Toon posts:

Welke TV voor games met playstation?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke TV schaf ik best aan voor mijn zoon? Hij speelt games via playstation.
Momenteel speelt hij nog op een beeldbuis-TV, maar bij sommige spelletjes zijn de ondertitels of tekstjes nauwelijks leesbaar.

We probeerden bij familie een spel op een led-TV van 1366x768 pixels, maar dat beeld was minder duidelijk dan op de beeldbuis-TV. De letters waren wel duidelijker leesbaar.

We gingen naar een winkel en lieten ons vertellen dat voor games je minimaal 200 hrtz moet hebben.
Ook minimaal1920x1080 pixels voor games.
Er werd ons ook gezegd dat de analoge TV beter beeld gaf, dan digitale TV (vor spelletjes) en dat eigenlijk plasma-TV's het beste zijn/waren voor games, maar dat die niet meer gemaakt worden.

Natuurlijk des te meer pixels, des te beter, maar ook des te duurder.

De TV moet enkel dienen om te gamen, dus niet als gewone kabel-TV, of met wifi, internet e.d.
Het scherm moet minimaal 32" zijn.

Mijn budget is maximaal 350 euro.
Kan ik hiervoor een degelijk TV vinden die aan mijn voorwaarden voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:08
Pricewatch -> Televisies
Filteren op FullHD + minimaal 32" + Refresh rate minimaal 200hz.

16 televisies die voldoen aan je eisen.

Des te meer pixels maakt het niet per definitie beter.
Als je een 8K scherm hebt word het er met een playstation echt niet mooier op.

[ Voor 33% gewijzigd door diefightdie op 27-07-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:14
Nou ik weet niet hoe competatief hij gamed (ik gok van niet en gewoon voor de lol) maar dan kan je best die 200hz eis laten vallen en gewoon een goedkope 32 inch fullhd televisie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
De 200Hz is bullcrap, je Playstation doet toch maximaal 60Hz. 200Hz is leuk als je voetbal oid kijkt waarbij de TV goed beeldjes erbij kan "verzinnen" maar dat is niet iets dat je in games wilt, aangezien enkel de console weet wat een bepaald item (karakter/kist/etc.) gaat doen.

Je hebt meer belang bij een lage inputlag, bijvoorbeeld de Sony W6 serie staat daarom bekend. Maar er zijn er vast nog veel meer, helaas is dat geen optie in de pricewatch meen ik. Verder is het ook niet heel merkbaar tenzij je echt veel FPS games competitief wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:20:
Nou ik weet niet hoe competatief hij gamed (ik gok van niet en gewoon voor de lol) maar dan kan je best die 200hz eis laten vallen en gewoon een goedkope 32 inch fullhd televisie nemen.
Hij gamed enkel voor de lol, zeker niet competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:23:
De 200Hz is bullcrap, je Playstation doet toch maximaal 60Hz. 200Hz is leuk als je voetbal oid kijkt waarbij de TV goed beeldjes erbij kan "verzinnen" maar dat is niet iets dat je in games wilt, aangezien enkel de console weet wat een bepaald item (karakter/kist/etc.) gaat doen.

Je hebt meer belang bij een lage inputlag, bijvoorbeeld de Sony W6 serie staat daarom bekend. Maar er zijn er vast nog veel meer, helaas is dat geen optie in de pricewatch meen ik. Verder is het ook niet heel merkbaar tenzij je echt veel FPS games competitief wilt gaan doen.
Dus ik moet geen rekening houden met de Hz en ook niet met de pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diefightdie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:17:
Pricewatch -> Televisies
Filteren op FullHD + minimaal 32" + Refresh rate minimaal 200hz.

16 televisies die voldoen aan je eisen.

Des te meer pixels maakt het niet per definitie beter.
Als je een 8K scherm hebt word het er met een playstation echt niet mooier op.
Wat is een 8K scherm?
Sorry maar ik ben een vrouw hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Wat is een 8K scherm?
Sorry maar ik ben een vrouw hé ;)
8K scherm is een scherm met een hoge resolutie (meer pixels), de playstation zendt maximaal een fullhd beeld uit (1920*1080 pixels) en op een scherm met meer pixels dan fullhd zal je dan dus geen verbetering vna het beeld zien.

Mijn advies: ga naar de mediamarkt of een andere zaak, zoek daar een tv uit die jullie mooi beeld vinden geven en die binnen jullie budget valt en let er alleen op dat hij een fullhd resolutie heeft. Zoals je aangeeft heb je niet veel kennis van tv's en tenzij je je er in wil gaan verdiepen lijkt me het dat niet waard. Laat je iig geen onnodig dure tv met 200hz aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem net!
Ik ben naar Mediamarkt geweest en daar werd me gezegd dat de TV minstens 200Hz moest hebben en hij probeerde me een toestel van 649 euro aan te smeren.
Waarschijnlijk dacht hij: 'het is een vrouw en die kennen daar toch niks van'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:41
pricewatch: Sony KDL-32W705B Zwart

Zoiets moet prima zijn. Ik ben erg tevreden over de grote broer in 42 inch icm mijn PS4.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
pricewatch: Samsung UE32H5303AW Zwart (even kijken of ze hem bij jouw MM op voorraad hebben, daar rechts boven de bestel knop kan je de winkel kiezen http://goo.gl/UZUQPH). Of dat ze het model in de post hierboven nog hebben voor een prijs een stukje onder die €399. Hier was ie geloof ik ergens in de 370 toen ze hem nog hadden.

[ Voor 108% gewijzigd door apis29 op 27-07-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:57:
Dat is het hem net!
Ik ben naar Mediamarkt geweest en daar werd me gezegd dat de TV minstens 200Hz moest hebben en hij probeerde me een toestel van 649 euro aan te smeren.
Waarschijnlijk dacht hij: 'het is een vrouw en die kennen daar toch niks van'.
Mediamarkt... :/ Ze adverteren wel dat hun verkopers expertise van zaken hebben, en als je geluk hebt heb je ook zo iemand die je bijstaat, maar de kennis van het merendeel van de verkopers is toch minimaal. (Dat is toch alvast mijn ervaring)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waus26 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:01:
pricewatch: Sony KDL-32W705B Zwart

Zoiets moet prima zijn. Ik ben erg tevreden over de grote broer in 42 inch icm mijn PS4.
Hier gaat het om een PS3. Is dat dezelfde kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp, moet ik niet naar de pixels kijken en is een gewone FullHD TV voldoende?
En dan heb ik geen vervelende vierkantjes en gaat het beeld ook vlot, dus geen haperende mannetjes of beeld in kleine schokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:06:
Dus als ik het goed begrijp, moet ik niet naar de pixels kijken en is een gewone FullHD TV voldoende?
En dan heb ik geen vervelende vierkantjes en gaat het beeld ook vlot, dus geen haperende mannetjes of beeld in kleine schokjes?
Je enige twee keuzes op 32" zijn eigenlijk 1920x1080 (Full HD) of 1366x768 (HD Ready) dus nee naar pixels kijken heeft geen enkele zin aangezien ze allemaal evenveel zullen hebben ;) (mits Full HD model).
Dit heeft overigens niks te maken met vierkantjes en happeringen, dat komt door de kwaliteit van het signaal en de kwaliteit van het scherm. Hoe groter de tv hoe meer een slecht signaal gaat opvallen vandaar dat zo'n kleine ouderwetse er meestal scherper uitziet.
PS3 spellen worden meestal in 720p afgespeeld (1280x720) dus dat het er niet uitzag op die 1366x768 kan met de kwaliteit van dat model te maken hebben, de grootte of bijv. verkeerde instellingen.
Die Sony en Samsung zijn in ieder geval goede keuzes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:03:
[...]

Hier gaat het om een PS3. Is dat dezelfde kwaliteit?
Wat Apis29 zegt. Beide zijn dus goede keuzes, waarbij de Sony het beste beeld geeft en de Samsung de meeste/de betere Smart TV functies heeft.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waus26 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:11:
[...]

Wat Apis29 zegt. Beide zijn dus goede keuzes, waarbij de Sony het beste beeld geeft en de Samsung de meeste/de betere Smart TV functies heeft.
Deze Samsung heeft dan net toevallig niet de uitgebreide smart omgeving maar een beperkte versie. Eigenlijk is het een oud model (EH5300) in een iets vernieuwd jasje maar met direct LED en meestal een goed paneel geeft het een goed plaatje. De Sony is een stuk moderner met 4 ipv 2 HDMI ingangen en een veel moderner uiterlijk; en het past mooi bij een Sony PS3. Zit alleen wel 80-100 euro prijsverschil in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:07:
Kan ik hiervoor een degelijk TV vinden die aan mijn voorwaarden voldoet?
Welkom op het forum. Houdt er even rekening mee dat het niet de bedoeling om meerdere keren achter elkaar te posten. Als je iets aan je post wil veranderen of toevoegen, kun je de "wijzig"-knop gebruiken. Daarnaast kun je ook meerdere quotes opnemen in één post. Daarnaast kun je veel basic-informatie natuurlijk op internet vinden met een simpele Google zoekopdracht.

Het verhaal rondom de 200Hz is zoals eerder gepost complete onzin. Om te gamen heb je een tv nodig met een lage input lag en op dat gebied zijn de Sony W-series erg goed. Meest voor de hand liggend model in deze situatie lijkt mij ook de Sony KDL-32W705B.

Ten slotte krijgt je topic nog een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Vandaag bij Boshop in de aanbieding voor €349! http://www.dagartikel.nl/...g/Sony-KDL-32W705B-LED-TV

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
En is Bobshop goed, kwestie van service?
Of moet ik daar geen schrik van hebben?
Ik denk maar, als er iets aan het toestel is, of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Daar kun je prima zelf een oordeel over vormen, lijkt me:

http://tweakers.net/shopr...shop-punt-nl/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Bedankt!
En is Bobshop goed, kwestie van service?
Of moet ik daar geen schrik van hebben?
Ik denk maar, als er iets aan het toestel is, of dergelijke.
Ik zou eerder schrik hebben van Mediamarkt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intussen de aangeraden Sony gekocht via bol.com.
Op 't eerste zicht goeie aankoop.
Mijn zoon is alleszins trots, is toch wat anders dan eentje met een beeldbuis he.
Pagina: 1