Toon posts:

Advies vernieuwen componenten in PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Allereerst dien ik te vermelden dat ik een leek ben op het gebied van computer componenten. Zodoende hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk, films en gamen.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
League of Legends, Counterstrke CS-GO en werk(word etc)

Wat mag het systeem gaan kosten?
500

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen absolute maximumprijs, maar ook geen behoefte om veel geld uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Voeding: merk: ocz, model: ocz600mxsp(600 watt)
Behuizing
Cooler: Cooler Master (model niet bekend)
Optischedrive

Naast bovengenoemde componenten twijfel ik over het moederbord. Dit is een intel model: DH55TC.
De laatste tijd toont de computer kuren(zwart beeld bij opstarten). Tevens weet ik niet of dit oude moederbord schikt bij de door mij uitgekozen componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Videokaart: pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost
- Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
- Moederbord: pricewatch: ASRock B85M Pro4
- Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik sta open voor alle merken. Hierboven heb ik reeds een selectie geplaatst waar mijn ogen in eerste instantie op zijn gevallen.

Ga je overklokken?
Nee

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben tevreden met standaard instellingen.

Ik wil mijn oude pc(6 jaar) dus vernieuwen. Ter uwe informatie: de processor die er nu inzit is een I5 650 3.2 ghz en er zit een videokaart van ASUS EAH5850. Mijn vragen aan jullie zijn de volgende:

1. Zijn de bovengenoemde (nieuwe)componenten beduidend beter als wat er momenteel in mijn kast zit?
2. Dien ik het moederbord te vervangen?
3. Indien ik het moederbord vervang heb ik dan ook een nieuwe windows cd nodig?

Mochten jullie zelf nog aanvullingen hebben of goedkopere producten weten met dezelfde prestaties/kwaliteit dan hoor ik dat graag.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,

Rutger

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
1. Ja
2. Ja
3. Neen. Wellicht moet je wel microsoft bellen om je os opnieuw te laten activeren.

Verwijderd

Geen harde schijf nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel over de hardeschijf. Heb nu een seagate 500g. Denk dat ik een ssd voor windows erbij neem. De voeding die er nu inzit is nog wel voldoende?

Verwijderd

Het is een redelijke voeding, maar hij is al 6jaar? oud.
Ik zou het risico niet nemen. Als de voeding faalt, heb je kans dat je andere componenten ook meeneemt. Een goede voeding kost ongeveer 60 euro. pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
Een ssd is zeker een aanrader. Met zon systeem eigenlijk wel een vereiste.
Wat voor geheugen heb je in het huidige systeem zitten? Misschien kan je dat meenemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
4gb werkgeheugen van het merk en model heb ik echt geen flauw benul. Ik weet wel dat 4 toentertijd aan de lage kant was. Maar als ik het goed begrijp kan ik beter een hele nieuwe pc bij elkaar kopen. In ieder geval bedankt voor jullie advies!

Verwijderd

Nou ja, de kast en optische drive kan je altijd wel meenemen. En de schijf ook. Scheelt toch al wat.
Geheugen ook wel als het ddr3 is, alleen dan heb je 2 verschillende soorten in je pc zitten, en dat kan voor problemen zorgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 15:50 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je toch niet heel erg zware programma's gaat gebruiken dan is het toch nog wel de moeite waard om de cpu te upgraden naar een quadcore, bv een tweedehands i5 750 opsnorren.

Anders moet je inderdaad zo goed als compleet opnieuw beginnen. Voordeel is dat je deze set dan kan verkopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Ik overweeg ook om 2e hands een vidkaart te kopen? Xeonfan heb jij enig idee of dit wat is en wat voor voeding hierbij moet? Lijkt me wel dat ik dan over moet gaan op een zwaardere voeding.

Verwijderd

Zwaarder als die 520 die ik aangaf? Nee hoor is niet nodig.
Processor + mobo, ongeveer 100w. Zeg 150.
Gpu, 250. Dat is samen 400w. Zat ruimte over.
280x 2ehands kopen is een prima idee. Koop wel van een tweaker met goede beoordelingen, en iemand die al even actief is. Oplichting is natuurlijk hier ook mogelijk.
En bij iemand met een actief profiel, en wat goede beoordelingen is de kans heel klein.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 16:11 ]

Pagina: 1