Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pcie kabel splitter

Pagina: 1
Acties:

• Tomansss
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
Nu heb ik een video kaart gekregen en wil ik graag inbouwen in mijn huidige pc. Nu zie ik echter dat mijn voeding maar 1 pcie stekker heeft. Ik zie dat er pcie splitters te koop zijn. Heeft iemans hier ervaring mee?

Videokaart gtx 760
Voeding 550 watt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomansss op 27-07-2015 23:40 ]

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Gezien er ook gtx 760's zijn met alleen 1x een 8pin voedingsaansluiting zou dit prima moeten werken. De videokaart vraagt niet heel veel stroom. Als je ook nog even de exacte voedingstype geeft kan ik het al helemaal bevestigen.

• Tomansss
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
Bedankt voor je reactie. Kijk net op mn videokaart en zie dat het een 6 + 8 pin aansluiting heeft. Nu gaat dit zeker niet werken? Zag een splitter van 8 naar 2x6.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Het belangrijkste voor nu is om even te vermelden welke voeding je hebt. De ene 550W voeding is de andere niet. Het feit dat jouw voeding geen eens 2x6(+2) PEG kabels heeft is al een aanwijzing dat het waarschijnlijk een matig model is. Een degelijke 550 watter heeft volgens mij altijd wel 2 PEG kabels aan boord*.

offtopic:
*correct me if I'm wrong :+

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Klopt, als je een 550W voeding hebt welke maar een PEG connector heeft dan is de kans heel groot dat het een gare voeding is die misschien maar 300W kan leveren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic