Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie informatica en gaming.

Pagina: 1
Acties:

• brechtvd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04 18:00
Ik heb 1500 euro om aan een laptop te kopen voor mijn studies en waar ik toch ook wel wat op wil gamen. Ik kan eventueel nog wel wat bijleggen. Ik heb enkele potentiële laptops gevonden, maar vind het zeer moeilijk zelf de knoop door te hakken, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen, alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Software draaien voor richting informatica hierbij komt dus wel wat programmeren etc voor. Ik game ook graag dus let ik ook wel op een degelijke grafische kaart.

Wat is je budget?
Mijn ouders hebben me 1500 euro gegeven, ik kan hier boven gaan door zelf bij te leggen, als de laptop me echt aanspreekt ben ik wel bereid om tot bv 1800 euro te gaan ongeveer.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jaa, bijna elke dag naar school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet bepaald.

Zelf heb ik al redelijk wat onderzoek gedaan, normaal gezien zou ik niet eens omkijken naar alienware, maar de nieuwste modellen zijn zo slecht nog niet ook het design spreekt me wel aan. Alleen ben ik bang dat ik problemen zal hebben met de koeling van dit systeem wat niet zo goed blijkt te zijn. Kan het zijn dat dit gefixt is in een latere versie of kampt de laptop hier nog steeds mee?

Dan de MSi GS70 zorgt ervoor dat ik zelf bijna niets moet betalen net zoals bij de MEDION ERAZER X7833 wat dus zeer interessant is. De medion laptop heeft absurde specs voor deze price range, mag ik wel zeggen denk ik. Is dit niet te goed om waar te zijn? Ik kan ook niet zoveel informatie vinden over dit systeem en het is niet bepaald aantrekkelijk. De MSI daarintegen straalt veel meer kwaliteit uit,hoewel de specs aanzienlijk lager liggen lijkt dit systeem toch een betere keuze, ik twijfel zeer hard als ik het merk medion zie staan (misschien onterecht).

Als ik niet zoveel slechte commentaar zou horen over de koeling en prestaties bij zware taken bij de alienware zou ik voor deze gaan, als iemand me hiervoor kan gerust stellen heb ik mijn keuze. Anders zou ik graag wat advies horen over de andere 2 systemen die ik heb aangehaald ik sta ook altijd open voor andere systemen natuurlijk :) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Alienware 17 (N00AW701)€ 0,-€ 0,-
1Medion Erazer X7835€ 1.599,-€ 1.599,-
1MSI GS70 2QC(Stealth)-004NL€ 1.545,-€ 1.545,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.144,-

hier kan je de systemen nog eens zien, de alienware versie waar ik voor zou willen gaan heeft een ssd van 128 gb en 1tb hdd ook een gtx 970m 3gb vram gpu en als processor de i7-4720HQ. Sorry maar kon deze precieze versie niet vinden hier :F .

Ik post zelden dus hoop dat ik de regels goed gevolgd heb ! _/-\o_

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:10
Wat denk je van de MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro)?
http://tweakers.net/price...qe-230nl-(ghost-pro).html

Dan heb je een erg goede 15.6 inch laptop en hij is enorm licht, nog geen 2 kilo.
i7-4720HQ
16GB DDR3L
128GB mSATA SSD
1TB HDD
MAT IPS scherm
GTX 970M

Voor 1799,- euro bij Coolblue bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Camo op 27-07-2015 20:34 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je vindt dat de alienware slechte koeling heeft ?
Dan zou je dus helemaal al niet naar de medion moeten kijken ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Sowieso, als je de laptop een jaar of 2-4 mee wilt zeulen dan is duurzaamheid een issue. Elke dag tas uit, tas in, geklemd op je rug, op schoot, in de trein, thuis op de bank, scharnier open, scharnier dicht. Het ding krijgt het te verduren en dat is alleen als je heel zuinig doet.

Dus, zorg dat je de laptop vervoerd in een ontzettend goede tas, eentje met dikke padding onderin en eventueel wat weerstand tegen druk-krachten. Verder altijd in een winkel de laptop gaan bekijken en de klep 's een paar keer dicht doen, voelen of het materiaal stevig genoeg is. Sommige van die mobiele workstations zijn echt niet geschikt om te sjouwen, dan kun je beter je budget halveren en voor 800 een game pc kopen en voor 900 een knappe lichte en stevige notebook :) Ga je meteen niet gamen op school :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• brechtvd
@Camo de ghost pro lijkt me wel een zeer goede optie, ga juist is in de winkels kijken hoe een 15 inch aanvoelt ;).

@chuky666 Haha oke, die is duidelijk medion is geschrapt, maar iets aan die alienware heeft mijn aandacht, weet je toevallig of het best wel mee valt me de koeling? Zou je het systeem aanraden?

@Nigelator ik ga zeker is kijken in de winkel als dat mogelijk is voordat ik hem koop zeker! (als dit mogelijk is) en een tas is inderdaad iets waar je niet in moet bezuinigen denk ik, het lijkt of je uit ervaring spreekt met het naar school gaan, dankjewel voor de tips :D.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarom zou je een laptop die je elke dag mee zal nemen kiezen met zo'n gewicht :F Twee zitten rond de fucking vier kilo! Dat wil je toch niet meeslepen :/ Die andere is met z'n ongeveer 2.5Kg ook vrij zwaar voor een model dat je hele dagen gaat dragen...

Voor die 1800 zou ik een thuis-PC maken (voor 600 euro heb je een PC die al die laptops bij elkaar wegblaast) en een Laptop kopen van 1 of misschien 1,8Kg.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De koeling bij de alienware is aardig goed op orde.
Ik zat zelf ook te twijfelen tussen de alienware en een asus rog 751.
Ik ben voor de asus gegaan omdat ie net een iets betere koeling heeft , alleen ik hoef hem niet mee te nemen en het is een aardige bakbeest.
Had ik hem nodig gehad om hem regelmatig mee te nemen dan was ik voor de alienware gegaan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rkeetje
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik raad je niet aan om een 17 inch laptop te kopen en zeker niet zo'n bakbeest als bijvoorbeeld de Medion Erazer die je uitgekozen had. Ik neem zelf ook nu ook een jaar mijn laptop mee naar school en ik ben blij met mijn asus r510 http://tweakers.net/price.../asus-r510cc-xx1304h.html (maar ik heb thuis een pc om op te gamen). Zoiets zou ik jou ook eerder aanraden, omdat je het gewicht van je laptop wel elke dag mee moet nemen.

Accuduur is ook belangrijk, omdat op school lang niet overal genoeg stopcontacten aanwezig zijn.

Wat ik aanraad is een goedkope laptop (bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price...3-371-31c7/specificaties/ en voor thuis een goede (game) pc.

• brechtvd
@johnkeates 4 kilo is misschien wat veel, maar 2.5 kilo valt best goed te doen in een goede rugtas volgens mij, ik ben 6 jaar lang met een boekentas van +- 6 kilo naar school gegaan haha. Maar oke gewicht is inderdaad wel iets om naar uit te kijken. Wat betreft die thuis pc, ik heb mijn eigen systeem reeds gemaakt en dat werkt nog prima (slechts een jaar oud) als ik een systeem koop, koop ik graag direct iets waar ik ook wat mee kan gamen als ik bijvoorbeeld naar vrienden ga etc...

@chucky666 hmm, dan ga ik die alienware misschien toch een kans geven, eerst wat meer info op doen.

@rkeetje mijn docent raadde me aan een i7 met 4 cores te kopen om zodat ik zeker een tijdje meekan en alles vlotjes verloopt, sinds ik 1500 euro mag geven aan een systeem zou ik graag ook voor zo`n specs gaan. Ik hou graag de optie over om te kunnen gamen on the go, nu ik de mogelijkheid heb zou ik deze ook graag benutten. Accuduur is wel belangrijk, weet hier niet zoveel van ik dacht dat je vanaf 8 cellen redelijk goed zat? de meeste accus zijn rond de 5200 maH ( diegene die ik heb gezien toch )weet niet of dit goed meevalt?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:06
Waarom niet een 13inch laptop met nog genoeg uitbreidings mogelijk heden ?
Deze bijvoorbeeld: https://www.bto.eu/bto-x-book-13cl68-ips.html
Heb je prestatie+weinig gewicht te dragen :)

• brechtvd
@dylan nog nooit gehoort van dit ziet er echt de moeite uit, ben wel wat aan het kijken voor de 15 inch 13 is me net wat te klein. Ben nu vooral aan het twijfelen of ik gewoon de alienware pak of ga voor een systeem zoals deze. En is de betere wifikaart een goede optie om te nemen denk je of voldoet de standaard ? Ook lijkt me die koelpasta nogal bullshit in een laptop niet?

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Wil je de laptop thuis gaan gebruiken voor gamen? Wil je op school gaan gamen?
Ik kan je echt ten sterkste afraden om een 'gamer laptop' te nemen voor je studie. Vaak moet je even snel van lokaal wisselen bijvoorbeeld, of moet je je laptop gebruiken op plekken waar geen stopcontacten zijn. In dat geval wil je een lichte laptop met een goede accuduur hebben.
Verder kan ik je vertellen dat Informatica met een UNIX based OS een stuk minder frustratie zal veroorzaken (zit nu zelf in het 4e jaar van Informatica). Gezien het budget is het misschien dus leuk om te kijken naar een MacBook Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Timons106 op 27-07-2015 22:06 ]

• brechtvd
@timons Klinkt misschien stom, met een systeem dat met os x runt kan ik gewoon alles runnen en doen wat nodig is voor deze richting toch? heb ook gedacht aan zo`n systeem welke versie zou jij aanraden? btw 13 inch lijkt me echt klein vooral als je veel code schrijft, aangezien jij meer ervaring hebt hiermee, is dat ook zo? Verder vind ik de processor en gpu zeer matig voor het prijskaartje, maar het schijnt toch altijd wel te doen waar het voor staat en nog goed ook.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste optie voor jouw budget: Clevo P650SE. 8GB ram, IPS scherm, 4720HQ, 970M, 128/256GB SSD, 1TB HD, heb je voor 1400/1500 euro...

• rkeetje
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik doe zelf technische informatica en ik heb vorig jaar gekozen voor een lichte laptop met een gt720 als videokaart erin. Dit is voor jouw dan misschien ook wel handig. Je kan dan de meeste niet al te zware games wel spelen (cod mw2, pes2015, minecraft, bf 3, ac black flag en zelfs watch dogs op hele lage settings met weinig fps) en je hebt gewoon een handzame laptop met i7. Ik had wel gelijk 4 gb ram erbij gedaan en heb pas een ssd in plaats van hdd gedaan, maar werkt prima.

Je zou anders ook voor zo'n soort laptop kunnen gaan. Deze is licht, snel, je kan alle games mee spelen, alleen de accuduur weet ik niet.

Hij lijkt een beetje op nummer drie van jouw lijstje, maar 17 inch is best wel heel erg groot om elke dag mee naar school te nemen...
http://tweakers.net/price...-2pc-265nl/specificaties/

[ Voor 8% gewijzigd door rkeetje op 27-07-2015 23:01 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
brechtvd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:54:

@Nigelator ik ga zeker is kijken in de winkel als dat mogelijk is voordat ik hem koop zeker! (als dit mogelijk is) en een tas is inderdaad iets waar je niet in moet bezuinigen denk ik, het lijkt of je uit ervaring spreekt met het naar school gaan, dankjewel voor de tips :D.
Klopt, was toentertijd een van de eerste met een laptop tijdens de studie. Docenten nog even wennen met een klapbak op het tafeltje.

[nostalgiemodus]
Was een P2 366mhz, Dell laptop, van pisbakkenplastic gemaakt, met na upgrade 128mb geheugen. Was de koning te rijk, woog ondanks z'n geringe scherm omvang sowieso 3,3kg. Dat wogen laptops toen nu eenmaal.
[/nostalgiemodus]

Uiteindelijk is een rugzak voor je laptop prima, als je zelf niet van suiker bent of 50kg weegt is een 4 kg laptop geen probleem, mits je niet ook al je boeken mee moet sjouwen. Lichter is uiteraard beter, om de eenvoudige reden dat dit ook dunner en kleiner zal zijn. Bruikbaarheid in de trein, accuduur en gebruik op studielocatie beter met maximaal zo'n 13". Zelfs m'n hippe mb-pro 15" blijkt in de praktijk te groot voor in de 2e klas trein of rond een vergadertafel, dus dan had een 13" model toch nog best wel handiger geweest.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• brechtvd
@nigelator dat is echt een oude bak haha, wie weet waar we over 10 jaar weer mee op tafel belanden...
ben denk ik wel van goede suiker gemaakt ;) , 15" is waar ik voor ga is the sweet spot voor mij denk ik :D, hopelijk zal ik geen spijt krijgen van die keuze.

ik ga voor de MSI GS60 2PC-265NL best licht, niet te groot en wat erin zit bevalt me ook wel, ook valt ie perfect binnen het budget. Bedankt voor de suggesties allemaal !

• test_slang_776
brechtvd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:33:
@nigelator dat is echt een oude bak haha, wie weet waar we over 10 jaar weer mee op tafel belanden...
ben denk ik wel van goede suiker gemaakt ;) , 15" is waar ik voor ga is the sweet spot voor mij denk ik :D, hopelijk zal ik geen spijt krijgen van die keuze.

ik ga voor de MSI GS60 2PC-265NL best licht, niet te groot en wat erin zit bevalt me ook wel, ook valt ie perfect binnen het budget. Bedankt voor de suggesties allemaal !
Waarom een 860M? Daar kan je amper (fatsoenlijk) op gamen...

• brechtvd
@Meneer Willems amper fatsoenlijk op gamen is een beetje overdreven volgens mij, oke natuurlijk zal je recentere games op high of medium moeten spelen, maar voor de rest valt die nog goed mee denk ik.

Wat bedreft die clevo, daar heb ik is naar gekeken heeft een matige batterij, 4 cellen en is toch 2,5 kilo, halve kilo zwaarder. Maar de grafische kracht is een stuk beter in dat systeem weet niet of ik voor +-200 euro extra deze keuze zou maken. (alles vergeleken met msi gs60 2pc-265NL)

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
brechtvd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:48:
@Meneer Willems amper fatsoenlijk op gamen is een beetje overdreven volgens mij, oke natuurlijk zal je recentere games op high of medium moeten spelen, maar voor de rest valt die nog goed mee denk ik.

Wat bedreft die clevo, daar heb ik is naar gekeken heeft een matige batterij, 4 cellen en is toch 2,5 kilo, halve kilo zwaarder. Maar de grafische kracht is een stuk beter in dat systeem weet niet of ik voor +-200 euro extra deze keuze zou maken. (alles vergeleken met msi gs60 2pc-265NL)
Ik heb een hele tijd op een 750M gespeeld, deze had dan wel gddr5 geheugen, wat goed te doen was. Ik heb zelf die GS60 en ben er heel erg tevreden over ik heb nog niks gevonden dat hij niet echt aan kan. Ik draai voornamelijk games hierop zoals Wolfenstein the new order op max settings zonder dat ik frame drops zie.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• brechtvd
@NC83 mijn neef is er ook zeer tevreden over, enkel jammer dat hij op zo weinig plaatsen te vinden is hij is misschien wat out dated en daarom kijk ik voor hetzelfde in een iets nieuwere versie ofzo.

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-10 22:27
http://www.campusshop.nl/...eapad-y50-70/details.aspx

deze laptop heb ik ook alleen ik heb een 860m
deze heeft wel een sshd wat nog wel gaat!

anders gooi je een ssd in zoals deze https://www.mycom.nl/comp...samsung-850-evo-500gb-kit
koeling is ook prima bij deze laptop
8 gb ram ruim voldoende zelfs als je VMWare gebruikt

en hij is niet te zwaar,
dan zit je nog ruim onder je budget en kan je nog een leuke draadloze gaming muis erbij nemen

edit: ram kan je nog eentje bijprikken
en deze laptop heeft een ips scherm

[ Voor 7% gewijzigd door nick0294 op 29-07-2015 16:18 ]

• nick0294
test_slang_776 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:11:
[...]

Waarom een 860M? Daar kan je amper (fatsoenlijk) op gamen...
860m is wel degelijk goed mee te gamen,
ultra is het net niet,
maar high gaat gemakkelijk op gta v

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens overwogen om een stevige laptop van 700 a 800 euro te kopen en de rest gewoon in een GamePC te steken? Ga je meer lol van hebben zowel op studie als gamegebied. Gamelaptops staan vaak niet bekend om hun goede accuduur en portability, en voor dat geld kan je een aardig bakbeest kopen voor thuis.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• test_slang_776
nick0294 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:20:
[...]

860m is wel degelijk goed mee te gamen,
ultra is het net niet,
maar high gaat gemakkelijk op gta v
Als ik een laptop van 1500 euro koop, geef ik er wel om dat ie future proof is.. Moet je nagaan, dat een nieuw spel nu al niet op ultra kan spelen met een 860M (maar medium/high).. Ga dan maar na over 2 jaar, haal je hooguit medium/low voor nieuwe spellen. Leg dan meteen iets meer neer voor een 970M, die wel een jaar of 3/4 mee gaat.. Voor mij lijkt het erop dat OP gewoon een overhaaste keuze maakt.. Dat een laptop in niet veel winkels meer te koop is heeft vaak zo z'n reden, hij wordt uitgefaseerd en is dus outdated...

BTW OP, hoeveel geef je om accuduur? Wil je uren in de trein gaan programmeren of wat? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat je een 17 inch Medion bakbeest met 980M aanraadt tussen jouw zoekresultaten en vervolgens een lightweight dingetje wil? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door test_slang_776 op 29-07-2015 16:25 ]

• nick0294
test_slang_776 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Als ik een laptop van 1500 euro koop, geef ik er wel om dat ie future proof is.. Moet je nagaan, dat een nieuw spel nu al niet op ultra kan spelen met een 860M (maar medium/high).. Ga dan maar na over 2 jaar, haal je hooguit medium/low voor nieuwe spellen. Leg dan meteen iets meer neer voor een 970M, die wel een jaar of 3/4 mee gaat.. Voor mij lijkt het erop dat OP gewoon een overhaaste keuze maakt.. Dat een laptop in niet veel winkels meer te koop is heeft vaak zo z'n reden, hij wordt uitgefaseerd en is dus outdated...

BTW OP, hoeveel geef je om accuduur? Wil je uren in de trein gaan programmeren of wat? Ik vind het namelijk nogal vreemd dat je een 17 inch Medion bakbeest met 980M aanraadt tussen jouw zoekresultaten en vervolgens een lightweight dingetje wil? 8)7
ik zeg dat die net niet op ultra gaat dit zijn meestal de 2 gb modelen de 4 gb gaat gemakkelijk op ultra ;)

ik geef de medion niet aan dat was iemand anders ;)

ikzelf vindt de http://www.campusshop.nl/...eapad-y50-70/details.aspx
een goede keuze en pleur je een ssd erin en klaar is kees

• test_slang_776
nick0294 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:28:
[...]

ik zeg dat die net niet op ultra gaat dit zijn meestal de 2 gb modelen de 4 gb gaat gemakkelijk op ultra ;)

ik geef de medion niet aan dat was iemand anders ;)

ikzelf vindt de http://www.campusshop.nl/...eapad-y50-70/details.aspx
een goede keuze en pleur je een ssd erin en klaar is kees
Ik had het over de OP (= Opening Poster = degene die het topic is gestart = brechtvd)...

Daarnaast had ik het over de meeste games, niet alleen GTA5...

Tip van jou is een redelijke laptop.. Maar het is niet duidelijk wat OP nou precies wil? Wil 'ie nou hardcore kunnen gamen (stelt ie daarom een laptop met 980M zelf voor?) wil je een lichte laptop met lange accuduur...?

• brechtvd
Wist in het begin niet echt waar te zoeken dus had ik een paar opties gegeven omdat de specs/designs me wel bevielen. Zoek nu vooral iets dat handig is om mee te nemen en waarop ik als ik wil eens kan gamen. Koos voor de gtx 980m omdat deze redelijk goedkoop is en redelijke prestaties haalt (ik ben niet into high end gaming) ben afgestapt van de msi en heb de clevo gecostumized is inderdaad iets meer future proof en ga hem morgen bestellen. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1