Raamkozijnen schilderen, steiger verplicht?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ze zijn bij ons in de buurt bezig (huurhuizen) met schilderwerk aan de buitenkant, alle raamkozijnen krijgen een nieuw laagje verf. Nu is het echter zo dat bij meerdere huizen aan de voor/achterzijde niet voldoende ruimte is om een complete steiger neer te zetten, een uitbouw, kleine vijver of carport, er staat er ergens iets 'in de weg'.

Nu weet ik dat al een tijdje schilders in principe niet meer op een ladder mogen werken, maar wat zijn hier nu precies de regels voor? Ene site vermeld dat het wel mag als het niet anders kan, de ander zegt dat er plaats moet worden gemaakt. Ze gebruiken standaard 1.25m steigers, plus de buizen kom je al snel richting de 1,5 meter, waar sommige maar ~1meter ruimte hebben.

Maar hoe zit die regeling nu precies? Je kan moeilijk iemand vragen z'n hele carpoort even weg te halen anders past de steiger niet, of je vijver volledig afdekking om er op te kunnen werken, zijn in zulke gevallen ladders nog toegestaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik lees hier dat het verboden is op een ladder te werken bij een hoogte boven de 10m. Verder kom ik op andere plaatsen tegen dat 'ze' een hoogte tot 7.5m aanhouden. Voor een eengezinswoning zou dat volgens mij betekenen dat ze de eerste en tweede verdieping wel met een ladder zouden moeten kunnen doen...

ps. heb je topic-titel ietwat aangepast. Ik neem niet aan dat ze daadwerkelijk je ramen gaan schilderen :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Dat wordt een hoogwerker huren..

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:13
Gadgeteer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:28:
Dat of de schilder heeft die zelf al bij.

Mijn voeger had bvb zelf een 1-persoons hoogtewerkertje (op rupsbanden).

Dat werkte gewoon sneller dan constant ladder op en af te kruipen - dat ding te verzetten - ...
(ook is het natuurlijk veiliger)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
naitsoezn schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:24:
Ik lees hier dat het verboden is op een ladder te werken bij een hoogte boven de 10m. Verder kom ik op andere plaatsen tegen dat 'ze' een hoogte tot 7.5m aanhouden. Voor een eengezinswoning zou dat volgens mij betekenen dat ze de eerste en tweede verdieping wel met een ladder zouden moeten kunnen doen...

ps. heb je topic-titel ietwat aangepast. Ik neem niet aan dat ze daadwerkelijk je ramen gaan schilderen :P
Dank je, ramen blijven gelukkig doorzichtig :P Dat had ik ook gelezen, nu gaat het 99% om huisjes tot 1 verdieping, enkeling heeft een dakkappel. Ik lees dat 'gemiddeld' 1ste verdieping tot maximaal 6.5m gaat, dus zou nog ruim eronder zitten.
Gadgeteer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:28:
Het zijn zover ik weet uitsluitend huurwoningen, dus is dat voor de woonstichting/huisbaas. Maar ik hoorde hier en daar dus wat 'verzet' over het niet kunnen plaatsen van steigers (of hoogwerker is niet toereikend ivm achtertuin), en toch zie ik regelmatig hier en daar een schilder gewoon op de ladder staan, dus vandaar ik toch wat verder ben gaan zoeken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zijn gewoon ook daar speciale steigers/ trappen voor dus het hoeft geen probleem te zijn. De tijd dat ze op een laddertje moesten staan is voorbij. Steigers worden vaak gebouwd door een steigerbouwer (moet een certificaat aan hangen) behalve dan weer rolsteigers die volgens een vaste instructie gebouwd moeten worden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1