Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukert1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Beste tweakers,

Via de pricewatch heb ik een lumia 640 besteld bij Coolblue. Echter kwam ik erachter dat je via de pricewatch link uitkomt op een of andere lumia 640 "tele2" versie.

pricewatch: Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Heeft iemand enig idee of die versie daadwerkelijk verschillend is van de normale versie? In dat geval laat ik de doos ongeopend en stuur ik het zaakje terug om de normale versie te bestellen.

Voortaan beter opletten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb een Lumia 820 Vodafone versie, waardoor ik bij het opstarten het Vodafone logo heel even te zien krijg, en bij os updates moet ik wachten totdat de Voda versie de update krijgt.

Opzich is het geen probleem, vaak zijn de providers in NL even snel met updaten, en is het niet zo'n drama als in de VS, en als het echt moet, kun je volgens mij ook gewoon er een CV ding erop flashen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukert1
Bedankt voor je reply. Ik zal het proberen met mijn KPN simkaart en anders stuur ik het terug en bestel ik het opnieuw bij een andere shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je KPN simkaart zal er sowieso in werken, wanneer er een simlock op zou zitten, had Coolblue dat vermeldt.
Overigens krijg je bij andere shops vaak import-toestellen, en dan ben je voor eventuele updates er weer van afhankelijk, hoe snel die in dat betreffende land beschikbaar zijn. Dat kan overigens ook meevallen, niet al onze Lumia's zijn Nederlands, en soms had een van de 'buitenlandse' exemplaren (Duits, Belgisch en uit Dubai) eerder een update.

Hoe Tele2 omgaat met updates, weet ik niet, heb uit het verleden alleen ervaring met Vodafone en KPN, maar onze huidige toestellen zijn geen provider-versies.

[ Voor 15% gewijzigd door Marly op 28-07-2015 15:26 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukert1
Ik had een reply gekregen van de webshop van coolblue dat de tele2 versie een simlock bevat en wat tele2 firmware waardoor enkel tele2 simkaarten zouden moeten werken. Echter stond er niks van dat vermeld op de doos van het product.Ik ga er maar van uit dat zij ook maar het zekere voor het onzekere nemen. Voor de zekerheid maar een nieuwe besteld en de tele2 "versie" retour gestuurd.

Compleet mijn eigen schuld natuurlijk! Ga donderdag op vakantie en zit met een defecte telefoon die ik snel wil vervangen, lekker chaotisch allemaal :-)