Toon posts:

Advies voor Gamemuis/werkmuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik wil zsm een nieuwe muis voor mijn computer gaan halen. Aangezien je ze in allerlei kleuren, vormen en maten hebt weet ik nu niet zo goed welke ik nou ga kopen.

Ik ben namelijk opzoek naar een muis die fijn is om mee te gamen maar ook comfortabel genoeg is om gewoon werk mee uit te voeren. Aangezien mijn oog het ook wel leuk vind om naar mooie dingetjes te kijken zou het het liefst ook wel een mooi "professioneel" achtig design willen. (Dus geen muis die volgestopt is met rode LED lampjes enzo. :P)

Wat ik sowieso op mijn muis wil hebben zijn de twee knoppen aan de zijkant om verder en terug te bladeren in, bijvoobeeld, een internetbrowser of file explorer.

Hebben jullie misschien een advies voor mij?

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
- Wil je een grote of een kleine muis?
- Voorkeur voor merk?
- Welke muizen heb je zelf al gevonden?
- Wat is je budget?
- Draadloos of met draad?

Probeer wat duidelijker te zijn want zo zijn er 1000-en-1 mogelijkheden. Heb je de pricewatch al gebruikt? Dan kom je waarschijnlijk al op een shortlist en kan je daar vandaan gaan kijken welke muis het meest geschikt is voor jouw doeleinden.

Hier zo maar een vraag neer gooien is niet helemaal de bedoeling ;) Lees dit ook even door: CAA beleid

[ Voor 5% gewijzigd door WimP op 27-07-2015 15:36 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
En ga eens bij de media markt bv langs en probeer een paar muizen uit. Want een muis is erg persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
WimPliers schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:36:
- Wil je een grote of een kleine muis?
- Voorkeur voor merk?
- Welke muizen heb je zelf al gevonden?
- Wat is je budget?
- Draadloos of met draad?

Probeer wat duidelijker te zijn want zo zijn er 1000-en-1 mogelijkheden. Heb je de pricewatch al gebruikt? Dan kom je waarschijnlijk al op een shortlist en kan je daar vandaan gaan kijken welke muis het meest geschikt is voor jouw doeleinden.

Hier zo maar een vraag neer gooien is niet helemaal de bedoeling ;) Lees dit ook even door: CAA beleid
Oeps! Sorry daarvoor! :D

Het liefst een grote muis. Ik heb nu al een paar jaar (Ik gok sowieso 4 jaar) een Trust GXT14S, maar die is eigenlijk te klein. Ik wil geen draadloze muis en mijn budget is rond de €75,-

Ik weet dat Roccat en Razor echte gamersmerken zijn, maar het hoeft niet per se van die twee merken te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:45:
En ga eens bij de media markt bv langs en probeer een paar muizen uit. Want een muis is erg persoonlijk.
Klopt, en dat ben ik ook aan het doen. Het punt is alleen dat ik niet zo goed weet wat mensen van ervaringen hebben met die muis. Bij de meeste kan ik niet echt een goede review vinden of zijn de meningen erover verdeeld. Daarom stel ik mijn vraag ook op dit forum. Misschien dat er mensen zijn die zowel gamen als ICT/kantoor werk doen en die een muis hebben waar ze erg tevreden over zijn. ;)

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:31
Ik heb zelf de Corsair Raptor M45. Dat is echt een super muis!
De raptor lijn van Corsair zou wat goedkoper zijn, en daardoor waarachijnlijk wat fragieler, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Hij is strak, geen achterlijke sniper-knoppen oid. en werkt gewoon goed. Die is het echt waard vind ik zelf.
Er zit een rode LED onder het Corsair logo, ik vind hem zelf niet mooi, maar die is zo uit te zetten in de software.

[ Voor 15% gewijzigd door 3L3ktr1k op 27-07-2015 16:45 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
3L3ktr1k schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:44:
Ik heb zelf de Corsair Raptor M45. Dat is echt een super muis!
De raptor lijn van Corsair zou wat goedkoper zijn, en daardoor waarachijnlijk wat fragieler, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Hij is strak, geen achterlijke sniper-knoppen oid. en werkt gewoon goed. Die is het echt waard vind ik zelf.
Er zit een rode LED onder het Corsair logo, ik vind hem zelf niet mooi, maar die is zo uit te zetten in de software.
Ik heb de Raptor M45 welgeteld 1 dag gebruikt en vond hem zelf om te huilen. Ik zou deze muis alleen aanraden aan mensen met relatief kleine handen die een tiger-grip hebben. Voor een palmgrip en grote handen is de M45 echt niet geschikt :P

De OP wil graag een wat grotere muis met wat meer professioneel design en toch enig gamecomfort.
Ik zou dan eerder denken aan de witte Steelseries Rival bijvoorbeeld, al heeft deze wel een ledje: pricewatch: Steelseries Rival Wit
Ik vind zelf het witte wel strak ogen, mits het bij de rest van je meubilair past natuurlijk!

Verder blijft de informatie wat schaars, bijvoorbeeld hoe de muis vastgehouden wordt. Ik vind bijvoorbeeld een relatief grote muis prettig, waarbij m'n hand en al m'n vingers op de muis kunnen rusten (ergonomisch + 'palm grip' manier van muis vasthouden).

De Raptor M45 is overigens wel een stevige muis die goed in elkaar zit, en dat voor een scherpe prijs. Maar het is dus zoals je al leest zeer specifiek per persoon!

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 27-07-2015 17:09 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:08
Wellicht net iets boven je budget met €85 euro, maar ik raad je de logitec mx master aan! Erg classy, ligt heerlijk in de hand voor zowel werk als gamen. Daarbij is de muis ook nog draadloos. zelfs met intensief gamen gaat de batterij gemakkelijk een week mee :)

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 03:11
de logitech g502 is de beste gaming muis die ik ooit heb gehad
dus zeker een aanrader

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:14

Fanta

FordPerformance™️

Ik zou zeker de Razer Deathadder chroma overwegen. Heerlijke gamemuis, en door de RGB verlichting (die je ook uit kan zetten) past hij altijd wel in je 'thema'. Ik gebruik hem zelf in combinatie met een Roccat Hiro muismat, erg fijne combinatie.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17

Nip

Ik raad deze muis aan: pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Perfect voor gamen en werken. Zeer stil ook! Daarnaast geen fancy gamer leds o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:08:
[...]

Ik heb de Raptor M45 welgeteld 1 dag gebruikt en vond hem zelf om te huilen. Ik zou deze muis alleen aanraden aan mensen met relatief kleine handen die een tiger-grip hebben. Voor een palmgrip en grote handen is de M45 echt niet geschikt :P

De OP wil graag een wat grotere muis met wat meer professioneel design en toch enig gamecomfort.
Ik zou dan eerder denken aan de witte Steelseries Rival bijvoorbeeld, al heeft deze wel een ledje: pricewatch: Steelseries Rival Wit
Ik vind zelf het witte wel strak ogen, mits het bij de rest van je meubilair past natuurlijk!

Verder blijft de informatie wat schaars, bijvoorbeeld hoe de muis vastgehouden wordt. Ik vind bijvoorbeeld een relatief grote muis prettig, waarbij m'n hand en al m'n vingers op de muis kunnen rusten (ergonomisch + 'palm grip' manier van muis vasthouden).

De Raptor M45 is overigens wel een stevige muis die goed in elkaar zit, en dat voor een scherpe prijs. Maar het is dus zoals je al leest zeer specifiek per persoon!
Het liefste wil ik een grote muis hebben waar mijn vingers ook op rusten. Bij mijn huidige muis is dat niet zo en dat vind ik helemaal niet fijn. (Toch nog een tijd uit kunnen houden... 8)7 ) Ik zou eens gaan kijken naar de Steelseries Rival.
Fanta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:04:
Ik zou zeker de Razer Deathadder chroma overwegen. Heerlijke gamemuis, en door de RGB verlichting (die je ook uit kan zetten) past hij altijd wel in je 'thema'. Ik gebruik hem zelf in combinatie met een Roccat Hiro muismat, erg fijne combinatie.
Hmm... die ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Gebruik jij die toevallig zelf ook? Ik wil graag dat mijn vingers wel op de muis kunnen rusten. (Misschien dat ik deze maar eens in de winkel moet gaan opzoeken.)

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:14

Fanta

FordPerformance™️

Jazeker, en ik heb niet de kleinste handen. Hij past mij perfect. Hij ligt in vrijwel iedere Mediamarkt, dus je zou daar eens kunnen gaan kijken.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Steelseries Rival
Is vandaag te koop als dagaanbieding bij ibood.
Pagina: 1