herinstallatie windows 8 op ssd harddisk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12
goedemorgen,

wellicht ddat iemand hier een antwoord heeft , de lenovo helpdesk wilt niet helpen omdat de ssd harddisk niet bij hun is gekocht :|

situatie is als volgt, in mijn lenovo thinkpad heb ik een ssd harddisk geplaatst. dit is een samsunf 850 evo 250gb. middels de usb stick die ik destijds had aangemaakt wil ik opnieuw windows 8 erop zetten.

helaas, dit lukt me niet want krijg de onderstaande melding

"fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd een vereiste station partitie ontbreekt"

wie kan me helpen ?

middels een windows 8 dvd krijg ik wel windows 8 er op maar kan hem niet activeren , met de laptop zelf is dus niets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel de juiste versie van Windows 8 erop? Met een key van Home kun je bijvoorbeeld geen Pro activeren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, jij hebt een usb stick gemaakt waarschijnlijk van je oude installatie.
OEM's hebben meestal een recovery partitie op de originele schijf ontbreekt die partitie dan kun je ook de recovery usb stick niet gebruiken.

Wat je moet gaan doen is de juiste versie van w8 downloaden en die op usb bootable maken en dus geen recovery uitvoeren maar een herinstallatie.

Dan moet het gewoon werken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
bedankt voor jullie reacties, het maken van een usb recovery stick is toch van belang als bijvoorbeeld de harddisk crasht of defect is ? ik vraag me dan toch af wat consumenten moeten doen als de harddisk defect is van een windows 8 laptop of desktop. zeker omdat er geen sprake meer is van licentie stickers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je mist de recovery partitie. Je kan beter even kijken of je je HDD kan klonen naar je SSD. Dan komt de recovery partitie meteen mee. Ik gebruik daar zelf Acronis True Image voor, daarmee kan je een makkelijke bootable USB stick maken waarmee je disken kan klonen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
dan heb ik denk ik een flink probleem, want de originele harddisk is of beschadigd of de software is corrupt.

heb al opnieuw geïnstalleerd met een windows 8 cd maar dan vraagt deze de licentie code. ook met zogenaamde oem cd die logo etc meteen goed zetten blijft die vragen naar de licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
luc2003 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:01:
dan heb ik denk ik een flink probleem, want de originele harddisk is of beschadigd of de software is corrupt.

heb al opnieuw geïnstalleerd met een windows 8 cd maar dan vraagt deze de licentie code. ook met zogenaamde oem cd die logo etc meteen goed zetten blijft die vragen naar de licentie
Maar als die HDD kapot is gegaan eh...geen garantie meer? Dan dus wel even met Lenovo contact opnemen en dat voorleggen....op een laptop heb je als het goed is in NL minimaal 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:03:
[...]

Maar als die HDD kapot is gegaan eh...geen garantie meer? Dan dus wel even met Lenovo contact opnemen en dat voorleggen....op een laptop heb je als het goed is in NL minimaal 2 jaar garantie.
ik begrijp je opmerking maar das op het moment niet de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18
luc2003 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:01:

Zoals ook al eerder gevraagd, heb je wel de juiste versie gebruikt? (Core/Pro)
Activatie zou geen issue moeten zijn, aangezien de productkey in de BIOS zit ingebakken en automatisch opgepakt moet worden door de Windows installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
mad-dog schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Zoals ook al eerder gevraagd, heb je wel de juiste versie gebruikt? (Core/Pro)
Activatie zou geen issue moeten zijn, aangezien de productkey in de BIOS zit ingebakken en automatisch opgepakt moet worden door de Windows installatie
er zit windows 8 pro op en deze cd gebruik ik ook

[ Voor 3% gewijzigd door luc2003 op 28-07-2015 15:37 ]

Pagina: 1