Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Hallo allemaal,

Ik ben mijn momenteel aan het verdiepen in de policies van Exchange 2013.
Daarbij heb ik een multidomain exchange server opgezet.

Het enige wat ik niet kan vinden is:
- Uitzetten van het delen van agenda's, contacten en tasks via een policy per maildomein. Dus diegene heeft alleen een persoonlijke agenda's, contacten en tasks. Zowel intern als extern.

Op internet heeft iedereen het over Internet Calendars, maar ik wil het ook voor intern testen.
Enig idee of dit te realiseren is? Google weergeeft voornamelijk Internet Calendars als resultaat.

Gr Justin

[ Voor 21% gewijzigd door JustinoFTW op 31-07-2015 17:02 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op internet heeft iedereen het over Internet Calendars
Ik niet dus je aanname/stelling is al incorrect. Daarnaast heb je vast al wel de whitepapers gelezen hoe je een web proxy en een federation trust op moet zetten als eerste stappen naar het publiceren van de Calendar per mailbox naar het internet.

Dit heeft 99% niets met policies te maken maar 100% met security & compliancy. Geen idee of je dit dus in je vrije tijd of voor werk moet doen; in het laatste geval zou ik eerst maar eens toestemming krijgen van de CSO om "even" de infra te ontsluiten naar Jan & alleman.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JustinoFTW
Ik wil de agenda's niet delen over het internet. Ik wil de functie om agenda te delen uitzetten.
Dus user1@domein1.nl mag/kan geen agenda delen met user2@domein1.nl

Ik doe dit in mijn vrije tijd fyi, om een beetje kennis op te bouwen over het achterliggende systeem

• MAX3400

MAX3400

code:
1
Set-MailboxFolderPermission -Identity "user1@domain.local":\calendar -User user2@domain.local -AccessRights <iets>

Vind het opvallend dat je dit niet zelf hebt gevonden; de vraag is of je een dergelijk iets uiteindelijk via een policy wil doen. Je haalt je meer last op de hals door een centrale policy uit te rollen en daarna allerlei vragen te krijgen of persoon A toch bij B mag en B toch samen met C & D moet vergaderen. Ook je Delegates ga je namelijk heel erg dwars zitten met een centrale policy.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 28-07-2015 12:38 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
https://technet.microsoft...j657460(v=exchg.150).aspx

Eerste hit op Google op "exchange disable calendar sharing"

• JustinoFTW
Ik heb momenteel onder Organization het kopje Sharing geactiveerd en mijn primary domain is geactiveerd doormiddel van de TXT record die ik heb moeten toevoegen.

Daaronder staat een kopje, Individual sharing, en kan ik opgeven met welk (extern) domein er geshared mag worden. Is er ook een manier om het zo in te stellen, dat deze persoon met werkelijk niemand mag sharen? Zelfs niet zijn collega's op hetzelfde domain.nl

Ik heb het volgende geprobeerd
Sharing with all domains: aangevinkt
Specify the information yo want to share: calendar en contacts uitgevinkt

Deze daarna toegepast aan een gebruiker om het te testen, maar dat werkt niet in dit geval.
Heb ook wat andere microsoft topics gevonden over sharing policies, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

Iemand suggesties?

• JustinoFTW
Niemand?

• MAX3400

MAX3400

Mijn PowerShell werkt niet??

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Mijn PowerShell werkt niet??
Niet voor wat TS wil.

Volgens mij moet de TS het meer zoeken in een Outlook Policy die de mogelijkheid in Outlook verbiedt om je calender/tasks/inbox te delen.

Sharing policies doen niets intern:
You can use sharing policies to control how users in your organization can share calendar and contact information with users outside your Exchange organization. Sharing policies support the sharing of calendar and contact information with external federated organizations, external non-federated organizations, and individuals with Internet access.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• JustinoFTW
Oogje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
Volgens mij moet de TS het meer zoeken in een Outlook Policy die de mogelijkheid in Outlook verbiedt om je calender/tasks/inbox te delen.
[...]
Klopt.
Het is wel een multi-domain exchange omgeving.
Maar het komt er op neer dat van domein pietje.nl, sjaak, henk en wie dan ook geen agenda's mogen delen (verbieden dus)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik je goed begrijp he jet volgende toegepast?
https://technet.microsoft...455%28v=exchg.150%29.aspx

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Question Mark
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

JustinoFTW schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:59:
- Uitzetten van het delen van agenda's, contacten en tasks via een policy per maildomein. Dus diegene heeft alleen een persoonlijke agenda's, contacten en tasks. Zowel intern als extern.
Je hebt het erover dat je een een opzet hebt met meerdere domeinen die je eigenlijk van elkaar wil scheiden. Had je hiervoor niet een multi-tenant omgeving moeten opzetten?
A multi-tenant (hosted) Exchange 2013 deployment is defined as one where the Exchange organization is configured to host multiple and discrete organizations or business units (the tenants) that ordinarily don't share email, data, users, global address lists (GALs), or other commonly used Exchange objects. This sharing of hardware, software and resources (all while maintaining a logical separation between tenants), allows organizations to leverage the simplicity of a standard Exchange deployment while providing multi-tenant functionality and services to meet their hosting needs.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• JustinoFTW
Question Mark schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Je hebt het erover dat je een een opzet hebt met meerdere domeinen die je eigenlijk van elkaar wil scheiden. Had je hiervoor niet een multi-tenant omgeving moeten opzetten?

[...]
Ik heb even gezocht op Multi-Tendant, en kom het volgende artikel tegen.
https://www.geekandi.com/...lti-tenancy-step-by-step/

Zal deze eens testen.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
JustinoFTW schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

Ik heb even gezocht op Multi-Tendant, en kom het volgende artikel tegen.
https://www.geekandi.com/...lti-tenancy-step-by-step/

Zal deze eens testen.
Ohh, had dat dan meteen gezegd. Dit is namelijk vrij makkelijk in te richten als je weet wat je moet doen (sterker nog : ik heb een tijdje terug nog een Powershell script gebouwd om een nieuwe tenant aan onze eigen cloud toe te voegen, compleet met OU structuur, gescheiden adresboeken, addresz policies etc. Helaas mag ik dit script niet posten).

De truc is om dmv een custom exchange attribute de bedrijven van elkaar gescheiden houden.

• JustinoFTW
Killah_Priest schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:51:
[...]

Ohh, had dat dan meteen gezegd. Dit is namelijk vrij makkelijk in te richten als je weet wat je moet doen (sterker nog : ik heb een tijdje terug nog een Powershell script gebouwd om een nieuwe tenant aan onze eigen cloud toe te voegen, compleet met OU structuur, gescheiden adresboeken, addresz policies etc. Helaas mag ik dit script niet posten).

De truc is om dmv een custom exchange attribute de bedrijven van elkaar gescheiden houden.
Het is een nogal nieuw gebied voor mij, excuses voor de vage uitleg.
Zover ik de link heb kunnen bekijken ziet het er veelbelovend uit, dus moet lukken.

Zodra ik het getest heb, zal ik het terugkoppelen.

Ps: kan ik per "tendant" ook sharing disablen? of is dat niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JustinoFTW op 25-08-2015 23:55 ]

Pagina: 1