Nieuwe game PC (1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:42

Boesjke

Excellent!!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal puur en alleen worden gebruikt om op te gamen. De huidige generatie spellen op zo'n hoog mogelijke kwaliteit maar als hij over 3-4 jaar nog games op medium kan draaien dan is dat prima.[

Vanwege (het gebrek aan) ruimte zal het een Micro ATX formaat moeten worden

Wat mag het systeem gaan kosten?
De huidige prijs is ongeveer (1050 euro) wel mijn max. Ik moet namelijk ook nog windows aanschaffen en ik denk dat ik het liever bij 1 winkel bestel waardoor het wat duurder zal worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een hoop gelezen over met name de videokaart. In eerste instantie neigde ik naar de GTX970 maar deze r9 390 biedt meer voor vrijwel dezelfde prijs en is met zijn 8 GB waarschijnlijk meer future proof. Het enige waar ik nog over twijfel of dit allemaal wel uitmaakt omdat het voor de monitor (die in het lijstje staat) dit allemaal niet uitmaakt. Wat ik hiermee bedoel is dat de verschillen die ik noem alleen onder zeer hoge resoluties merkbaar zijn.

Verder zie ik dat in de meeste builds die hier langskomen gerefereerd wordt naar het fatality moederbord van ASUS. Dit moederbord is iets goedkoper en doet m.i. hetzelfde?

Ik heb er voor gekozen om geen extra HDD in de kast te stoppen. Ik speel max. 1 a 2 games per keer en heb geen problemen om spellen die ik niet speel eraf te gooien. Downloaden doe ik vnl. op mijn laptop en daarnaast heb ik ook een externe HDD. Vandaar lijkt 250 GB me meer dan genoeg.

De voeding is hetgeen waar ik het minst wijs uitkom. Ik heb het idee dat die gold t/m bronze classificaties aangeven in hoeverre ze de geadverteerde wattages kunnen halen o.i.d. dus die 520w bronze die ik nu heb is denk ik goed genoeg. Of heeft een 450w gold stabielere prestaties ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit. Het geluid wil ik gewoon 'normaal' hebben. Dat ik in ieder geval niet het idee heb dat er continu een stofzuiger aanstaat.

Het formaat moet micro-ATX zijn ivm met max formaat van kast (kan max 41cm zijn)

Ga je overklokken?
Ik las in een review dat het overclocken van deze videokaart goed te doen is. Maar als ik dit doe zal dat pas over een paar jaar zijn als ik het verschil in frames kan zien.

Tot slot ga ik deze kast zelf in elkaar zetten. Ik heb in een grijs verleden wel eens wat geheugen in mijn PC gestopt, een HDD en een videokaart maar ik heb hem nog nooit van scratch gebouwd. Ik kijk uiteraard wel wat YT filmpjes maar kan ik er vanuit gaan dat alle materialen (schroefjes e.d.) allemaal meegeleverd zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1MSI H97M-E35€ 66,95€ 66,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 366,95€ 366,95
1Cooler Master Silencio 352€ 54,80€ 54,80
1Samsung S24E390HL Zwart€ 171,10€ 171,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 46,-€ 46,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,70

edit: moederbord paste niet

Neen

• SlasherNL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 22:56
Ik zie dat Cooler Master Silencio 352 een maximale CPU koeler hoogte kan hebben van 155mm jouw gekozen koeler is 153mm hoog. Het past wel maar hou rekening mee dat het krap wordt.

Op zich een goede build. Ik zie dat je waarde hecht aan een stille kast. Wat ik van de reviews uitmaak is dat ie niet erg goed koelt. Maar aangezien je geen dingen gaat overklokken zal de temperaturen wel meevallen lijkt me zo.

Moederbord weet ik niet of dat de beste keus is. Scherm durf ik ook niet op te oordelen.
Ik merk wel dat deze 4 redelijk geprijsde schermen vaak voorgesteld worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 220,10€ 220,10
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 159,99€ 159,99
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 175,50€ 175,50
1Samsung S24D590PL Zwart€ 178,90€ 178,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,49

Wat betreft over een Windows licentie, er zijn manieren om die gratis te krijgen. ;) 8)
Een upgrade naar Windows 10 is zelfs gratis.