Toon posts:

Na 2 jaar crossfire herkent PC 1 videokaart niet meer..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Na twee jaar lang zonder problemen crossfire gedraaid te hebben met twee asus DirectCUII HD7970 TOPs herkent mijn pc sinds vandaag opeens een van de twee kaarten niet meer.

Wat heb ik geprobeerd?
- Nieuwe drivers
- Software matig proberen de videokaart te detecteren
- Switchen van PCIe Lanes
- PC opstarten met maar 1 kaart. (bij een kaart start hij op, de andere niet...)

Nu vermoed ik dat na - de in mijn opinie korte tijd voor een cherry picked kaart - 2 en een half jaar de kaart defect is. Weet iemand nog een optie die ik kan proberen om te kijken of de kaart het doet/ niet doet?

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Test de de kaart in een andere computer?

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 09:08
Het feit dat de pc met de ene kaart wel wil opstarten en met de andere niet (uitgaande dat beide kaarten in hetzelfde pci-e slot zijn getest) vrees ik dat je er wel vanuit kan gaan dat die ene kaart inderdaad kapot is...
Als het goed is maakt je moederbord ook geluid als er geen gpu gedetecteerd kan worden, aan de hand van de beep-code zou je moeten kunnen verifiëren dat dit inderdaad het geval is.

Tevens zou je nog kunnen proberen of de kaart wel werkt in een andere pc, maar ik geef je zeer weinig kans

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Verwijderd

Topicstarter
Raar genoeg hoor ik geen geluiden als ik de pc opstart met de "defecte" kaart. Een andere PC heb ik helaas niet voorhanden zo snel, maar die optie onthoud ik zeker weten!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 09:08
Hoor je wel de alom bekende beep bij normaal starten?
Zo niet kan het zijn dat je dan eerst een bios speakertje op je moederbord aan moet sluiten...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is toevallig de bovenste kaart in de crossfire setup gestorven? Over het algemeen wordt de bovenste kaart namelijk warmer (opstijgende warme lucht, minder adem ruimte) en zal deze kaart ook zwaarder belast worden. In een CF/SLI opstelling worden maar zelden beide kaarten voor de volle 100% belast, voornamelijk de 'hoofd' kaart wordt altijd 100% belast.

Het lijkt er helaas op dat de kaart dood is inderdaad, vooral aangezien hij wel boot met de ene kaart met niet met de andere ;w

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 14:44
Ik heb ook 2 7970 kaarten in crossfire. Zelfde probleem als wat jij heb meerdere malen meegemaakt, bij mij is telkens na pak hem beet een maand of 9 mijn crossfirebridge overleden. Nieuwe erop en het werkt weer.....

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Galaxis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:26:
Ik heb ook 2 7970 kaarten in crossfire. Zelfde probleem als wat jij heb meerdere malen meegemaakt, bij mij is telkens na pak hem beet een maand of 9 mijn crossfirebridge overleden. Nieuwe erop en het werkt weer.....
Maar als hij z'n PC boot met maar 1 kaart, dan werkt de ene wel en de andere helemaal niet.
Lijkt me niet dat een CFbridge dit magisch gaat verhelpen :+

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 14:44
stin00 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:30:
[...]

Maar als hij z'n PC boot met maar 1 kaart, dan werkt de ene wel en de andere helemaal niet.
Lijkt me niet dat een CFbridge dit magisch gaat verhelpen :+
:+ lezen is zooo 2014 :+
Pagina: 1