Toon posts:

[Macbook Pro 15"] Grafische kaart upgraden? (2,2 vs 2,5)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan om mijn oude macbook pro te vervangen door een retina. Ik twijfel nog tussen de standaard 2,2 Ghz of de 2,5Ghz optie niet voor de CPU maar voor de videokaart. Ik zou hem vooral voor Photoshop/fotobewerkingsprogramma's, surfen/office en soms voor het gamen gebruiken. Gamen is vooral minder graphical highend games zoals League of legends, star craft II en dergelijke.

Is de Radeon upgrade zijn geld waard?

Mvg

Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn 13inch trekt StarCraft 2 op zich nog wel aardig, als je de boel niet te hoog/scherp zet. En dat is met een Iris Pro GPU, geen dedicated chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik kijk ook naar de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Dan weet je je antwoord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

MazeWing

The plot thickens...

Ik zeg volmondig NEE! Als je kijkt naar de grafische prestaties van de chip die zijn oorsprong in 2012 vind, is het een behoorlijke prijsverhoging.

De ingebouwde iris pro is voor veel doeleinden prima toereikend. Alleen als je er echt veel op wil gamen is de overweging waard.

Het beste is om te wachten tot de volgende update die zonder twijfel over skylake za beschikken. De huidige 15 inch rMBP is eigenlijk sinds 2013 nauwelijks veranderd (sinds die tijd wordt er gebruik gemaakt van Haswell)

Het 2015 model is helema een karige update (enkel force-touch) en bij de duurdere optie een AMD kaart die maat iets sneller is dan de GT750 uit de vorige modellen.

Mocht je niet kunnen wachten, dan zou ik gewoon de normale 2.2Ghz kiezen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, wanneer komt die. De retina is toch net geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben in een goede bui, dus ik zal de link gewoon geven: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac.

Dit was de eerste link bij de zoekopdracht: 'apple update schedule hardware', in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ken ik en heb ik gezien, hoor. Maar misschien wist MAzeWing van meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik wacht zelf op skylake omdat dit een echte upgrade zou zijn. Verwachting is eind van het jaar begin volgend jaar..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dat zo'n groot verschil zijn? Mijn laptop is de 1st intel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Ik ben gewoon voor de huidige 15 inch gegaan met m370x. Ik kan je vertellen dat het echt een geweldig ding is met super prestaties! Ook ik game er af en toe op en die gpu is toch aardig vlot kan ik je vertellen ;) civ 5 op 2880*1800, geen enkel probleem. CS go op 2880*1800, en wat intensievere games op 1080p. Ik had geen zin om nog een half jaar te moeten wachten, dus ben er gewoon voor gegaan. Geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 00:33:
Die ken ik en heb ik gezien, hoor. Maar misschien wist MAzeWing van meer
Wat zou MazeWing meer moeten weten? Op dit moment zijn er alleen maar geruchten. Als iemand van Apple iets weet, dan zullen ze echt niet op dit forum dat gaan vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

MazeWing

The plot thickens...

Apple zelf zal niets uitlekken. En over het algemeen is er sowieso altijd weinig info beschikbaar over nog niet uitgebrachte Macs.

Het is wel mogelijk door het tech nieuws in de gaten te houden, redelijk te voorspellen wat je in iedergeval qua hardware kan verwachten.
Dat Skylake begin volgend jaar zal verschijnen in de nieuwe Macbooks is zo goed als zeker. Een refresh in de herfst zal zelfs mogelijk zijn, echter acht ik die kans klein gezien het feit dat er dan wel erg weinig tijd tussen de updates zit en dit als een dikke middelvinger naar de consument toe ervaren kan worden.

Als we vervolgens kijken naar de verbeteringen die skylake te bieden heeft val er meteen 1 ding op: wireless charging.
Als je dan ook in het achterhoofd houdt dat sinds 2012 de behuizing niet is aangepast, de MacBook (2015) gebruik maakt van gestapelde batterijen, USB-C er is en force-touch dunnere behuizingen mogelijk maakt, is het heel goed mogelijk dat Apple inderdaad met een flink vernieuwde rMBP komt.

Dit geeft natuurlijk geen garanties. Zo had iedereen verwacht dat de vernieuwde 15 inch rMBP over een quad-code broadwell zou beschikken (welke een paar weken na aankondiging leverbaar werden) en er gebruik zou worden gemaakt van een nvidia 9xx serie grafische chip.

Wel is skylake een aanzienlijk grotere update dan broadwell.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44

GforceNL

Out of memory....

blupmans schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:54:
Ik ben gewoon voor de huidige 15 inch gegaan met m370x. Ik kan je vertellen dat het echt een geweldig ding is met super prestaties! Ook ik game er af en toe op en die gpu is toch aardig vlot kan ik je vertellen ;) civ 5 op 2880*1800, geen enkel probleem. CS go op 2880*1800, en wat intensievere games op 1080p. Ik had geen zin om nog een half jaar te moeten wachten, dus ben er gewoon voor gegaan. Geen seconde spijt van gehad.
+1, performance is prima, draai recente games op hoge settings. Geen spijt van gehad!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
MazeWing schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:59:
Als we vervolgens kijken naar de verbeteringen die skylake te bieden heeft val er meteen 1 ding op: wireless charging.
Als je dan ook in het achterhoofd houdt dat sinds 2012 de behuizing niet is aangepast, de MacBook (2015) gebruik maakt van gestapelde batterijen, USB-C er is en force-touch dunnere behuizingen mogelijk maakt, is het heel goed mogelijk dat Apple inderdaad met een flink vernieuwde rMBP komt.

...

Wel is skylake een aanzienlijk grotere update dan broadwell.
Wireless charging geloof ik niet in bij Apple. In ieder geval voorlopig niet. Apple gebruikt pas technieken als ze zeker zijn dat het goed werkt. Op dit moment is wireless charging nog niet ver genoeg ontwikkeld om echt interessant te zijn.

USB C zie ik wel verschijnen in de update :)
Pagina: 1