Toon posts:

Mijn computer kan niet veel hebben..

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn computer kan niet veel hebben. Ik ben een n00b op dit gebied, dus ik weet niet of er iets mis is met mijn computer of gewoon omdat het systeem niet zo veel aankan. Mijn computer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNi8eRB.png

Soms draait hij redelijk en start hij alles rap op (gewoon de browser enzo). Maar er zijn ook momenten dat hij gewoon heel langzaam gaat als alleen Chrome en Spotify al opgestart zijn. FL Studio werkt redelijk, tot ik een paar sporen heb en dan kraakt ie al. Misschien dat de VST's die ik gebruik zwaar zijn (Massive, Sylenth), maar zo heeft het eigenlijk geen zin.

Dreamweaver gaat, Photoshop probeer ik niet eens (net als Left 4 Dead ofzo). :P

Het zou fijn zijn als ik alles normaal kon gebruiken, maar misschien heb ik gewoon niet zo'n goede computer. Dat kan ook. Maar als er wat aan te doen valt, zoals opschonen wellicht, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Bij FL Studio moet je wel een degelijke ASIO gebruiken, anders gaat de boel snel kraken. Ik weet niet goed hoe lekker ASIO 4 All werkt maar ik zou toch daarvoor een degelijke geluidskaart adviseren waar je ASIO over gaat laten lopen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Stream_Input/Output

Opzich is de CPU niet slecht, daar valt prima mee te gamen. Wellicht wat meer RAM (4GB) en een nieuwe videokaart. Dan kom je al een heel eind.

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 27-07-2015 17:00 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

en een SSD...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17
Je moet eerst uitzoeken wat de bottleneck is (of zijn).

Even taakbeheer openen (CRTL+SHIFT+ESC) en bij prestaties kijken wat er gebeurt terwijl je bezig bent. Zie je een van de grafiekjes op 100% de hele tijd, dan is dat het probleem hoogstwaarschijnlijk.

Als ik een gok moet wagen: 2GB RAM is niet veel anno 2015. De CPU is ook niet erg snel, maar gaat bij simpele taken niet het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows 8.1 i.c.m. 2 Gb lijkt mij aan de krappe kant.
2 Gb is voor de 64 bit versie het minimum: http://windows.microsoft....ows-8/system-requirements

Aangezien je 64 bit hebt zou een upgrade naar 4+ Gb geen probleem moeten zijn.

Echter is het eerst interessant om de daadwerkelijke oorzaak te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
2GB geheugen is krap, maar de CPU is ook geen hoogvlieger. Ik kijk voor een snelle indicatie bij passmark.
http://www.cpubenchmark.n...E4300+%40+1.80GHz&id=1678
Een score van 1056 houd niet over. Mijn mac mini zit rond de 3000 en desktop i5 gaat richting de 7000.
Een SolidStateDrive drive helpt ook voor de Windows beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een Core2! Niet eens Core2Duo, dus een echte Single-Core!

Je hebt drie bottlenecks:

RAM (2gb)
CPU (Singlecore 1.8ghz)
Harddisk (want harddisks zijn traag).

Je kunt mogelijk 2ehands nog wel het nodige bij elkaar scharrelen om deze machine wat nieuw leven te geven. Afhankelijk van het moederbord lukt een nieuwe CPU waarschijnlijk wel, een beetje RAM is zo gekocht en een SSD zou de harddisk kunnen vervangen.

De vraag is: moet je het willen? Je koopt voor 100/200 euro een heel leuk compleet C2Duo of i3/i5 systeempje dat rondjes rent om dit bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:56
sebastius schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:26:
Een Core2! Niet eens Core2Duo, dus een echte Single-Core!

Je hebt drie bottlenecks:

RAM (2gb)
CPU (Singlecore 1.8ghz)
Harddisk (want harddisks zijn traag).

Je kunt mogelijk 2ehands nog wel het nodige bij elkaar scharrelen om deze machine wat nieuw leven te geven. Afhankelijk van het moederbord lukt een nieuwe CPU waarschijnlijk wel, een beetje RAM is zo gekocht en een SSD zou de harddisk kunnen vervangen.

De vraag is: moet je het willen? Je koopt voor 100/200 euro een heel leuk compleet C2Duo of i3/i5 systeempje dat rondjes rent om dit bakkie.
Een 4300 is gewoon een Core 2 Duo hoor.....

Niettemin houdt het allemaal niet echt over. Een SSD zal de snelheidsbeleving zeker een flinke boost geven, maar voor rekenintensieve taken zou ik toch maar eens gaan kijken naar een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhoek. Daarbij mis ik hier een hele hoop onderzoek en uitzoekwerk van jouw kant. N00b is geen probleem, maar iedereen kan specificaties en requirements naast elkaar leggen.

Je build posten en vragen waar het aan schort is niet helemaal de manier hoe Tweakers werkt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.