Asrock Z97 Extreme4 start na afsluiten steeds weer op.

Pagina: 1
Acties:

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Iets vreemds wat ik niet snap, mijn desktop met dit moederbord deed het tot nu perfect, maar echter vanmorgen start hij bij afsluiten spontaan weer op; ik kom gewoon in Windows 8.1 Pro, alles werkt normaal, maar klik ik op afsluiten, (wat hij ook gaat doen) start hij na 2 seconden spontaan weer op.
Een andere SSD erin met de laatste versie van Windows 10 Pro erin, deed het gister normaal met afsluiten, maar ook hier gaat het weer fout.

Ik heb alles losgemaakt PCU en geheugen eruit en opnieuw schoongemaakt en weer geïnstalleerd, alleen de SSD aangesloten met het OS erop en het fenomeen blijft, hij start bij afsluiten spontaan weer op.
Memtest gedraaid, ook geen fouten.
Bios alles weer op default gezet.
Bedrading doorgemeten van de Powerbutton en reset, ook allemaal oké.

Nu weet ik het even niet meer wat er fout kan zijn. 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iets als restore on AC powerloss in de bios aanstaan? Dat kan in combinatie met een brakke voeding nog wel eens rare dingen geven.

• Sa.Tan
Zo brak wil ik de Seasonic (half jaar oud) gelijk nog niet willen betitelen. maar bij AC powerloss staat in het bios op "power off".
Het enige wat wil is de powerbutton ingedrukt houden, dan pas gaat hij echt uit, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook clear CMOS brengt geen soelaas. |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Sa.Tan op 28-07-2015 14:18 ]

Verwijderd

Heb je in de bios ook nog instellingen waarbij de computer opstart via b.v. een muisklik, toetsenbord of andere apparaten met een wake up status?
Check die instellingen en zet ze allemaal op disabled om dat uit te sluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een andere voeding getest? Kan altijd zijn dat die Seasonic die je nu hebt gewoon niet helemaal lekker meer is, ongeacht de kwaliteit van de voeding.

• Sa.Tan
Tjonge jonge, wat een gespit en gespeur, begrijpen doe ik het nog steeds niet, maar het was Windows 8.1 Pro die dat commando gaf. (in plaats van afsluiten weer opstarten) Ik kwam er pas achter toen ik een uur geleden de ISO update van Windows 10 Pro installeerde. Ik dacht dat de bende toch al in de mist was en wilde daarom wel eens zien hoe de upgrade verliep.

Tot mijn stomme verbazing ging dat op wieltjes en zowaar stuit de PC nu gewoon af.
Wat er miszat met het OS weet ik nu nog niet, maar dat was de boosdoener.
Opgelost!
Pagina: 1