Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over de videospeler

Pagina: 1
Acties:

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 15:06
Goedemorgen,

Heb een vraag over de videospeler die op Tweakers gebruikt word.

Ik zou er van uitgaan dat hij html5 ondersteund want op mijn windows phone speelt hij op die manier netjes af maar als ik hetzelfde filmpje in Firefox wil bekijken dan vraagt hij standaard om flash terwijl ik eigenlijk liever heb dat hij eerst het in html5 zou proberen ipv flash.

Misschien kan men op de redactie eens uit zoeken hoe dat zit, zeker gezien het feit dat flash de laatste tijd weer en nog steeds lekken bevat en het veiliger is om html5 te gebruiken?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De huidige player gebruikt standaard Flash, ook als je Flash standaard op disabled hebt staan :/ . Daar wordt echter aan gewerkt, er komt een player waar html5 default zou zijn, maar wanneer is de vraag.

edit: crisp in "[videoplayer] Video's spelen niet vloeiend in HD"

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 27-07-2015 10:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Inderdaad.

In dit artikel
video: 30 Jaar Commodore Amiga - De invloed van de eerste multimediacomputer
vond ik nota bene de begeleidende tekst
We ondervinden wat problemen met ons videoplatform. Daardoor doen alleen de 720p- en 1080p-versie het goed. Voor de 270p- en 360p-versie voor mobiele apparaten klik je hier.
Maar waarom kan niet gewoon standaard HTML5 video aangezet worden en optioneel Flash ipv alleen Flash ? We leven toch niet meer in 2003 ?
Ik zie op mijn browsers (Safari, Firefox op de Mac) en Firefox, Dolphin en Opera onder Android alleen een grijs vlak met [Flash].

Zo moeilijk is dat toch niet ? Ik gebruik gewoon al jaren jPlayer en jwPlayer op mijn eigen websites die vereisen geen plugin en eerstgenoemde is zelfs open source.

[ Voor 10% gewijzigd door skatebiker op 27-07-2015 11:43 ]