upgraden Dell XPS17

Pagina: 1
Acties:

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
SSD, het opstarten duurt nu best lang en dat kan stukken beter met een SSD en wellicht wat werkgeheugen erbij ?

Wat is je budget?
max 100 euro voor SSD Werkgeheugen ??.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen specifiek merk , heb er te weinig verstand van.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
DeLL XPS 17
i7, 2.2 ghz
6 gb werkgeheugen
64 bits
Windows 7 home premium
Ik gebruik hem thuis, tekstverwerking, foto bewerking en incidenteel downloaden .

Hij start dus traag op, vandaar de SSD waarop ik mijn OS wil zetten
Verder denk ik aan wat meer werkgeheugen zodat hij ook wat sneller is bij mijn foto bewerking.

Ik ga hem sowieso helemaal opnieuw installeren, want na een aantal jaar is hij sowieso vol met troep .. Is terugzetten naar fabrieksinstellingen dan voldoende ? Wat is een handige volgorde om mijn laptop weer fris en fruitig te maken ? Stappenplan ?

Ik heb geen verstand van merken SSD en werkgeheugen an sich. Voor zover ik het heb bekeken komt Samsung vaak voor in de testen. Ik ben wel handig en kan het zelf er wel inzetten.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zo zou ik het doen:

1. kijk bij de pricewatch naar de ssd's die aan je eisen voldoen. Ik neem aan dat je een 250 GB exemplaar wil, dat kan mooi voor die 100 euro.

2. Over enkele dagen komt win10 uit. Upgrade je computer naar win10.

3. Als de SSD binnen is, plaats hem in een externe usb behuizing (koop die als je hem nog niet hebt, kost ongeveer 1 tientje) en maak een kloon van je HDD naar je SSD.

4. Plaats de SSD in je Laptop.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:23
De pricewatch: Crucial BX100 250GB is volgens mij de betere keuze voor een laptop. Is goedkoper dan wat Samsung heeft in die grootte en ook een beetje zuiniger.

Verder is het wel slim om Reepje's stappen te volgen. Je zou een kale installatie meteen op de SSD kunnen doen, maar omdat je een Windows 7 licentie sleutel hebt, moet moet dan eerst Windows 7 installeren en dan de upgrade doen naar Windows 10. Het spaart je veel werk uit als je eerst upgradet naar Windows 10, dan kiest om je systeem te kuisen bij de installatie of erna (in Windows 10 kun je een pc terug naar fabrieksinstellingen zetten = kale installatie) en die installatie dan kloont naar de SSD.

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 23:17
Sorry dat ik hier nog een vraag aan toevoeg, maar ik heb ditzelfde scenario in mijn hoofd. Mijn XPS 17 heeft ruimte voor 2 HDD/SSD drives. Ik wil de HDD behouden als 'rommel drive'. Ik heb alleen gezien dat de laptop maar 1 bracket heeft, terwijl ik er voor de 2e drive ook een nodig heb.

Wie kan me helpen met het vinden/bestellen van zo'n bracket. Ik heb al gezocht op brackets voor ssd, maar ik om er niet uit wat ik nou precies moet hebben.