Linux boot error

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb gisteren RedHat linux 6.2 geinstalleerd, maar als ik het nou probeer op te starten dan spuugt 'ie naar een tijdje allemaal hexadecimale adressen uit en zegt 'ie "Kernel panic. Trying to kill the idle process." En dan hangt 'ie. Iemand enig idee wat daar aan te doen is?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik denk dat je HD een foutje heeft

• Sjonny
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

wat probeert de kernel ervoor te doen?
scroll met shift-pgup terug (als dat nog werkt en je computer niet compleet hangt)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
disabling processor serial no :?

op een duron ???

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Hmmz.... redhat 6.2 is best wel oud.... probeer eens een nieuwere distro.
Lijkt erop dat deze kernel de duron niet kent, de cpu serial probeert uit te schakele en daardoor crasht....
welke kernel versie heeft ie?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07
Op maandag 18 juni 2001 16:04 schreef Sjonny het volgende:
wat probeert de kernel ervoor te doen?
scroll met shift-pgup terug (als dat nog werkt en je computer niet compleet hangt)
Hopelijk staat wat er vooraf ging aan de panic in de syslogs: vaak /var/log/messages.
Als de kernel panic doet scrolled de console ook niet meer helaas.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Oudere RH + AMD proc...meen me te herinneren dat daar wel eens problemen mee geweest zijn. Mocht dat inderdaad zijn waar je tegenop loopt dat is het een kwestie van aan een andere / nieuwere distro komen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op maandag 18 juni 2001 21:51 schreef odysseus het volgende:
Oudere RH + AMD proc...meen me te herinneren dat daar wel eens problemen mee geweest zijn. Mocht dat inderdaad zijn waar je tegenop loopt dat is het een kwestie van aan een andere / nieuwere distro komen.
Of bij lilo cpu_serial=0 als optie meegeven ( 'k weet de syntax niet meer precies)
en een nieuwe kernel bakken

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Er is een workaround voor. Ga naar de Redhat pagina. Tik links bovenin het woordje 'amd', druk op enter en klik op het eerste search result.

GO!

Verwijderd

had ik ook, je zult een nieuwe kernel moeten bakken, op cpuid in kernel uit zette
Pagina: 1