Airplay / Home Sharing over Internet Sharing werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds ik mijn Mac Mini heb vervangen door een Macbook Pro werkt Airplay naar mijn Apple TV niet meer.
De setup is in principe hetzelfde als voorheen. De Macbook is via ethernet verbonden met internet, en deelt daarna de verbinding via WiFi (IPVanish PPTP) naar de Apple TV.

Video streamen van internet werkt prima, maar iTunes Home Sharing en Airplay werkt niet meer. De instellingen heb ik exact overgenomen van de Mac Mini.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ainnir schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:46:
De Macbook is via ethernet verbonden met internet, en deelt daarna de verbinding via WiFi (IPVanish PPTP) naar de Apple TV.
Wat is de reden dat je zo'n omweg gebruikt? Waarom heb je de Apple TV niet met een ethernet kabel verboden (beste oplossing), of direct met je WiFi access-point verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:58:
[...]
Wat is de reden dat je zo'n omweg gebruikt? Waarom heb je de Apple TV niet met een ethernet kabel verboden (beste oplossing), of direct met je WiFi access-point verbonden?
Ik heb een VPN nodig om live TV te kunnen streamen. De router hier ondersteunt geen VPN, vandaar de omweg via de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
have you tried turning it off and on again? Airplay ff uit en aan en homesharing ook (das vanuit iTunes neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 22:06

robdejongNL

Bite me

Heb je nieuwe Macbook Pro gekocht of een tweedehands model? Enkel modellen vanaf 2011 ondersteunen Airplay..

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
supersnathan94 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:05:
have you tried turning it off and on again? Airplay ff uit en aan en homesharing ook (das vanuit iTunes neem ik aan?
Yep, beide verschillende keren.. ook opnieuw opgestart, wifi opnieuw toegevoegd, iCloud opnieuw aangezet enz.
robdejongNL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:17:
Heb je nieuwe Macbook Pro gekocht of een tweedehands model? Enkel modellen vanaf 2011 ondersteunen Airplay..
Het is een nieuw 2015 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Heb je de mini nog? Anders eens proberen te booten vanuit target disk mode richting de macbook en kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
supersnathan94 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 01:24:
Heb je de mini nog? Anders eens proberen te booten vanuit target disk mode richting de macbook en kijken of het dan werkt.
Nee, de mini is verkocht.
Pagina: 1