Hoe anoniem is een 06-nummer eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Vreemde vraag misschien, maar hier het verhaal:

Mn vader belde me vandaag, of ik een plaatje voor hem kan maken in metaal voor aan zijn sleutelbos. Geen naam, adres of email, maar zijn 06-nummer. Hoe veilig is dat eigenlijk? Mijn vader wil geen rare snuiters aan de deur, zeker niet met zijn sleutels, in welke mate is een 06-nummer terug te traceren aan een persoon?

Mn vader heeft nog een koelkastje, whatsapp gaat bij hem niet gebeuren de komende 10 jaar, if ever, maar als ie ooit zn sleutels kwijtraakt zou ie het wel op prijs stellen dat ie gebeld kan worden door de eerlijke vinder. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13

BCC

Zet hij wel eens wat op marktplaats?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Tenzij hij zelf ergens de koppeling tussen 06-nummer en adres heeft gemaakt (bijvoorbeeld op Marktplaats inderdaad), ga je niet zomaar een koppeling vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 27-07-2015 19:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Mn vader is digibeet, soldeert rustig aan revox versterkers, maar vraagt mij om online de schema's te vinden. Een computer kan hij niks mee.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
In principe is een 06 niet terug te koppelen aan naam en adres zoals dit wel met een vaste lijn kan... mits je deze informatie nooit samen ergens op het internet hebt geplaatst.

Maar er bestaan diensten die dit voor je kunnen doen, vaak voor een eenmalig klein bedragje. Mijn vader doet dit bijvoorbeeld bij zijn bank, kost hem dacht ik een euro in de maand.

Even snel googlen... en blijkbaar doet de AH dit zelfs aan de hand van de sleutelhanger-bonus kaart. Maar hier zijn weinig mensen mee bekend volgens mij, ik lees het ook net pas... dus de vinder zou dat dan ook moeten weten en de sleutels dan inleveren bij een AH.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 27-07-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De rabobank heeft had dit als gratis service. Je hangt een hanger aan je sleutelbos, de vinder gooit 'm in de brievenbus, en de bos komt terug bij jou :)

Ik kan er alleen niks over terugvinden nu...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:34
off topic: ING is hier helaas ook mee gestopt :(

Als je inderdaad zelf de koppeling nergens hebt gemaakt, kan je hem ook niet herleiden.
Maar probeer het eens in een paar omgekeerde zoekmachines:
http://www.ikhebje.nl/ikhebje/viewCategory.php?catId=159

Politie kan duidelijk wel meer nummers achterhalen, die belden mij ook gewoon op mijn mobiel wat verder onvindbaar is... Maar is in bovengenoemde situate alleen maar gunstig, lijkt me.

Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om jouw 06 erop te zetten, ervan uitgaande dat er geen sleutel van jouw huis aan de bos zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik heb m'n USB-sticks als schijfnaam ook m'n 06-nummer gegeven, handig als ik ze ooit kwijtraak :)
Volgens mij kan het geen kwaad :) Als je bezig gaat met een plaatje graveren, doe het dan gelijk met +31 erbij, dan zit je ook safe qua buitenland :) Bij een USB-stick past dat helaas niet.

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

FiXeL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:39:
Mijn vader wil geen rare snuiters aan de deur, zeker niet met zijn sleutels, in welke mate is een 06-nummer terug te traceren aan een persoon?
Als jouw telefoonnummer in het telefoonboek staat, dan ben je zo gevonden. Anders zal een normaal persoon niet direct aan jouw adresgegevens kunnen komen.
Opsporingsdiensten kunnen d.m.v. jouw bellocaties met grote zekerheid kunnen bepalen waar de eigenaar van een 06-nummer woont.

Zet anders een (jouw?) e-mailadres op het plaatje i.p.v. het telefoonnummer. Maar als je bang bent dat je een sleutelbos gemakkelijk kwijtraakt, dan moet je dat gaan voorkomen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 06:40

Franko P.

Hit it.

Ik zou je eigen nummer erin laten graveren en niet dat van je pa, mits je niet thuis woont (of eventueel een ander familielid mocht je wel thuis wonen). Als hij in het ergste geval zijn sleutels verliest en een kwaadwillend persoon staat bij de eigenaar van het 06-nummer aan de deur kan die persoon in ieder geval niets met de sleutels.

En wanneer een eerlijke vinder je belt heb je natuurlijk zo je pa ingelicht.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
ThinkPadd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:17:
Ik heb m'n USB-sticks als schijfnaam ook m'n 06-nummer gegeven, handig als ik ze ooit kwijtraak :)
Volgens mij kan het geen kwaad :) Als je bezig gaat, doe het dan gelijk met +31 erbij, dan zit je ook safe qua buitenland :)
Slim. Bij een USB stick maakt het natuurlijk niet uit. Als je het adres van de eigenaar weet, kun je met de USB-stick nog steeds niet de voordeur openmaken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als Facebook je 06-nummer weet, óók als dat alleen voor vrienden te zien is, dan ben je met de zoekfunctie zo terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:05
Onbekend schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:23:
[...]
Zet anders een (jouw?) e-mailadres op het plaatje i.p.v. het telefoonnummer. Maar als je bang bent dat je een sleutelbos gemakkelijk kwijtraakt, dan moet je dat gaan voorkomen.
E-mailadres kun je een stuk makkelijker herleiden tot een persoon dan een 06 nummer natuurlijk, zou ik zelf niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
MicGlou schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:49:
[...] Even snel googlen... en blijkbaar doet de AH dit zelfs aan de hand van de sleutelhanger-bonus kaart. Maar hier zijn weinig mensen mee bekend volgens mij, ik lees het ook net pas... dus de vinder zou dat dan ook moeten weten en de sleutels dan inleveren bij een AH.
Het staat in best grote letters op de kaart, dus dat kan geen excuus zijn. Deze service hebben ze overigens al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Onbekend schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Als jouw telefoonnummer in het telefoonboek staat, dan ben je zo gevonden.
Jij hebt je 06-nummer in het telefoonboek laten zetten?
ValHallASW schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:41:
Als Facebook je 06-nummer weet, óók als dat alleen voor vrienden te zien is, dan ben je met de zoekfunctie zo terug te vinden.
Jij hebt je huisadres op Facebook gezet?

Je kan ook een beetje te paranoïde zijn, hè ;)

Alhoewel ik het idee van Franko P. wel een goede vind, niet het eigen nummer, maar die van een ander gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ardana schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:59:
De rabobank heeft had dit als gratis service. Je hangt een hanger aan je sleutelbos, de vinder gooit 'm in de brievenbus, en de bos komt terug bij jou :)
AH doet dat ook met de bonuskaart.

Voor TS: waarom zou je vader z'n eigen nummer er op willen hebben? Zet JOUW nummer er op. Als iemand belt weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

ThinkPadd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:43:
E-mailadres kun je een stuk makkelijker herleiden tot een persoon dan een 06 nummer natuurlijk, zou ik zelf niet zo snel doen.
Ik doelde dan op een alias zoals sleutelbos1234@gmail.com. Niets met een naam erin ofzoiets.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Thnx luitjes, ik weet denk ik wel genoeg.... Mn pa is compleet digibeet, heeft vrijwel 100% zijn nummer niet ergens online staan, en de kans is klein genoeg dat verkeerde personen misbruik kunnen maken. Mijn eigen nummer plaatsen vindt ik zelf weer minder handig, ik woon niet in dezelfde woonplaats en vind dat ook niet een prettig idee dat ik gebeld kan worden voor mn pa zn sleutels... zo oud is ie nou ook weer niet. ;) (en hij heeft mijn huissleutel ook)

Die ouwe red zich wel, voor zn leeftijd ook zeker niet onnozel. :P

Had alleen wel zoiets van: dat vraag ik ff na op tweakers voordat ik em een plaatje ga frezen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zolang hij zijn telefoon niet tegelijk met z'n sleutels verliest, boeit het toch weinig of jullie in dezelfde woonplaats wonen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
Caelorum schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Het staat in best grote letters op de kaart, dus dat kan geen excuus zijn. Deze service hebben ze overigens al heel lang.
Welke kaart... dat kaartje waar je de bonuskaart en hanger op aangeleverd krijgt? Of alleen de grote kaart... Niet op de sleutelhanger die ik al tijden gebruik iig.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 27-07-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

06-nummer is te herleiden tot een persoon, afhankelijk van welke apps je hebt geinstalleerd. Ik denk dat de facebook app alle telefoonnummers scant en ze vervolgens aan personen verbindt op facebook want ik zie die lui van wie ik het telefoonnummer heb gekregen af en toe in de lijst van aanbevolen vrienden verschijnen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Wild Chocolate schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:12:
off topic: ING is hier helaas ook mee gestopt :(
Hmm... Ik heb hem nog aan mijn bos hangen. Wat zou er gebeuren als iemand hem toch nu nog in de brievenbus gooit?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Niets, vrees ik, ik kreeg een brief dat het stopte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
MicGlou schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:06:
[...]
Welke kaart... dat kaartje waar je de bonuskaart en hanger op aangeleverd krijgt? Of alleen de grote kaart... Niet op de sleutelhanger die ik al tijden gebruik iig.
kleine kaart aan de achterkant naast de barcode. Dat is iig zo op de kaartjes die ze vanaf 2013 geven. Op die daarvoor staat volgens mij alleen iets in de trant van: indien gevonden opsturen naar antwoordnummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Caelorum schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:45:
[...]

kleine kaart aan de achterkant naast de barcode. Dat is iig zo op de kaartjes die ze vanaf 2013 geven. Op die daarvoor staat volgens mij alleen iets in de trant van: indien gevonden opsturen naar antwoordnummer...
Sinds de nieuwe Bonuskaart is er maar 1 kaartje. Op de kaart staat inderdaad in heel kleine letters dat je de kaart naar een antwoordnummer kunt sturen. Weinig mensen zijn hier bekend mee. Het werkt alleen als je geregistreerd staat op ah.nl en daar de sleutelservice hebt aangezet.

Ik werk zelf bij Albert Heijn, maar kwam er met de invoering van de nieuwe Bonuskaart pas achter dat deze sleutelservice bestond. De informatie op de website daarover was toen echter summier, zo was het tenminste de laatste keer dat ik keek.
Pagina: 1