Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Persoonlijke (Zakelijke) server, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.231 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Hier een leek met een vraag over servers. Ik zal zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat ik zoek, in de hoop dat iemand hier al eens eerder mee te maken heeft gehad, weet hoe dit kan of suggesties heeft.

Het is als volgt, voor mijn bedrijfje wil ik onze eigen server opzetten. Wat op deze server moet gebeuren is een soort van geavanceerde file-sharing systeem. Het systeem moet meerdere (op afstand inlogbare) user accounts (voorlopig 0-10, later 10+) ondersteunen, maar ook dat deze accounts eventueel hun eigen customized interface(dashboard) hebben. In de interface moeten snelkoppelingen naar webapplicaties (bijv.: maps) te plaatsen zijn.

Voorlopig is het van belang dat de server op kantoor wordt geplaatst en daar vanuit draait.

Is er een systeem(os) waar dit met relatief weinig moeite mee gedaan kan worden? Zo ja, welke is/zijn dit en wat is hier voor nodig? Zo nee, wat is hier voor nodig en zijn er al partijen die dit verzorgen?

Alle hulp is welkom, en alvast bedankt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij doet OX iig iets van wat je wilt: http://www.open-xchange.com/en/home

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Is een zakelijke cloud oplossing (zoals dropbox/onedrive) een optie?
Waarom denk je aan een eigen server?
Heb je een business case?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Klassiek gevalletje van 2 (virtuele) servers.
1x DC / FS
1x RDS

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat ziet er best vet uit, kan alleen niet vinden of het gratis is of niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Al eens aan een Digitale Werkplek in de cloud gedacht? Volledig desktop, file share, mail, custome apps enzovoorts. Waarom nog een server lokaal met allerlei risico's?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, dit is niet de bedoeling van PNS.
We verwachten een (hoge) eigen inzet en kennis van het topic wat je start. Helaas valt een vraag als "ik zoek kan en klare software, help mij" daar niet onder. Op zijn minst verwachten we een lijst met eisen, wensen en budget, wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.