• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Laat ik eerst met mijn set-up beginnen. Ik heb een beamer waarmee ik televisie en films (wel of niet vanaf de pc) kijk. Mijn computer, televisie en beamer staan d.m.v. een König HDMI splitter met elkaar verbonden.
Op de splitter zitten 4 ingangen en 2 uitgangen. De 2 uitgangen zijn dus de beamer en de televisie. Op de ingangen zitten de computer en de Humax 5050C.
Zodat ik dus bijvoorbeeld films van de computer of op de televisie kan kijken of op het grote scherm met de beamer. Datzelfde geld met gewoon televisie kijken, soms heb ik behoefte aan groot beeld maar soms ook niet.
Alles via HDMI.

Als ik televisie kijk zonder de splitter aan dan heb ik gewoon mooi beeld bij SBS 6, maar kijk ik op de beamer televisie dan stoort het beeld heel erg. Zo erg dat ik gewoon niet eens kan kijken. De rest van de kanalen zijn goed. Ik dacht misschien ligt het wel aan de kabel dus op de splitter van de antenne heb ik de kabels verwisseld. Die van de televisie en de Humax. Maar dat hielp niet, nu zijn er wel van die dure splitters die het televisie signaal opsplitsen maar voordat ik zoiets aanschaf wil ik wel zeker zijn dat het gaat werken.
O ja en ik heb Ziggo (Den Haag).

Heeft iemand een idee wat het beste is wat ik kan doen?