[TV + Home cinema] Gezocht t/m 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
In verband met de aankoop van een eigen huisje ben ik opzoek naar wat nieuwe spulletjes voor in huis. Daar inbegrepen ook een televisie en home cinemaset. Het hoeft allemaal niet het beste-van-het-beste te zijn, maar wel voldoen natuurlijk.

Ik zoek een?
Televisie van minimaal 50 inch en een home cinemaset of soundbar. Waarbij beide apparaten met HDMI 1.4 moeten kunnen werken ivm Audio Return Channel (ARC). Tevens is tweedehands voor home cinemaset geen probleem. Liever niet voor televisie. Wel zou mijn partner voorkeur hebben voor vloerstaanders van de surround speakers in verband met plaatsing, mist 5.1 set.

Wat is je budget?
Het liefste rond de 800 - 900 euro, maar 1000 euro is mijn absolute max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hoef geen smart-functies te hebben, aangezien ik gebruik wil gaan maken van een Horizon en Chromecast. Daarom ook een eis om minimaal 3 HDMI poorten te hebben. Verder zal het vooral gebruikt worden voor tv-series en televisie kijken, maar ook voor films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een aversie ten opzichte van Philips televisies in verband met de matige software die erop draait. Voor home cinema vindt ik het allemaal wel best, zolang het werkt. Wat ik onder andere heb gevonden:

TV'sHome cinemaWelke vragen heb je hier nog over?
Adives? Wat kan ik het beste kopen? Andere suggesties?

[ Voor 1% gewijzigd door alex3305 op 27-07-2015 23:30 . Reden: Toch vragen toegevoegd.. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je geen vragen hebt, waarom open je dan een topic :? ;)

Eens met je dat je op de TV niet teveel wilt besparen, zeker niet als je veel TV of films kijkt. Vraag je wel af of 55" het waard is ivm de kijkplek tov de tv.

Vwb de homecinema: die alles in 1 setjes lekker links laten liggen en voor losse componenten gaan. Hoeft niet heel duur te zijn, hou bijv iBood en co maar eens in de gaten. Als je vloerstaanders wilt: ga luisteren. Klipsch maakt vloerstaanders die veel bang for buck zijn. Maar reken wel op 100+ euro per speaker.
Tweedehand kan maar is uiteraard compleet afhankelijk van het aanbod, dus daar valt niks over te zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
The Eagle schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:18:
Als je geen vragen hebt, waarom open je dan een topic :? ;)
Verkeerde interpretatie van de vraag, zeggen we dan maar. Inmiddels bewerkt.
Eens met je dat je op de TV niet teveel wilt besparen, zeker niet als je veel TV of films kijkt. Vraag je wel af of 55" het waard is ivm de kijkplek tov de tv.
Dat is eigenlijk een bijpassende eis, en daarom 50"+. Ik ben namelijk slechtziend en wil in mijn eigen woning lekker op de bank kunnen zitten in plaats van alleen op het puntje te hoeven zitten om relaxed tv te kijken. Dat was wel het geval bij 37" en kleiner.
Vwb de homecinema: die alles in 1 setjes lekker links laten liggen en voor losse componenten gaan. Hoeft niet heel duur te zijn, hou bijv iBood en co maar eens in de gaten. Als je vloerstaanders wilt: ga luisteren. Klipsch maakt vloerstaanders die veel bang for buck zijn. Maar reken wel op 100+ euro per speaker.
Tweedehand kan maar is uiteraard compleet afhankelijk van het aanbod, dus daar valt niks over te zeggen.
Ik weet dat dat hier de tendens is en ik snap ook helemaal waarom. Maar als ik 100 euro per speaker zou spenderen en daarop dan ook nog een receiver zou ik minimaal rond de 700 - 800 euro uitkomen, en dan wordt het budget voor de tv wel heeeeeeel klein :=.

Mijn ouders hebben een pricewatch: Philips Immersive Sound 5.1 HTS5540 welke ik degelijk genoeg vindt. Daarnaast heb ik zelf een tijdje een pricewatch: Logitech X-530 gehad als home cinemaset welke ook goed genoeg was - op de irritante brom na. Voor mijzelf heb ik tevens een set KRK speakers, maar goed, dat is andere koek :9.

Tevens was ik een tijd terug niet kapot van een Sony soundbar (geen idee welk type) die ik bij buren had gehoord... Dus voor nu denk ik dat een standaard home cinemaset goed genoeg is.

Bedankt voor je eerste advies ;).