Toon posts:

Subwoofer voor Denon DRA-N5 CEOL piccolo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb enige tijd geleden het volgende setje aangeschaft:

- 1 x Denon DRA-N5 CEOL piccolo receiver
- 2 x Heco Music Colors 100 70W speakers

Ik zou dit setje toch graag uit willen breiden met wat meer bas d.m.v. een subwoofer. Op internet kan ik maar geen duidelijke informatie vinden over waar ik op moet letten bij de aanschaf van een subwoofer. Kunnen jullie mij helpen met het zoeken van een geschikte betaalbare (ca 150-200 euro) subwoofer?

Arnord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Als je zoekt op termen als "gesloten vs gepoort" (sealed vs open) en "frontfire vs downfire" dan moet je toch wel een goed begin hebben om te weten te komen wat de voor- en nadelen zijn van beide systemen. Als je dan weet wat je keuze zou zijn maakt het de zoektocht al wat makkelijker. Plus voor jezelf (en ons) kenbaar maken wat je precies met de subwoofer wilt: het LFE-kanaal voelen of vooral de speakers aanvullen in het laag. Het aanvullen van speakers is lastiger dan puur het LFE-kanaal doen. Ik had vroeger een Magnat van een paar honderd euro en die kwam in films nog best goed mee. Ding stond ongegeneerd te bonen, maar met films maakt dat niet uit en is het eigenlijk wat je soms wilt. Maar subtiel het laag aanvullen kon die subwoofer niet. Als je dat wilt dan merk je pas dat de subwoofer mee speelt als je deze uit zet.

De Denon heeft een subwoofer Pre-Out (Low Level), dat is de aansluiting die eigenlijk alle actieve subwoofers wel hebben, het zou lastiger worden als je die uitgang niet had en per se High Level aan had moeten sluiten.

Een subwoofer kan verder niet snel te groot zijn. Als in dat je beter een grote subwoofer neemt die je wat terug moet zetten in volume, dan dat je er eentje neemt die relatief op zijn max moet spelen. Leuke merken om naar te kijken zijn de oudere REL (nieuw is relatief duur en mijn inziens zeker niet het beste qua prijs/kwaliteit) en Klipsch. Al hangt het ook af van wat je wilt. Een ASW250 van Boston Acoustics zou ik niet snel aanraden als je geen behoorlijk actieve subwoofer wilt. Als je vooral het LFE-kanaal wilt boosten dan is zo'n subwoofer wel weer een aanrader.

Tevens schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.