Telefoontjes, iets gewonnen op mijn naam + werkadres

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Vreemd. Krijg ik net een telefoontje op mijn GSM van een onbekend nummer, een Nederlandse mevrouw.

Ze ratelt onmiddellijk een rijtje af, met mijn naam + mijn werkadres en dat ik een "vragenlijst" ingevuld zou hebben en dan nu een cadeau "gewonnen" heb. Yeah right. Heb ik even geluk!

Of ze mag vragen of ik liever een boxershort of een slip draag. :? (sorry hoor, juffrouw, fijn dat je me belt om me dat te vragen maar daarvoor zou ik je toch liever iets beter kennen hoor 8) )

Nu betrof het mijn kantooradres (in Vlaanderen) dat ik énkel gebruik voor leveringen van bol, amazon en een enkele keer Tommy Teleshopping, dus vraag ik waar ze mijn "adres" vandaan hebben, maar krijg enkel, herhaaldelijk, als antwoord dat ze dat niet kan zien en dat ik mijn gegevens zélf heb achtergelaten op een vragenlijst. De toon was beleefd, maar toch wel op het randje van het passieve agressieve af.

Ik weet pertinent zeker dat de enige "instanties" die de combinatie van mijn naam + mijn kantooradres hebben, bol, Amazon en Tommy TS zijn, en ook Oracle (misschien was het een boxershort met het logo van Oracle? had ik moeten vragen), dus ik vraag me af hoe die er aan gekomen zijn. Kan dus al zeker geen "cold calling" zijn op basis van telefoonboek of zo, aangezien die combinatie van mijn naam + kantooradres daar uiteraard niet in voorkomt.

Vreemd. Iemand een idee? Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat bol of amazon adressen gaan doorverkopen aan louche bedrijven - want een scam was het overduidelijk, ik heb helemaal géén vragenlijst ingevuld en dan toevallig een cadeau winnen? Yeah right!

Ik heb de mevrouw vriendelijk bedankt om me te bellen maar gezegd dat ik er maar niet op in ga.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:40
Misschien bij Bol of Amazon gebruik gemaakt van externe verkopers?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Firma Health and Beauty uit Apeldoorn? Een paar oud XMS klanten hebben ook zo'n telefoontje gehad, mijzelf incluis. Dit is de link die wij konden leggen, maar nog niet bewezen is.. XMS is Telfort geworden, misschien een ontevreden medewerker die wat 'gelekt' heeft..

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-07-2015 17:53 ]

NRG

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
vanaalten schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:29:
Misschien bij Bol of Amazon gebruik gemaakt van externe verkopers?
Dat wel, ja. Ik koop vrij vaak bij bol en daar zitten wel eens externe verkopers bij. Die zullen het dan wel doorverkocht hebben, ok, vraag beantwoord :) Ik maak er geen punt van hoor, ik vroeg het me gewoon af.
GerardVanAfoort schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:53:
Firma Health and Beauty uit Apeldoorn? Een paar oud XMS klanten hebben ook zo'n telefoontje gehad, mijzelf incluis. Dit is de link die wij konden leggen, maar nog niet bewezen is.. XMS is Telfort geworden, misschien een ontevreden medewerker die wat 'gelekt' heeft..
Nee, die was het niet. Ze heeft de naam wel vermeld, zeer tegen haar zin, nadat ik een keer of drie aangedrongen had, maar die was het niet. Ben de naam ondertussen wel vergeten... Ze vermeldde wel expliciet dat ze "geregistreerd en goedgekeurd waren" bij deze-of-die instantie, dewelke ik ook al weer vergeten ben. Vond ik meteen al een beetje vreemd. Het hele telefoontje schreeuwde gewoon "SCAM !!!" en deze keer was het eens niet in het Engels met een dik Nigeriaans accent :)

[ Voor 52% gewijzigd door demichel op 27-07-2015 18:21 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oracle die boxershorts stuurt leek me al sterk. Zelfs op conventies krijg je geen goodies meer van ze :/
* The Eagle moest het op de laatste OBUG doen met een powerbank die een van de sprekers aan me gaf en van de OBUG organisatie had gekregen - en die spreker was van Oracle zelf :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 19:23

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Ik heb zelf dit telefoontje ook al meerdere keren ontvangen.
De laatste keer liep dit op iest uit wat een beetje op een telefonische ruzie leek.

Ik mag kiezen of ik gratis boxers of slips wil ontvangen. En hoef enkel de verzendkosten te betalen.
Als ik vertel dat ik deze beide niet hoef, dan krijg ik te horen dat ik zelf heb aangegeven op een vragenlijst dat ik deze wel zou willen hebben.

Indien ik vertel dat ik een beetje moe word van deze herhalende telefoontjes word mij verteld dat daar het bel-mij-niet register voor is. (Waar ik gewoon insta, en meermalen heb gecontroleerd)

Vervolgens werd de dame aan de telefoon een beetje pissig, omdat ze erbij bleef dat ik deze boxers/slips zelf heb aangevraagd. En ik ze dus ook maar moet ontvangen.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk dat wij op dit forum de vraag waar het bedrijf je gegevens vandaan heeft niet gaan kunnen beantwoorden. Verder zie ik weinig discussie-waarde in dit topic, dus deze gaat op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.