SCSI 320 Enclosure/adapter/docking

Pagina: 1
Acties:

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 06:33
Ik zoek een?
Ik zoek iets waarmee ik een SCSI 320 harde schijf uit oude Proliant G3/G4 servers gemakkelijk mee op een computer kan aansluiten via USB.

Wat is je budget?
50à100€.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb thuis een hele boel (>50) oude SCSI schijven liggen die uit HP Proliant G3 en G4 servers komen. De meesten zijn 146GB. Ik zou ze graag terug nuttig willen maken als cold Back-up. Daarom dus ben ik op zoek naar een adapter/docking station waarmee ik ze met relatief gemak kan aansluiten/vervangen op mijn Debian (Jessie) om ze op een of andere manier mee te integreren in backuppc.

Zijn hier mensen die dit al gebruiken (ik bedoel de hardware, niet backuppc) of ervaring mee hebben .

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
wat heb je zelf al gevonden? eigen inzet is nog steeds vereist bij tweakers

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Alles wat ik zo 1-2-3 kan vinden als ik google op USB SCSI adapter is niet meer leverbaar, of heeft niet de Ultra 320 aansluiting. Zo te zien zit de SCSI aansluiting op de genoemde servers ook "netjes" op het moederbord, waardoor je dus ook geen PCI(e) kaart uit de server kunt hergebruiken.

Probeer eens een SCSI=>SATA adapter te vinden, en dan vanaf daar door naar USB. Die laatste stap is goed te vinden, alleen over die eerste twijfel ik.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

U320 en U160 is compatible met elkaar, dus als je een U160 USB adapter kan vinden, werkt dat (als t goed is) ook.
Heb je alleen een adapterstekkertje voor nodig. Het snelste apparaat auto-negotiate gewoon omlaag.

Edit:
Trouwens, alle UltraSCSI varianten met een SCA connector (U160/U320) zouden in staat moeten zijn om te hot-swappen, mits de controller het lust.
Waarom fix je niet gewoon een insteekkaart en een externe case oid?

[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2015 08:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 06:33
@loki504: uiteraard maar niet veel te vinden. Vandaar dat ik het hier vraag.