van dual boot naar alleen windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630619

Topicstarter
goeide dag alle

in jan ongeveer heb ik met veel pijn en moeite een dual boot kunnen maken op mij pc. (windows 7 pro en windows 10 preview) nu is het alleen dat me windows 7 bij inlog (ja dat vind ik fijn) vast liep en dus alleen met de knop uit te zetten was.. maarja ik dacht boeit niet zo kijk wel ander keer. maarja nooit van gekomen ik was veelste veel met windows 10 aan het speelen dat ik windows 7 geen eens naar op keek.

MAAR NU HET PROLEEM

nu wou ik dus mij SSD hellemaal leeg goeie en windows 7 opnieuw instaleren en aan melden voor windows 10 upgrade en wachtem tot ik de officele win 10 heb.. maar dat gaat niet zo makkelijk als ik dacht. als ik in mij bios mij usb key of schijf als opstart schijf neerzet dan geef hij een melding dat windows is beschadicht en dat ik repareer tool moet gebruiken..

kan het zijn dat ik mij usb opnieuw moet formateren en en opnieuw bootble moet maken ?

alvast bedankt voor het mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee. Je moet je SSD wissen, inclusief MBR of GPT headers, en daarna opnieuw formatteren en partitioneren volgens de automatische indeling van de installer.

Als je USB stick niet wil opstarten is ie misschien stuk en moet je een nieuwe maken. Als je niet zeker weet of het je stick is kan je alle andere opstartbare apparaten zoals je SSD even loskoppelen om te kijken of ie dan wel opstart.

[ Voor 23% gewijzigd door johnkeates op 27-07-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:42:
Nee. Je moet je SSD wissen, inclusief MBR of GPT headers, en daarna opnieuw formatteren en partitioneren volgens de automatische indeling van de installer.

Als je USB stick niet wil opstarten is ie misschien stuk en moet je een nieuwe maken. Als je niet zeker weet of het je stick is kan je alle andere opstartbare apparaten zoals je SSD even loskoppelen om te kijken of ie dan wel opstart.
USB zal denk dan niet stuk zijn want die is maar 2x gebruikt en netjes i\n een doosje gezeten

maar ga het is even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 17:02
Zitten er behalve de SSD nog andere schijven in de pc?

Je kunt in de Windows 7 setup gewoon alle partities wissen, en dan windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:14:
Zitten er behalve de SSD nog andere schijven in de pc?

Je kunt in de Windows 7 setup gewoon alle partities wissen, en dan windows installeren.
ik heb nog 2 harden schijven er in zitten maar daar heb ik de sata kabel juist van af getrokken om 100% te zijn dat het op mij ssd windows staat en windows 7 doet het niet.. plus dual boot is verdwennen na de laaste build van windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gister avond en vanmiddag gekeken.. Kwam er nog niet uit. Dus heb ik laaste oplossing gedaan.. Opnieuw geformatteerd en weer bootble gemaakt.. Alleen volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan.. Ik kom tot installatie alleen krijg ik dat ik cd of usb moet in doen met de ios.. Toen heb ik even filmpje gekeken en bij iedreen zie ik dat ze cd kopieert en dan naar usb verplaatsen. Terwel mij Windows 7 in een mapje met losse files staan.. Ben vergeten hoe ik dit vorige keer had gedaan.. Kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....je moet je usb stick formatteren en dan de hele inhoud van je Windows 7 dvd naar de usb stick kopieeren....en dan je pc opstarten met die usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:00:
Ehh....je moet je usb stick formatteren en dan de hele inhoud van je Windows 7 dvd naar de usb stick kopieeren....en dan je pc opstarten met die usb stick.
Dat is het denk het probleem ook mij Windows 7 staat niet als dvd of cd.. Alleen als lossen mappen.. Dus ik heb geen D drive staan.. Maar weet niet meer hoe ik dat vorige keer heb opgelost.. Tijdje gestopt met ict en weer gaan sleutelen aan brommers motors en auto's dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 630619 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Dat is het denk het probleem ook mij Windows 7 staat niet als dvd of cd.. Alleen als lossen mappen.. Dus ik heb geen D drive staan.. Maar weet niet meer hoe ik dat vorige keer heb opgelost.. Tijdje gestopt met ict en weer gaan sleutelen aan brommers motors en auto's dus..
Eeh......hoe denk je dat de structuur er op een dvd uitziet, juist...allemaal losse mappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die melding over drivers krijg je bij het kiezen van de doelschijf toch? Hier heb ik al een paar keer gezien dat het verwijderen van de stick, dan klikken op verversen, stick er weer in en nog een keer verversen helpt. Probeer dat eens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1