Toon posts:

Advies GPU update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Mijn ATI Radeon HD 4870 wil ik graag upgraden naar GPU met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ook wil ik hiermee de laatste games op redelijke graphics spelen en streamen (dit laatste heeft volgens mij vooral met de CPU te maken). Een merk voorkeur heb ik niet.

De setup die ik nu heb:
ASRock 870 Extreme3
AMD Phenom II X4 965 Black edition (overgeclockt naar 3.9 GHz)
ATI Radeon HD 4870
4 gb DDR3 Ram (van het merk: Geil)

Welke ''price-quality'' GPU past volgens jullie het best in mijn pc?

Alvast bedankt :)
Groetjes,
Paul

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

2e handse 7950 is nog steeds bang for the buck koning, maar ik zou eerder je RAM upgraden, 4GB vandaag de dag is een aardige no-no.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-02 10:36
mo info pl0x, budget, hoe lang wil je deze pc houden, voeding bla bla

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
aminam schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 03:08:
mo info pl0x, budget, hoe lang wil je deze pc houden, voeding bla bla
Als hij al een ATI Radeon HD 4870 heeft kan hij bij mijn weten wel een redelijke gpu trekken ;)

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Thomg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 03:08:
2e handse 7950 is nog steeds bang for the buck koning, maar ik zou eerder je RAM upgraden, 4GB vandaag de dag is een aardige no-no.
Met 4 GB kun je gewoon heel veel doen hoor, wat dat betreft moet je niet alles geloven wat je leest zonder het eerst te proberen.

Als voorbeeld heb ik in een niet al te ver verleden 2 HD 4890,s met een CM 520, voeding laten lopen.
Dat was niet mogelijk volgens de reviewers, maar in de praktijk wel.

Wat betreft de Gpu van TS, kijk eens op YT oid, en doe een beetje onderzoek, waarvoor wil je een nieuwe
gpu? dagelijks gamen? Video edits?

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor het snel antwoorden :)
@Thomg
Ik wilde inderdaad al mijn RAM gaan upgraden naar 8gb, toch handig voor MMO's (en niet zo duur). Welk merk bedoel je precies voor de 7950?

@Rev-anche
Ik heb het gevoel dat mijn gpu een beetje onderdoet aan de rest van het systeem, vandaar een upgrade. Het hoeft daarom ook geen monster te worden, maar wel een gpu waar ik de laatste games toch wel redelijk op kan spelen. Ik doe niet aan video edits, wel aan dagelijks gamen :)

@aminam
Ik heb niet echt een budget, graag een kaart die een beetje in lijn is met de rest van mijn specs. Maar ik ben wel opzoek naar een gpu waar ik dus echt waar voor m'n geld krijg. Ik was van plan deze pc een aantal jaar te laten draaien (uiteindelijk niet met de hoogste graphics meer natuurlijk).
Mijn voeding: Spire sp atx 600w

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Hoger dan een 280x / gtx 960 zou ik er niet in proppen.
Koop je je spul 2e hands, dan zou ik er ook nog eens inderdaad 4gb bij kopen.

Nieuwprijzen betalen voor upgraden aan deze pc zou (ik) niet meer doen iig
Pagina: 1