Toon posts:

kussentjes op duron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn vanmiddag aangeschafte duron zitten op de 4 hoeken (je ziet ze idd ook op alle screenshot) evenzoveel kussentjes, die volgens mij het effect van mijn coolfan enigzins verslechteren is dit waar?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik dacht gelezen te hebben dat die kussentjes erop zitten om de core van de processor te beschermen tegen beschadiging door de koeler. AMD heeft ze er om die reden opzettelijk opgeplakt. Het zou misschien wel kunnen dat ze de koelwerking verminderen, maar als je ze eraf haalt heb je dus kennelijk een grotere kans op beschadiging van je processor (ze zitten er niet voor niets).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vroeger kon je koeler gewoon helemaal op de chip rusten, nu is dat veel te klein om stabiel te zitten, daarom dus die kussentjes.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
gert dat kan best maar ze krijgen die kussentjes nooit optimaal, de koeler zal altijd of:
1 niet alle kussentjes raken of
2 geen goed contact maken met de core.
aangezien de core net zo groot is als de athlon/p3/celly2 core kan een koeler er best stabiel opzitten zonder kussentjes lijkt mij. ik zou die kussentjes er dus afslopen(of een koeler kopen die de kussentjes niet raakt maar alleen de core).

Verwijderd

Het is de beoeling dat deCore wel excat geraakt wordt, dus de koelelement moet er met koelpasta goed strak op gaan, bekijk dat eerst eens droog, raakt hij de Core niet loop je het risico van een geflambeerde Duuron...

Je zou eventueel met een Stanley mesje iets dan van die kussentjes afsnijden, die kussentjes zijn er op geplakt om het geheel niet scheef te laten trekken of te wiebelen.

http://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

Onze NeoCopp-Spacers werken volgens dezelfde wijzen. Echter het vergt wel erg nauw. Wij gebruiken 2mm neopreen, wat vervolgens een langere tijd geplet moet worden om standaard tot een 1,5mm te komen. Dan is de stabiliteit van de heatsink optimaal net zoals het contact-oppervlak.

Verwijderd

Topicstarter
Die kussentjes kunnen dus het contact wel belemmeren, mijn duron wordt nu +/- 40 graden celsius, is dat een normale temperatuur of zou ik er toch wat koelprut tussen smeren?
(mijn athlon wordt slechts 28c)

Verwijderd

Altijd warmte-geleidende pasta tussen doen!!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
aangezien de core net zo groot is als de athlon/p3/celly2 core kan een koeler er best stabiel opzitten zonder kussentjes
Hmm, zou dat komen omdat de meeste fcpga koelers een soort pootjes hebben die op de cpu rusten?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb twee fcpga koelers gehad: een standaard cooler master en een golden orb. beide hadden geen pootjes.
Pagina: 1