even, want er zijn meer aanbieders.
Let wel even op de aansluitingen. Om je een idee te geven 3 DB verzwakking is net merkbaar. Als het signaal te sterk is, is 6 DB een goede waarde om mee te beginnen.
Dat is maar de helft van het verhaal. Signaal te sterkt is ws alleen downstream signaal te sterk, als je dempers gaat plaatsen komt dat niet meer door :o
Ik blijf het trouwens een vreemd verhaal vinden: signaal te sterk.
Hoezo vreemd verhaal: Ziggo levert correct signaal naar gebouw. Eigenaar gebouw heeft zelf lopen prutsen met versterker die in dit geval blijkbaar het signaal versterkt naar zodanig hoge waardes dat de DOCSIS/DVB-C devices niet goed werken.

Schering en inslag, vooral omdat beun-de-haas gelijk denkt bij willekeurig welk probleem met coaxapparatuur dat een versterker de oplossing is - en wat TS beschrijft over deze 'woning' heeft een hoge beun-de-haas-gehalte :X

Om verder te komen heb je gewoon de eigenaar nodig die zelfs is gaan knutselen en weet waar de coaxaansluitingen in jullie kamers vandaan komen.
Wat soms wel het geval kan zijn, is dat je een Gigabit kabel binnenkrijgt, terwijl de aansluiting liever een 100 Mb kabel heeft
Wut? Het probleem zit op de coaxkabel tussen centrale (CMTS/headend) en modem/decoder. Daar zitten geen Ethernetkabels tussen. Die hebben in ieder geval niets te maken met DOCSIS signaalwaardes 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 28-07-2015 14:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Wij hadden ooit een te sterk signaal in huis, maar daar heeft de UPC-monteur gewoon een extra splitter tussen gedaan en zo het probleem opgelost.
Hij kon het namelijk vanuit de wijkcentrale niet aanpassen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, want dat regel je in bij groeps- en eindversterkers. Hij was gewoon te lui de hele wijk opnieuw in te regelen :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

GoT.Typhoon schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:43:
Beste Tweakers,

Ook de woonkamer is vaak een plek waar de hoofdaansluiting zit. Al gekeken wat daar voor kabel zit achter het kastje?
Pagina: 1