Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Haperd geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• inb4cookies
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-11 08:15
Hallo iedereen,

Ik post hier mijn probleem in de hoop dat jullie tweakers nog een idee hebben of een oplossing voor mijn probleem.

Provider: Telfort, alles in 1 pakket met 50MB internet

Het probleem is als volgt, sinds 2 maanden is het internet en het wifi heel erg slecht.
wat bedoel ik met slecht? geen internet voor 1 min minstens zowel op telefoon en laptops, Computer met bedraad internet heeft ook geen internet.
na een paar dingen te hebben gedaan zelf zoals ," ping -T nu.nl in cmd" en speedtests van speedtest.net
en haal daar wel de snelheden. we hebben 3 routers verwisseld en linksys EA2700 en 2x een wlr-4004 v1 001 n300.

het Probleem komt voor maakt niet uit of je iets aan het doen bent of niet.
bijvoorbeeld Gamen wat wij regelmatig doen. "http://imageshack.com/a/img911/4305/U72rmk.png"

wij hebben telfort meerdere keren opgebeld en alles uitgelegd.
vervolgens zijn er meerdere monteurs geweest en die hebben de glasvezel modem vervangen 3x.
en het probleem blijft het zelfde.
daarna is er een andere monteur geweest en die heeft dingen veranderd in de centrale hier om de hoek.
het probleem leek opgelost te zijn. maar echter na 2 dagen gebeurde het zo weer met regelmaat.

daarna weer telfort gebeld en die zei dat het aan het spelletje lag. League of legends
en dat zei het verder niet meer wisten.

het verhaal is misschien onduidelijk sorry daarvoor.
ik hoop dat mensen het snappen en misschien kunnen helpen.

Dylan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Computer direct met de glasvezel modem verbinden om te kijken of dan de problemen nog steeds optreden. Met hoeveel simultane gebruikers zit je tegelijk op Internet? Wellicht dat een "echte" router uitkomst biedt.

Wordt er gedownload (met behulp van torrents)?
Is je computer virus/spyware/adware vrij?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• inb4cookies
lier schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:23:
Computer direct met de glasvezel modem verbinden om te kijken of dan de problemen nog steeds optreden. Met hoeveel simultane gebruikers zit je tegelijk op Internet? Wellicht dat een "echte" router uitkomst biedt.

Wordt er gedownload (met behulp van torrents)?
Is je computer virus/spyware/adware vrij?
hallo lier,
als we direct op het modem spelen gaat alles prima. er worden wel dingen gedownload met vuze. maar alles word weer afgesloten zodat we niet seeden. alle computers zijn virus vrij en hebben verder geen problemen.

we hebben ook all firmware updates gedaan en dat bied ook geen uitkomst.

bedankt voor de reactie

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Welke hardware heb je nu aangesloten staan en hoe heb je dit alles geconfigureerd?

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

inb4cookies schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:32:
[...]
als we direct op het modem spelen gaat alles prima.
Wat zit er dan nog tussen je computers en het modem?

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Lawwie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:53:
Wat zit er dan nog tussen je computers en het modem?
3 routers verwisseld en linksys EA2700 en 2x een wlr-4004 v1 001 n300.
@inb4cookies: wellicht zijn de routers die je tot nu toe gebruikt hebt te licht voor het werk. Heb je de mogelijkheid om een keer met een echte router te testen? En zou je kunnen testen met router waarvan de WiFi disabled is?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Te licht lijkt me zeer onwaarschijnlijk, het is maar 50mbit, daar zal zo'n router weinig moeite mee hebben.

Maar wat zeggen de logs van je verbinding in je router rond dat tijdstip? Je moet natuurljik wel kunnen vaststellen of het je internet is die 1 minuut plat gaat, of gewoon je thuis netwerk (door confict in IP, DNS whatever).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 20:59

JT

VETAK y0

SinergyX schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:00:
Te licht lijkt me zeer onwaarschijnlijk, het is maar 50mbit, daar zal zo'n router weinig moeite mee hebben.
Tot je torrentprogramma duizenden connecties maakt. Je kunt prima met 1 device en beperkte snelheid op die manier je verbinding verneuken.

inb4cookies: hoe gaat het als je in huis overal Vuze of andere torrentprogramma's uit zet? Dus helemaal afsluiten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Nou sommige dingen zijn nogal onduidelijk. In de originele post wordt beweerd dat bedraad internet geen internet geeft. Vervolgens 2 posts daaronder wordt er gezegd dat "direct" op de modem het wel prima gaat. Dan is mijn vraag wat doe je anders als je niet "direct" op het modem zit maar wel MET draad? Ik ben het trouwens niet helemaal mee eens dat het aan de routers ligt. Het kan, maar het is een 50mbit internet en hij heeft meerdere routers "getest" en allemaal resulteerde in het zelfde probleem. Het lijkt mij meer een probleem in jouw network opstelling of instellingen en zeker als "direct" wel normaal werkt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 20:59

JT

VETAK y0

Honderden tot duizenden connecties over 3 budgetroutertjes zou prima 3 keer problemen kunnen veroorzaken. Imho eerst alles wat met torrent te maken heeft uitschakelen en dan nog eens testen. Het probleem ontstaat wanneer er routers worden aangesloten en dus ook meerdere apparaten. Wat er dan volgens mij kan:
- Routers zijn niet goed genoeg voor gebruik (zoals gezegd, kan prima met 100en tot 1000en connecties vanuit een torrent progsel, of er maken teveel apparaten verbinding)
- Instellingen zijn niet in orde

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

laugh schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:51:
Nou sommige dingen zijn nogal onduidelijk. In de originele post wordt beweerd dat bedraad internet geen internet geeft. Vervolgens 2 posts daaronder wordt er gezegd dat "direct" op de modem het wel prima gaat. Dan is mijn vraag wat doe je anders als je niet "direct" op het modem zit maar wel MET draad? Ik ben het trouwens niet helemaal mee eens dat het aan de routers ligt. Het kan, maar het is een 50mbit internet en hij heeft meerdere routers "getest" en allemaal resulteerde in het zelfde probleem. Het lijkt mij meer een probleem in jouw network opstelling of instellingen en zeker als "direct" wel normaal werkt.
Zoals ik het gelezen heb werd met direct zonder router bedoeld. En zonder router waren er geen problemen.

Persoonlijk verwacht ik (ook) niet dat het met de bandbreedte te maken heeft. Maar torrent verkeer is bij uitstek in staat een crappy huis-tuin-en-keuken router op zijn knieën te krijgen.

Wat dat betreft ben ik het (ook) eens met JT.

• inb4cookies
hallo iedereen,

ik heb alles nog eens nagekeken en een betere router geleend bij iemand zoals hierboven al werd gezegd.
vervolgens zijn de problemen verholpen het internet valt niet meer uit en houd een stabiele verbinding aan.
als ik nu zou pingen blijft die een stabiele ping van 7ms na 8 ms hebben. en valt niet uit.

nu denk ik kan het aan de router liggen dat het beter gaat of zou het aan de instellingen kunnen liggen in de andere routers dat ik dat eventueel fout zou hebben gedaan?

de download snelheid is wel heel laag en dat verschilt heel erg.

ik ga nu nog een betere router proberen die een stuk sterker is en dan ga ik alles in de gaten houden of het internet nou echt weg valt of niet.
Pagina: 1