Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 22:52
Hallo allen,

Vandaag heb ik de mede8er eens uit de verhuisdoos gehaald om deze vervolgens aan te sluiten in onze nieuwe woning. Ook de server (win8) en internet waren al eerder opgezet. Alles eigenlijk met dezelfde settings als voor ze in de verhuisdoos gingen.

Vanwege het feit dat de server nu in een andere ruimte staat en een kabel lastig te leggen was, heb ik van een medeforumlid een devolo(500mbit) homeplug aangeschaft om daar de mede8er met een cat6 kabel op aan te sluiten.

Nu begint het issue: Via samba afspelen lukken de kleinere bestanden aardig. Geen nood, want ik heb altijd afgespeeld via NFS en dit ging altijd vloeiend. Helaas is het nu echt dramatisch. Het beeld schokt en staat continu stil. Niet mee te kijken dus.

Om te checken wat voor een snelheid uit de homeplug kwam heb ik de kabel uit de mede8er gehaald en in een laptop gestopt. Bijgevoegde afbeelding geven de snelheidsresultaten weer:

https://www.dropbox.com/s/l3bd3hkfdysdm8i/lantest.png?dl=0

Dit lijken mij toch geen resultaten waarmee 1080p afspelen onmogelijk mee is??

Reeds geprobeerd:
- Reboot NFS server
- Reboot gehele server
- Reboot mede8er

Helaas zonder resultaat. Wie kan mij helpen?'

--Edit-- het gaat om deze homeplug: http://www.devolo.com/uk/Products/dLAN-500-AV-Wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Een bluray film kan we een bandbreedte van zo'n 40Mbps nodig hebben.
Wat jij gemeten hebt is de gemiddelde throughput die in jouw geval zo'n 152Mbps was, dus op zich zou dat geen probleem moeten zijn.

Wat waarschijnlijk het probleem is dat die homepluggen nogal wisselvallige zijn en dat met je met zo'n test niet, maar als je streamt wel.
Homeplug zijn vaak vreselijke ondingen.

Heb je al eens een lange netwerk kabel geprobeert om te zien of er geen andere problemen zijn?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Dezelfde setup heeft in de vorige woning eigenlijk prima gespeeld, zonder enig issue. Toen zat er in plaats van de homeplug een switch. (Modem -- server -- switch -- mede8er/ps4/dreambox)

Waar ik mij in beginsel al over verbaasde is dat NFS het op dit moment zoveel slechter doet dan SMB. Terwijl ik altijd heb gemerkt dat NFS veel beter werkte (wordt ook aangeraden op de mede8erforums) dan SMB. Moet ik het echt gaan zoeken dan in de instellingen van de Hanewin NFS server in combinatie met de mede8er? Ik zie verhalen voorbij komen van UDP en TCP..

Setup nu (Modem -- homeplug/server -- homeplug -- mede8er / ps4 / dreambox)

Misschien nog wat relevante danwel irrelevante opmerkingen:
- Via mede8er youtube app kan ik 4k filmpjes zonder enige schok afspelen
- Dreambox heeft geen enkel probleem met wegvallende zenders door wegvallende internetverbinding oid
- Games online gaat ook prima zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik zou gewoon voor de test eens een lange kabel tijdelijk langs je trap of waar dan ook zonder homeplug o.i.d. aansluiten en kijken wat het doet. Ik heb het ook gehad, homeplug kan in het ene huis meet interferentie oppikken in het lichtnet dan een ander huis.
Ik heb het met een homeplug naar zolder geprobeert, werkte meestal goed genoeg, maar soms (heb de bitrate gemeten en die was juist uitzonderlijk laag) ineens een freeze en schokken, altijd op dezelfde punten. Had ik een kabel getest zoals ik je nu aanraad en weg problemen. Ik heb dus een kabel getrokken, maar wel met de wetenswaardigheid dat dat het probleem op zou lossen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Homeplug is leuk maar de resultaten die je er mee kunt behalen op zijn zachtst gezegd wisselend. En bovendien helemaal afhankelijk van de electrische infrastructuur in huis. Mijn ervaring: alle snelheid die je behaalt is meegenomen, en voor HD streaming wil je het al helemaal niet gebruiken.

De oplossing van je probleem is een vaste kabel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
The Eagle schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:04:
Homeplug is leuk maar de resultaten die je er mee kunt behalen op zijn zachtst gezegd wisselend. En bovendien helemaal afhankelijk van de electrische infrastructuur in huis. Mijn ervaring: alle snelheid die je behaalt is meegenomen, en voor HD streaming wil je het al helemaal niet gebruiken.

De oplossing van je probleem is een vaste kabel :)
Ik ben het geneigd met je eens te zijn. Als SMB het ook bagger had gedaan net zoals NFS was ik allang begonnen met kabels te trekken. Toch klopt er ook ergens iets niet nu dit zo tegenvalt. Ik wil eerst het hele NFS gebeuren tot op de bodem uitzoeken. Onder de streep ben ik bang dat het inderdaad toch een kabel trekken gaat worden.

Benieuwd wat ik vanavond nog weet te fixen met wat NFS settings tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat je dat doet, pak eerst een tijdelijke kabel ipv de homeplug, kijken hoe dat zich houdt. Dan sluit je meteen uit dat het aan NFS ligt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Helaas toch moeten constateren dat de optie met de homeplug voor de zwaardere bestanden niet gaat werken. Erg jammer maar helaas. Blijft toch de optie van kabeltrekken over.

Dit topic mag dicht.
Pagina: 1