Goedenavond,
Op het moment ben ik op zoek naar een (11 inch t/m 14 inch) laptop voor mijn studie die goed geschikt is voor het vloeiend draaien van Adobe bewerkingsprogramma's. Ook het Office pakket wil ik er graag op gaan gebruiken.
Ik heb de laptoptest van de Consumentenbond bekeken. Daar komen de HP Spectre en Microsoft Surface Pro 3 goed uit de test maar deze zijn boven mijn budget. Mijn budget ligt rond de € 500,-.
Op het moment heb ik de volgende laptops op het oog:
Asus Zenbook UX305FA-FC120H
Lenovo Yoga Yoga 3 11 80J8004PNX
Lenovo Yoga 2 13-59439873
Jammergenoeg komt de Asus Zenbook het meest boven mijn budget uit. De Lenovo Yoga 2 13 is € 100,- duurder dan mijn budget.
Bij de Zenbook van Asus vraag ik mij heel erg af of de laptop krachtig genoeg is voor bijvoorbeeld Adobe Photoshop. Is het trouwens sowieso mogelijk dit soort programma's te installeren wanneer het een 2-in-1 laptop/tablet betreft? (Ik nam het altijd aan van wel omdat het op Windows draait.)
Tot slot twijfel ik eigenlijk ook enorm erover om een Macbook Air 2015 aan te schaffen voor mijn bovenstaande wensen. Deze staat al langer op mijn verlanglijst, alleen toen was het niet mijn bedoeling deze voor school te gaan gebruiken..
De Macbook Air is wel een stuk duurder maar ik heb het idee dat je bij een Macbook meteen goed zit, mits de processor krachtig genoeg- en het werkgeheugen voldoende is.
Op YouTube zie ik veel mensen zeggen dat ze Adobe Photoshop prima kunnen draaien op een Macbook Air. Anderen raden voor digitaal bewerken liever een Macbook Pro aan.
Wat zijn jullie gedachtes over de drie bovengenoemde laptops voor het doel dat ik heb?
Waaraan kan ik trouwens goed zien of een laptop geschikt is voor bepaalde programma's, in dit geval Adobe CS?
Voor de zekerheid nog mijn antwoorden op de vragenlijst:
Wat ga je met je laptop doen?
- Werken met Adobe Creative Suit (Photoshop, InDesign)
- Werken met het Office pakket
- Gebruik maken van internet (social media en fora bekijken)
Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de € 500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop regelmatig mee te nemen naar school.
Het ideale formaat lijkt mij een laptop van 11 inch t/m 14 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een laptop met een lange accuduur (het liefst 8 tot 10 uur).
De laptop moet handzaam zijn en als het kan zo min mogelijk wegen.
Op het moment ben ik op zoek naar een (11 inch t/m 14 inch) laptop voor mijn studie die goed geschikt is voor het vloeiend draaien van Adobe bewerkingsprogramma's. Ook het Office pakket wil ik er graag op gaan gebruiken.
Ik heb de laptoptest van de Consumentenbond bekeken. Daar komen de HP Spectre en Microsoft Surface Pro 3 goed uit de test maar deze zijn boven mijn budget. Mijn budget ligt rond de € 500,-.
Op het moment heb ik de volgende laptops op het oog:
Asus Zenbook UX305FA-FC120H
Lenovo Yoga Yoga 3 11 80J8004PNX
Lenovo Yoga 2 13-59439873
Jammergenoeg komt de Asus Zenbook het meest boven mijn budget uit. De Lenovo Yoga 2 13 is € 100,- duurder dan mijn budget.
Bij de Zenbook van Asus vraag ik mij heel erg af of de laptop krachtig genoeg is voor bijvoorbeeld Adobe Photoshop. Is het trouwens sowieso mogelijk dit soort programma's te installeren wanneer het een 2-in-1 laptop/tablet betreft? (Ik nam het altijd aan van wel omdat het op Windows draait.)
Tot slot twijfel ik eigenlijk ook enorm erover om een Macbook Air 2015 aan te schaffen voor mijn bovenstaande wensen. Deze staat al langer op mijn verlanglijst, alleen toen was het niet mijn bedoeling deze voor school te gaan gebruiken..
De Macbook Air is wel een stuk duurder maar ik heb het idee dat je bij een Macbook meteen goed zit, mits de processor krachtig genoeg- en het werkgeheugen voldoende is.
Op YouTube zie ik veel mensen zeggen dat ze Adobe Photoshop prima kunnen draaien op een Macbook Air. Anderen raden voor digitaal bewerken liever een Macbook Pro aan.
Wat zijn jullie gedachtes over de drie bovengenoemde laptops voor het doel dat ik heb?
Waaraan kan ik trouwens goed zien of een laptop geschikt is voor bepaalde programma's, in dit geval Adobe CS?
Voor de zekerheid nog mijn antwoorden op de vragenlijst:
Wat ga je met je laptop doen?
- Werken met Adobe Creative Suit (Photoshop, InDesign)
- Werken met het Office pakket
- Gebruik maken van internet (social media en fora bekijken)
Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de € 500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop regelmatig mee te nemen naar school.
Het ideale formaat lijkt mij een laptop van 11 inch t/m 14 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag een laptop met een lange accuduur (het liefst 8 tot 10 uur).
De laptop moet handzaam zijn en als het kan zo min mogelijk wegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Latte op 26-07-2015 19:53 ]