Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allrounder met medium gaming mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Hellmond
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:13
Beste behulpzame tweakers,

Aangezien mijn huidige laptop niet meer aan mijn wensen voldoet, de laatste week geprobeerd om zoveel mogelijk research uit te voeren met betrekking tot wat er voor welk budget te verkrijgen is. Aangezien ik over niet meer dan wat basis kennis beschik, met betrekking tot hardware, en me hier ook zelden in verdiep. Had ik graag wat advies/hulp gehad bij de aanschaf van een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Huis, tuin en keuken gebruik: surfen, tekst verwerken, multimedia bekijken etc. geen rendering of bewerkings software. Wel hou ik er van om in mijn geringe vrije tijd wat te gamen, denk hierbij aan: League of Legends, Heroes of the Storm, H1Z1, Battlefield. Ik ga er niet van uit om de komende paar jaar de meest flashy games te kunnen spelen, zowiezo vrij lastig buiten de allerduurste dedicated game laptops om. Maar indien ik met wat mainstream games een paar jaar vooruit kan, is dat al prima.

Wat is je budget?
1000-1200 €

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, in principe helemaal niet, dus gewicht is geen factor. Zelfde geld voor accuduur en grootte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren qua merk, zo als dat het een echte Nederlander betaamt, probeer ik zoveel mogelijk bang for my buck te krijgen, maar bij ongeveer gelijke systeemen kan een verschil in merk, wel in de afweging meegenomen worden.

Overige voorkeuren
- Ik ben 17,3" gewend qua scherm, en de laptop blijft voornamelijk op 1 plek staan, dus de nieuwe laptop graag ook 17,3"

- SSD 128GB is voldoende.

- Binnen het budget de best mogelijke afweging tussen de processor en de GPU, ik heb tijdens mijn vooronderzoek gekeken en Geforce GTX 850M, 860M en 950M zouden binnen het budget en de overige eisen moeten passen.

- Qwerty indeling

Met alle bovenstaande informatie ben ik zelf ook wat aan de slag gegaan, en ben ik bij de volgende short list uitgekomen:

http://tweakers.net/price...;438357;438757/categorie/

Nu komt voor mij het probleem, ik kan natuurlijk zelf wel onderscheiden waar de verschillen zitten per systeem, maar kan dit lastig relateren naargelang belangrijkheid en invloed in vergelijking met de rest.

De Medion:

Pro's: - 12 GB geheugen, tegenover 8 bij de overige systeemen.
- GTX 860M GPU, tegenover de 950M bij de overige systeemen.

Con's: - TN LCD panel, tegenover IPS bij de Acer
- Medion service/garantie/klantenservice ? (geen ervaring mee, maar lees soms wat negatieve berichten m.b.t. genoemde zaken)
- Intel Core i7-4710HQ tegenover 4720 bij de overige systeemen.

De Asus (Geen goede optie ?):

Pro's: Geen in vergelijking met de overige 3 systeemen ?
Con's: Geen HDD, alleen een SSD

De MSI:

Neutraal, geen uitschieters naar boven en beneden zover ik kan beoordelen, lijkt het af te leggen tegen de Medion en de Acer ?. Wel een snellere HDD.

De Acer:

Pro's: IPS Scherm, als enige van de 4 laptops.

Ik hoop dat ik aan de eisen met betrekking tot het startten van een topic heb voldaan, en dat iemand me kan adviseren wat de beste keuze is. Aangezien ik dit lastig in kan schatten en alleen me in nieuwe hardware verdiep tijdens de aanschaf van een nieuw systeem.

Alvast bedankt,

Eric