Jamo A101 HCS5 aansluiten van Subwoofer ?

Pagina: 1
Acties:

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds een paar dagen een Pioneer VSX-S510 i.c.m een Jamo A101 HCS 5.

Nu merkte ik al direct dat wanneer ik de stekker in het stopcontact plaatste van de sub, er geen rood/blauw lampje ging branden, dit had ik wel verwacht.
Tevens kan ik nergens achterhalen hoe ik de sub nu moet aansluiten omdat er overal op Internet en op de site van jamo wordt gesproken over 1 actieve en 1 passieve woofer.
Er is een rode en witte line-in ingang te vinden, maar welke is nu voor het aansturen van de Actieve en welke van de Passieve? Of, moet ik een Y-kabel kopen en dan in allebei plaatsen?

Zo heb ik hem even getest op de witte ingang, maar, er ging niets branden, hoop niet dat dit een DOA wordt, want een research (helaas achteraf) geeft geen goede blik op de sub ...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 00:34

FeaR

In GoT we trust

Wat ik ook al op HT Forum zei:
Als er geen specifieke LFE-ingang op de subwoofer zit, dan wel geen aanduiding of je Left of Right moet gebruiken bij één kabel maakt het niet uit welke ingang je kiest op de subwoofer. Je kan een Y-adapter/-kabel gebruiken, dan heb je wat dB's meer output.

Overigens heeft het hebben van twee ingangen niets te maken met het feit dat de subwoofer twee woofers heeft waarvan eentje passief. Als je ze apart aan zou sturen - jouw gedachtengang - zou je de passieve ook aan moeten sluiten met speakerdraad en niet met een RCA. Die ene actieve en ene passieve is de opbouw van de subwoofer. Net zoals je gepoort en gesloten hebt is een passieve radiator een subwoofer "vorm".

Als de witte ingang niets doet en de rode wel kan je het zo aangesloten laten aangezien het dan werkt, maar mijn inziens moeten beide ingangen het gewoon doen. Geen lampje lijkt mij ook niet echt een goed teken als er wel een LED op zit...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 27-07-2015 08:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29
FeaR schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:01:
Wat ik ook al op HT Forum zei:
Als er geen specifieke LFE-ingang op de subwoofer zit, dan wel geen aanduiding of je Left of Right moet gebruiken bij één kabel maakt het niet uit welke ingang je kiest op de subwoofer. Je kan een Y-adapter/-kabel gebruiken, dan heb je wat dB's meer output.

Overigens heeft het hebben van twee ingangen niets te maken met het feit dat de subwoofer twee woofers heeft waarvan eentje passief. Als je ze apart aan zou sturen - jouw gedachtengang - zou je de passieve ook aan moeten sluiten met speakerdraad en niet met een RCA. Die ene actieve en ene passieve is de opbouw van de subwoofer. Net zoals je gepoort en gesloten hebt is een passieve radiator een subwoofer "vorm".

Als de witte ingang niets doet en de rode wel kan je het zo aangesloten laten aangezien het dan werkt, maar mijn inziens moeten beide ingangen het gewoon doen. Geen lampje lijkt mij ook niet echt een goed teken als er wel een LED op zit...
Inmiddels werken gekregen; de Sub bleek al bij levering zo goed als overleden. Nieuwe set ontvangen en wat zitten spelen met de Crossover.
In de versterker staat deze op 150 hz en op de subwoofer staat deze helemaal open (anders deed de sub gewoon niet mee met muziek en films)
Voor de ingang heb ik gewoon de witte gepakt.

Dank voor je bericht:)