Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sony Bravia KDL-55W828B of Sony Bravia KDL-55W805C

Pagina: 1
Acties:

• sknk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 19:17
Beste medetweakers,

Ik zoek een?
Nieuwe tv. Tenminste 55 inch. Groter is geen optie gezien mijn budget.

Wat is je budget?
Maximaal ~€1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk films/series kijken. Ook gamen via pc

Wat heb je zelf al gevonden?
Beeldkwaliteit is veruit het belangrijkste, vooral goede zwartwaarden zijn voor mij een must. Ik kom van een panasonic G30 en een nieuwe plasma zou mijn voorkeur hebben, maar dit is helaas niet echt een optie meer. Daarnaast is lage input-lag ook een pre ivm gamen. Smart TV-functionaliteiten heb ik geen ervaringen mee, maar zijn mijn insziens niet van belang omdat ik een pc op de TV zal aansluiten.

Met deze voorwaarden kom ik al snel uit op de Sony W8 lijn. Met name de Sony Bravia KDL-55W828B (€889,-) van de 2014 lijn en de nieuwe Sony Bravia KDL-55W805C (€1075,-)

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor zover ik het kan vinden, is het enige verschil dat de 805C beschikt over Android TV. Wat ik hierover lees is dat dit zeker nog niet optimaal werkt. Mijn vraag is dan ook of er nog andere (wezenlijke) verschillen zijn tussen deze modellen en of de 805C de meerprijs waard is.

Overige tips/aanbevelingen zijn uiteraard ook altijd welkom.

Alvast bedankt

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen deze twee toestellen. Android TV ziet er behoorlijk gelikt uit in filmpjes en de mogelijkheden zijn eindeloos, alhoewel het meeste nog wel op stoom moet komen. Uiteindelijk heb ik in mei dit jaar toch gekozen voor de W828B omdat toen de W805C nauwelijks leverbaar was, alsmede nog een stuk duurder was. Toch heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze tot nog toe.

De verschillen zijn erg klein, op sommige vlakken is de W828B beter en op andere vlakken de W805C. Uit reviews bleek dat de W828B een input lag heeft van om en rond de 24ms in gamemode, terwijl de W805C achteruit gaat en ergens in de 30ms scoort. Dit is toch opmerkelijk, aangezien je alleen maar verbetering had verwacht op dit vlak.. Verder kan ik niks anders dan erg tevreden zijn met het contrast van de W828B. De zwartwaarden zijn adembenemend en ik heb ook op veel forums gelezen dat overstappers van plasma naar deze tv zeker niet het idee hebben dat ze achteruit zijn gegaan. Ik weet niet precies hoe het contrast op de W805C is dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel heeft Sony een nieuwe techniek gebruikt voor de speakers, en volgens haar marketingafdeling zorgt dit voor beter geluid. Ook heeft de netwerkkaart een upgrade gehad waardoor nu snelheden tot 1000Mbps ondersteund worden ipv de 100Mbps van de W828B.

Het Smart TV gebeuren is me wel erg tegengevallen op de W828B. Netflix doet zijn werk behoorlijk, maar de rest van de apps zijn in mijn ogen waardeloos. Het grotendeel van de beschikbare apps is enorm nutteloos en het casten van content gaat ook behoorlijk traag. Gelukkig had ik nog een Apple TV en die draait alles als een zonnetje. Waarschijnlijk is de Google Cast functie op de W805C een stuk bruikbaarder en zal Android TV ook meer en meer apps gaan krijgen die er wel toe doen. Toch heb ik ook niet al teveel positiefs hierover gelezen, aangezien het behoorlijk buggy is. Ook heeft Sony gekozen voor niet erg krachtige chips waardoor niet alles even soepel loopt.

Kortom, wil je gewoon genieten van de beeldkwaliteit van je tv en sluit je daarnaast een extern kastje aan voor de multimedia, dan is de W828B zeker een aanrader. Ik heb m'n plezier in films en series kijken echt hervonden omdat ik zo kan genieten van de beeldkwaliteit. Daarnaast is de input lag ook erg goed. Wil je meer poespas erbij, dan kun je voor het model van dit jaar gaan al ga je er met input lag wel op achteruit. Mijn mening is dat beide minimaal verschillen en dat je met beide een prima tv in huis haalt. De prijzen van de W805C zijn ook gedaald dus dat zal de keuze in ieder geval een stuk moeilijker maken. Succes in ieder geval!

• sknk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 19:17
Bedankt voor je, zeer uitgebreide, reactie! Hulde _/-\o_

Je geeft eigenlijk precies aan wat ik zelf ook al dacht: Weinig grote verschillen, behalve het smart-tv gedeelte. (waar ik waarschijnlijk toch nagenoeg geen gebruik van maak).

Ik sluit er sowieso een pc en surround systeem op aan, dus alle verschillen worden dan eigenlijk al teniet gedaan.

De aankoop gaat naar alle waarschijnlijkheid over ongeveer een maand plaatsvinden, ik ga dan maar gewoon kijken wat het verschil is in prijs en op basis daarvan een keuze maken.

Nogmaals bedankt!