Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke
Kan je iig nog wel iets als je met de installatie media opstarten en kiest voor recovery?
Commandline FTW | Tweakt met mate
- ubuntu
- advanced options for Ubuntu
- memory test (memtest 86+)
- memory test (memtest 86+, serial console)
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke
In ieder geval is de partitie waar hij van boot wel beschikbaar, anders kreeg je al dit menu niet te zien.
Gparted starten,
dan rechtboven de schijf kiezen,
dan met muis op de partitie gaan staan,
dan rechter muis check uitvoeren,
doe dit voor alle partities, voor swap niet doen.
Dan server weer proberen.
En vertel meer over je server. ext4 raid etc?
Hiermee met google zoeken,
ubuntu server+kernel panic not syncing: VFS: unable to mount root fs on unknown-block
Heb je iets veranderd aan de partities?
Heb je extra hardware in je pc gestoken, waardoor de partities verschoven zijn tav de naam/nummer?
Zorg altijd dat partities met de uuid werlen en niet met de oude sda sdb, want hier kan het zijn dat de partitie naam verschijft, en dan start de server niet op omdat de naam veranderd is(en met uuid verschuift dit niet).
Hier zou boot repair kunnen helpen.
[ Voor 45% gewijzigd door jan99999 op 31-07-2015 07:49 ]
Dat gedeelte van de foutmelding is voornamelijk een conclusie, en zegt ons weinig over de werkelijke oorzaak. Kun je op het moment van de panic misschien nog omhoog scrollen met shift-pgup? Dan helpt het als je daar ook foto's van maaktpeize9 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:00:
Hallo tweakers,
Mijn server wil niet meer opstarten.
Dit is de error :
[afbeelding]
Neem aan dat je een boot partitie buiten de raid hebt .. en je root partitie op de raid ?
Van wat ik kan lezen zou je in je grub als je op ubuntu staat .. middels de 'e' van edit .. de entry tijdelijk kunnen wijzigen en op de vmlinuz regel kunnen toevoegen dan wel wijzigen indien al aanwezig:
root=/dev/sr0
tijd om bonen te gaan malen
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 31-07-2015 16:19 ]
Root verwijzen naar de cdrive, handig als er niets in zit, dan krijg je juist dit soort errors.gekkie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:24:
Zo te zien gebruik je software raid ?
Neem aan dat je een boot partitie buiten de raid hebt .. en je root partitie op de raid ?
Van wat ik kan lezen zou je in je grub als je op ubuntu staat .. middels de 'e' van edit .. de entry tijdelijk kunnen wijzigen en op de vmlinuz regel kunnen toevoegen dan wel wijzigen indien al aanwezig:
root=/dev/sr0

Whoops nog niet helemaal wakker geloof ik ...Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:03:
[...]
Root verwijzen naar de cdrive, handig als er niets in zit, dan krijg je juist dit soort errors.