Ik heb een irritant probleem mijn 6210 zodra ik iets ga doen met m'n telefoon bellen of gebelt worden dan gaat mijn radardetector piepen!! Bij geen enkel ander toestel heb ik dit probleem alleen maar bij mijn 6210!! Wat zou hier het probleem kunnen zijn? Een ideetje?!
Zit je dan op het 900 of 1800 netwerk?
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
1800. Maar een ander 6210 toestel met ook Dutchtone (heb ik namelijk ook) doet hij het niet
.
Het maakt trouwens ook niet uit of hij in de carkit zit of niet hij blijft piepen.
Het maakt trouwens ook niet uit of hij in de carkit zit of niet hij blijft piepen.
Neej mag niet eens verboden worden volgens de europese wetgeving.
Verwijderd
dat probleem bestaat toch ook als je telefoon naast een radio of laptop staat.
Gewoon meer afstand bewaren tussen die 2 objecten of de radardetector ff uitzetten
Gewoon meer afstand bewaren tussen die 2 objecten of de radardetector ff uitzetten
tja, dan is het nut van je detector ook ver te zoeken natuurlijk![b]... of de radardetector ff uitzetten
Verwijderd
Niet correct. Raderdetectoren mogen WEL worden verboden. In Frankrijk is het zelfs een misdrijf.Op maandag 18 juni 2001 15:50 schreef PsychoG het volgende:
Als ik een andere 6210 er een mm vandaan hou dan is het geen probleem.
Volgens mij hebben ze het in Frankrijk zelfs moeten terugdraaien omdat het in strijd is met de europese wetgeving.
Volgens mij hebben ze het in Frankrijk zelfs moeten terugdraaien omdat het in strijd is met de europese wetgeving.
Verwijderd
Naar aanleiding van aankondiging van Moeke Netelenbos over verbod radardetectoren in de Lage Landen:Op maandag 18 juni 2001 16:03 schreef PsychoG het volgende:
Als ik een andere 6210 er een mm vandaan hou dan is het geen probleem.
Juridische obstakels voor een wettelijk verbod zijn er volgens de minister niet. De rechtbank in Middelburg veroordeelde eerder dit jaar in een proefproces een automobilist die een lasershield had gebruikt om snelheidscontroles te frustreren. Ook is uit onderzoek gebleken dat een verbod op de detectoren niet in strijd is met het recht op vrije informatie. Daarnaast wijst Netelenbos erop dat België, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg en Zweden de verklikkers en verstoorders al in de ban hebben gedaan.
Bron: ANWB JZ
--
Dus..
Ff on-topic graag.
En ja brinkmanjr je had toch gelijk. Maar het gaat erom dat ik hem wel mag gebruiken.
En ja brinkmanjr je had toch gelijk. Maar het gaat erom dat ik hem wel mag gebruiken.
Verwijderd
De politie gebruikt 2 soorten radarapparatuur voor het meten van snelheden, die ook alletwee op verschillende frequentiebanden werken. De bekende flitspalen werken op 24 Ghz, en de mobiele radars op de snelwegen op 34 Ghz. Laat 34 Ghz nou ook net de band zijn waar GSM's op werken. Natuurlijk niet exact dezelfde frequentie, maar zo'n radardetector is te onnauwkeurig om het verschil te zien. Die reageert op alle frequenties op en rond 34 Ghz. Gevolg: ga je bellen dan gaat je detector af. 
Ik heb zelf een target 330 detector en die geeft geen alarm als ik bel.
btw, het is niet verboden om een radardetector te bezitten, kopen of verkopen, het is geloof ik alleen verboden om hem aan te hebben staan terwijl je rijdt.
http://www.tuftufclub.nu
http://www.tuftufclub.com
edit: mhz->ghz
Ik heb zelf een target 330 detector en die geeft geen alarm als ik bel.
btw, het is niet verboden om een radardetector te bezitten, kopen of verkopen, het is geloof ik alleen verboden om hem aan te hebben staan terwijl je rijdt.
http://www.tuftufclub.nu
http://www.tuftufclub.com
edit: mhz->ghz
34 MHz is wel een heel lage frequentie voor mobiele telefonie.
GSM werkt op 900 en 1800 MHz en het lijkt me sterk dat 34 MHz en 900/1800 MHz op elkaar storen.
GSM werkt op 900 en 1800 MHz en het lijkt me sterk dat 34 MHz en 900/1800 MHz op elkaar storen.
Antenne en masten malloot
Verwijderd
Sorry, ik bedoelde Ghz 
Ik kan trouwens de bron niet meer vinden waar ik dit gelezen heb, maar ik heb het ergens gelezen.
Als je ook in de specs kijkt van de betere radardetectoren zie je dat ze noemen dat GSM's radardetectoren kunnen laten afgaan:
http://www.radardetectorshop.nl/target-550-radar-detector.html
http://www.radardetector.nl/html/vector_europe_966r.html
Ik kan trouwens de bron niet meer vinden waar ik dit gelezen heb, maar ik heb het ergens gelezen.
Als je ook in de specs kijkt van de betere radardetectoren zie je dat ze noemen dat GSM's radardetectoren kunnen laten afgaan:
http://www.radardetectorshop.nl/target-550-radar-detector.html
http://www.radardetector.nl/html/vector_europe_966r.html
Eh der is wel een verschil he, je hebt lasershields en detectors. Die detectors zijn niet illegaal, maar die lasershields die dus die signalen van dat snelheidsdetectieapparaat (
) afketsen zijn _wel_ illegaal.
Ontopic:
Ruil em in.
Ontopic:
Ruil em in.
Correct, het verstoren van hun controles is illegaal, maar het ontvangen van hun signalen nietOp maandag 18 juni 2001 19:53 schreef Phreak het volgende:
Eh der is wel een verschil he, je hebt lasershields en detectors. Die detectors zijn niet illegaal, maar die lasershields die dus die signalen van dat snelheidsdetectieapparaat (![]()
) afketsen zijn _wel_ illegaal.
Ontopic:
Ruil em in.
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
Als ik met mijn 6210 (libertel) in de (originele) carkit bel, dan gaat mn quintezz niet af vanwege mijn telefoon.
Als het alleen jouw specifieke toestel is die het doet en andere 6210's niet, zou ik em terugbrengen naar nokia. Gewoon zeggen wat er aan de hand is, of zeggen dat ie continu stoort bij je monitor of radio weet ik veel,... als ze maar doorhebben dat het ding blijkbaar storingen uitzendt die andere 6210-en niet doen...
suc6
suc6
*kuch* belemmering van de opsporing IS een strafbaar feit. Was dat niet artikel 184 strafrecht ??Op maandag 18 juni 2001 15:50 schreef PsychoG het volgende:
Verwijderd
Dat betrof lasershields: dat belemmert de opsporing wel.Op dinsdag 19 juni 2001 01:40 schreef zeef het volgende:
[..]
*kuch* belemmering van de opsporing IS een strafbaar feit. Was dat niet artikel 184 strafrecht ??
Radardetectoren belemmeren niets, ze vangen alleen signalen op.
okay!
het verlossende antwoord.
Je hebt een Quintezz zeker??!
Ja?! okay! dank je...
De quintezz heeft een probleem met GSM telefoons! heel vreemd, het maakt niet uit op welk netwerk je zit , maar hij gaat piepen als je belt met een nokia 6210 en 8210!!!!
Ik vind dat vreemd, omdat hij het met een 3310 niet doet ( model dat er tussen in zit! zou dus redelijk dezelfde techniek moeten zijn )
Ook heb ik geen problemen ondervonden met
Nokia 5110, 5130.
Siemens C35,M35,SL45.
Netwerk maakt niets uit.... Het zijn de 6210 en de 8210 die vreemd genoeg storen....
Een varkenssnuitje zou het kunnen verhelpen maar dat heb ik niet geprobeert want ik heb een Beltronics 915 gekocht
het verlossende antwoord.
Je hebt een Quintezz zeker??!
Ja?! okay! dank je...
De quintezz heeft een probleem met GSM telefoons! heel vreemd, het maakt niet uit op welk netwerk je zit , maar hij gaat piepen als je belt met een nokia 6210 en 8210!!!!
Ik vind dat vreemd, omdat hij het met een 3310 niet doet ( model dat er tussen in zit! zou dus redelijk dezelfde techniek moeten zijn )
Ook heb ik geen problemen ondervonden met
Nokia 5110, 5130.
Siemens C35,M35,SL45.
Netwerk maakt niets uit.... Het zijn de 6210 en de 8210 die vreemd genoeg storen....
Een varkenssnuitje zou het kunnen verhelpen maar dat heb ik niet geprobeert want ik heb een Beltronics 915 gekocht
American Express vraagbaak
Maar waarom doet hij het dan alleen bij mijn 6210 en niet bij anderen?!
Varkenssnuitje!?!? WTF is dat eigenlijk?!
Owja en wat kost zo'n Beltronics 915 eigenlijk!?
Een hoop vragen jah ik weet het maar ik wil gewoon een telefoon en een radardetector in m'n auto.. is dat nou zo erg?
Een hoop vragen jah ik weet het maar ik wil gewoon een telefoon en een radardetector in m'n auto.. is dat nou zo erg?
Ik heb geen idee waarom alleen bij de 6210/8210 en niet bij andere vergelijkbare modellen!Op woensdag 20 juni 2001 08:22 schreef PsychoG het volgende:
Maar waarom doet hij het dan alleen bij mijn 6210 en niet bij anderen?!
Varkenssnuitje is geloof ik zo'n magneetblokje om je voeding! zoals ze ook bij computers hebben.
Om niet al te veel offtopic te gaan raad ik je om naar mijn onderschrift te gaan en daar de antwoorden te lezen op jouw vragen omtrend andere detectoren.
American Express vraagbaak
Geen idee waarom, maar het is mij ook opgevallen dat met een 8210 de radardetector gaat piepen en met een 6150 niet. 
Fakir
Fakir
Pagina: 1