Geluidskaart nodig om te gebruiken als extra audio output

Pagina: 1
Acties:

• CIAagentB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zoek een?
Geluidskaart, ik heb laatst een mixer gekocht maar ik wil dat mijn skypegeluid op een bepaalde line komt en mijn andere computer geluiden ook op een bepaalde line zodat ik afzonderlijk het geluid kan regelen met de faders. Ik heb dus al navraag gedaan maar het blijkt dat ik een extra geluidskaart hiervoor nodig heb. Ik weet niet welke geluidskaart goed geschikt is om mijn "probleem" op te lossen.

Wat is je budget?
Niet meer dan €60,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen verstand van geluidskaarten dus ik sta open voor alle producten, maar vertel er dan wel bij waarom ik voor dat product moet kiezen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het gaan gebruiken in of aan een desktop systeem dat draait op Windows 7. Ik maak op dit moment alleen gebruik van mijn geluidskaart die op het moederbord te vinden is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Asus of Creative, heb je in variaties PCI, PCI-e en USB, ook nog in 2.0 en 5.1.

Voor standaard geluid heb je niet veel bijzonders nodig, met een mengpaneel is 5.1 eigenlijk al overkill.

http://tweakers.net/categ...LM5FTfxAolKzM4LzNPycqgFgA

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CIAagentB
Hoe weet ik of ik een PCI of een PCI-e aansluiting beschikbaar heb?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
CIAagentB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:35:
Hoe weet ik of ik een PCI of een PCI-e aansluiting beschikbaar heb?
Door te kijken welke computer je hebt, of eigenlijk welk moederbord je hebt. Daar dan de specs van googlen en je weet het.

• CIAagentB
PCI-gegevens
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slotgebruik In gebruik
Gegevensstroken x16
Slot benaming PCIE4
Kenmerken 3.3V, Gedeeld, PME
Slotnummer 0
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slotgebruik Beschikbaar
Gegevensstroken x1
Slot benaming PCIE3
Slotnummer 1
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slotgebruik Beschikbaar
Gegevensstroken x1
Slot benaming PCIE2
Slotnummer 2
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slotgebruik In gebruik
Gegevensstroken x1
Slot benaming PCIE1
Slotnummer 3

Dit zijn mijn speccy gegevens, dus zo te zien heb ik in iedergeval één PCI-E slot vrij?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
kijk gewoon in je kast wat er op je mobo staat. merk en type. of beter nog stop je hele systeem in een lijstje.
want mijn interne geluidskaart kon ik prima kodi via mijn optical naar mijn reveiver lopen.winamp via jack naar mijn receiver(voor zone2). en games via mijn koptelefoon. en kon alles prima regelen. maar als we niet weten welke mobo je heb is het lastig. maak maar gewoon een printscreen van specy.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

loki504 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:06:
kijk gewoon in je kast wat er op je mobo staat. merk en type. of beter nog stop je hele systeem in een lijstje.
want mijn interne geluidskaart kon ik prima kodi via mijn optical naar mijn reveiver lopen.winamp via jack naar mijn receiver(voor zone2). en games via mijn koptelefoon. en kon alles prima regelen. maar als we niet weten welke mobo je heb is het lastig. maak maar gewoon een printscreen van specy.
Optical kan die mogelijk hebben, maar die mixer ondersteunt zover ik zie geen optische ingang.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
SinergyX schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Optical kan die mogelijk hebben, maar die mixer ondersteunt zover ik zie geen optische ingang.
Klopt. Maar het gaat toch om te mogelijkheid om geluid te "scheiden"? Mijn onboard kon dat prima.

• CIAagentB
Dit is een screenshot van mijn speccy: https://scrshot.eu/s/ed771a2.png
Ik heb een standaard moederbord van Packard Bell.

[ Voor 26% gewijzigd door CIAagentB op 27-07-2015 12:17 ]

Pagina: 1