Wi-Fi Extender kiezen voor gebruik Parrot Bebop (Drone)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een WiFi-Extender voor het signaal tussen mijn smartphone en mijn Drone te versterken, zodat ik het standaardlimiet (200m) kan overschrijden en ik minimaal 1km ver kan vliegen.

Nu lag mijn keuze bij deze Extender: Link maar mijn vraag hier omtrent is of deze antenne's op deze extender genoeg zijn om zo'n bereik te realiseren.

Misschien kan er iemand hier op tweakers mij wat meer advies geven hier rond?

Alvast bedankt, :)

M.v.g.

Olivier Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

200m? Een WiFI AP kan tussen de 300 en 450m reiken zonder obstakels. Als je dat niet haalt, moet je wat aan de obstakels doen, dus een AP buiten hangen.

Maar wat de opties zijn hangt helemaal af van de situatie. Repeaters zijn leuk, maar hebben ook stroom en signaal nodig. Heb je exact halverwege tussen waar je AP nu staat en waar je signaal wegvalt stroom? Zo nee heeft zo'n apparaat exact nul zin natuurlijk 8)7

Overigens een "WiFi versterker" bestaat helemaal niet, en "Range Extender" is ook geen technische term met uniforme definitie. Waarschijnlijk heb je het over een repeater.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Kon je niet zo'n skycontroller bij die drone kopen? Boost je bereik tot pak m beet 2 km.

http://www.parrot.com/nl/producten/skycontroller/

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 27-07-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:55
Ik weet niet helemaal hoe je dit van plan was geweest, maar een netwerk dat door de drone zelf uitgezonden wordt is natuurlijk lastig te versterken. Als het uberhaubt al werkt om je drone aan te sturen via je repeater, zal het bereik nog altijd maximaal het bereik van je repeater zijn. Deze staat namelijk op een vast punt. Zoals hierboven vermeld staat zal dat niet heel erg veel verder zijn dan dat het nu met je smartphone gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zo'n skycontroller ligt jammergenoeg niet binnen mijn budget.
Ik had een filmpje gevonden op YT en dacht, Ik maak het gewoon zelf...
Zie---> YouTube: Home made Sky Controller for bebop drone Tutorial

De repeater stuurt de drone niet?... De smartphone/ tablet/ ... stuurt het naar de repeater die vangt het signaal op en versterkt het. De repeater heeft meestal toch betere antennes (of toch zeker betere dan een smartphone?) en ik denk dat het bereik daar dan ook zal mee opgetrokken worden.
Het kan zeker zijn dat ik fout ben. Daarom vraag ik het ook hier :)
Alvast bedankt voor de nuttige info!

M.v.g. Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo denderend zijn de antennes van de gemiddelde repeater niet, het zijn low-end prutdingen.

Maar ongeacht hoe goed, antwoord mijn vragen eens over locatie: kun je daadwerkelijk halverwege tussen waar je AP staat en waar je de drone wilt gebruiken een repeater aansluiten :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee tuurlijk niet, deze repeater zal zich op een kleine afstand van mijn smartphone bevinden.
Die antennes moeten wel iets van nut hebben. Anders zouden ze er geen grote onhandige lange antennes opzetten?
Ik zal wel zien wat het er zal gebeuren! Ik laat jullie het resultaat nog horen!
Bedankt voor alle hulp! :)
Groeten Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:26:
Nee tuurlijk niet, deze repeater zal zich op een kleine afstand van mijn smartphone bevinden.
Dan heb je er weinig tot niets aan...

Sta even stil bij wat een repeater doet: het vangt het signaal van een netwerk op en zendt hetzelfde signaal nog een keer uit in zelfde netwerk. De enige plek waar dat optimaal gebeurt is exact halverwege tussen bron en bestemming. Naarmate je dichterbij een van de twee komt neemt de meerwaarde enorm af.

Vergelijk het met mensen die praten. Je staat in een straat en wilt praten met iemand de achter de huizen in een tuin staat. Dat lukt niet, maar je kunt je verstaanbaar maken met iemand die bovenop de gevel staat. Hij kan jou verstaan en hij kan zich verstaanbaar maken bij degene in de tuin. Dan luistert hij naar jou en geeft het door, en omgekeerd.

Stel je nu voor dat die kerel niet bovenop het dak staat, maar naast jou in de straat. Wat is de meerwaarde dan? Ga je dan nog kunnen praten met degene in de tuin? Exact, nee dus. Net zo die repeater.

[...]
1) zo groot en onhandig zijn die antennes niet, dit blijft een low-end consumentenapparaat voor binnenhuis.
2) al zijn ze beter dan je smartphone, dan nog is die meerwaarde minimaal zolang je de repeater niet op de juiste plek (halverwege...) hebt staan. Zie voorbeeld van praten met iemand in de tuin. Het is mooi meegenomen als die vent bovenop het dak harder kan praten dan jij, maar je hebt er alsnog geen zak aan als hij naast je staat op straat en niet op een plek waar je er wat aan hebt :o
Ik zal wel zien wat het er zal gebeuren! Ik laat jullie het resultaat nog horen!
Bedankt voor alle hulp! :)
Wens je veel succes, maar dit is een totaal verkeerd stuk gereedschap voor je toepassing ook nog verkeerd inzetten.

Wat je nodig hebt is een lomp grote richtantenne direct op je AP, niet een of andere gare repeater die ernaast staat. Er is een reden waarom die Skycontroller (een goede oplossing voor jouw probleem) aanzielijk duurder is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
dion_b schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:21:
[...]

lap tekst...

DIT DUS::
Wat je nodig hebt is een lomp grote richtantenne

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo olivierborn,

Beetje late reactie maar ik heb een wifi extender geplaatst in combinatie met mijn bebop

Zelf had ik het idee dat ik niet verder kon komen met mijn bebob en samsung dan 30a40 meter, de bebop gaf dan al low signal. Dit was dan wel op de 5Ghz band en die komt minder ver dan de 2,4Ghz

Nu heb ik een wifi extender met 2x 4db antenne en kom makkelijk een paar honderd meter ver.
Zelf denk ik dat de extender harder roept naar de bebop en daar de winst in zit inclusief de wat grotere antenne om te luisteren.

Een extra bijkomst is dat je in de extender kan kijken via een browser met bv laptop of dergelijke wat de kwaliteit is van je signaal en zo heel goed de grenzen kan opzoeken.

Ik heb al op 100 meter hoogte gevlogen (120meter wettelijk max) en een paar honderd meter ver maar had nog veel hoger en verder gekund maar dan raak de drone uit zicht. Of je 1 Kilometer gaat halen weet ik niet zoveel lef heb ik nog niet gehad.

Dit is mijn gear en ben er erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/25a86z4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

dion_b schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:21:
[...]

Dan heb je er weinig tot niets aan...

Sta even stil bij wat een repeater doet: het vangt het signaal van een netwerk op en zendt hetzelfde signaal nog een keer uit in zelfde netwerk. De enige plek waar dat optimaal gebeurt is exact halverwege tussen bron en bestemming. Naarmate je dichterbij een van de twee komt neemt de meerwaarde enorm af.

Vergelijk het met mensen die praten. Je staat in een straat en wilt praten met iemand de achter de huizen in een tuin staat. Dat lukt niet, maar je kunt je verstaanbaar maken met iemand die bovenop de gevel staat. Hij kan jou verstaan en hij kan zich verstaanbaar maken bij degene in de tuin. Dan luistert hij naar jou en geeft het door, en omgekeerd.

Stel je nu voor dat die kerel niet bovenop het dak staat, maar naast jou in de straat. Wat is de meerwaarde dan? Ga je dan nog kunnen praten met degene in de tuin? Exact, nee dus. Net zo die repeater.

[...]

1) zo groot en onhandig zijn die antennes niet, dit blijft een low-end consumentenapparaat voor binnenhuis.
2) al zijn ze beter dan je smartphone, dan nog is die meerwaarde minimaal zolang je de repeater niet op de juiste plek (halverwege...) hebt staan. Zie voorbeeld van praten met iemand in de tuin. Het is mooi meegenomen als die vent bovenop het dak harder kan praten dan jij, maar je hebt er alsnog geen zak aan als hij naast je staat op straat en niet op een plek waar je er wat aan hebt :o

[...]

Wens je veel succes, maar dit is een totaal verkeerd stuk gereedschap voor je toepassing ook nog verkeerd inzetten.

Wat je nodig hebt is een lomp grote richtantenne direct op je AP, niet een of andere gare repeater die ernaast staat. Er is een reden waarom die Skycontroller (een goede oplossing voor jouw probleem) aanzielijk duurder is...
Het signaal van een smartphone is vaak erg ruk, als je dus bij de bron gelijk al opnieuw zendt met lompere antennes gaat dat beter. Maar de Rx moet ook gewaarborgd blijven.

Imho kan je beter andere frequenties gebruiken, maar dat is maar een idee :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1