Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3x laptop voor (schoon)ouders en tante

Pagina: 1
Acties:

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:15
Voor mijn ouders, schoonouders en tante ben ik opzoek naar een nieuwe laptop’s.
Ze stammen nog uit het XP tijdperk en daardoor zijn ze een beetje bang om daarop nog te internetbankieren.
Verder zijn ze allemaal rond de 60 en vinden elke verandering lastig.
Dus daarom wil ik maar 1 overstap doen, dus van XP naar W10 ipv XP-> W8->W10

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10 dus, en het zal vooral internetten zijn en de mail checken, en af en toe wat foto’s bekijken.

Wat is je budget?
Zal rond de €500 zijn maar mocht het veel meerwaarde hebben dan mag het ook wel iets duurder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal voornamelijk alleen thuis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt mij/ze niet heel veel uit.

Echter willen ze graag een groot scherm i.v.m. de slechtere ogen op hun leeftijd, dus dat word dan 17 inch.

Verder wil ik dat de laptops voorlopig (komende 5 jaar) nog lekker snel blijven.
Dus iets van een SSD zou leuk zijn., maar aangezien ik wil dat de laptops een tijdje meegaan wil ik er ook nog graag een HD (min 500GB) bij voor alle foto’s en andere data.
Echter krijg ik weinig laptops binnen deze prijs klasse gevonden dien ondersteuning hebben voor een SSD, HD en DVD brander.
Daarom vraag ik me af of een hybride schijf een optie is? want is dit te vergelijken met de snelheid van een SSD?

Qua CPU weet ik ook niet precies wat ik nog heb, want moet ik voor hun eisen vooral denken aan een i3 of een Celeron (wat zijn daar qua prestaties de grote verschillen in?)
Of zou de processor van de laptop (AMD A8)die ik gevonden heb ook ruimschoots voldoen aan de eisen?

En heeft er verder nog iemand tips welke webwinkels er korting geven als ik 3 dezelfde laptops afneem.
En wat is de makkelijkste manier om 1 laptop volledig te configureren en daarna alles te klonen naar de andere 2 laptops.

Dit: HP Pavilion 17-f236nd Is de laptop die ik zelf al gevonden heb, maar alle tips / andere voorstellen zijn welkom.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of er al laptops zijn die out-of-the-box met Windows 10 geleverd gaan worden. Maar ga er in ieder geval maar vanuit, dat ze vanaf volgende week nog niet beschikbaar zijn, gok ik zo.

Wellicht kun je dus - zeker als er wat haast bij is - ze voor die paar dagen Windows 8.1 laten gebruiken en daarna gratis laten upgraden naar Windows 10? Zoveel verschil is er immers toch niet tussen Windows 8.1 en Windows 10.

• Tinusvolkel
Ze hebben tijd zat dus ik wacht wel tot de Windows 10 varianten uitkomen, maar hoelang duurde het voorheen bij de andere Windows varianten voordat er genoeg keus was?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00
Hoeveel foto's kan je wel niet kwijt op 500gb. Dat komt in ieder geval niet overeen met je eis om enkele foto's te bekijken. Net als een dvd brander kan je ook schrappen. Zilveren/blauwe schijfjes zijn sowieso eol.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoeveel foto's hangt natuurlijk van een aantal zaken af; gaat het om jpg's of bmp's om wat simpele voorbeelden te geven? Dus compressed afbeeldingen of raw afbeeldingen? En daarnaast natuurlijk de resolutie van de afbeeldingen.

• Tinusvolkel
Noemde 500GB omdat dit volgens mij de kleinste HD is voor een laptop.
Ik vind zelf bijvoorbeeld een 250GB SSD zo klein overkomen voor OS en data

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Als je zo wat filtertjes aanzet in de tweaker prijsvergelijker heb je helemaal niet veel keus.
- Laptop 17" (dat is 1600x900, want full hd is duurder)
- 5 GHz WiFi.
- <550 euro.
SSD's ga je niet vinden in deze prijsklassen.
Ik kan kiezen uit 8 budget laptops, zelfs nog 2 met Windows 7.

De twee medions die overblijven hebben ruimte voor een extra hdd/ssd. Medion Akoya E7227.

Je keuzes zijn Intel Pentium of i3, welke beide op het niveau van de C2D E8400 zitten.
Celeron is gewoon net zo traag als een 6 jaar oude T6670 (en dat is nu echt traag).

Daarbij moet je er ook nog een externe USB (3.0) backup drive van ~75 euro bij tellen. Want bij minder geoefende computergebruikers is een cryptolocker zo binnen.

250GB is genoeg voor OS en actuele data. Je hebt dan een NAS of externe stapel schijven met archief.

• pacificocean
Tinusvolkel schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:10:
Noemde 500GB omdat dit volgens mij de kleinste HD is voor een laptop.
Ik vind zelf bijvoorbeeld een 250GB SSD zo klein overkomen voor OS en data
Waarom. Hoeveel data wordt er nu gebruikt dan?

• Tinusvolkel
Max 100 GB denk ik :)

Dus misschien moet ik denk ik niet te bang zijn dat ze de schijf zo vol hebben en gewoon maar voor een 250GB SSD gaan.

Goed dat jullie me even wakker schudden :p

• pacificocean
Tinusvolkel schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:16:

Dus misschien moet ik denk ik niet te bang zijn dat ze de schijf zo vol hebben en gewoon maar voor een 250GB SSD gaan.

Dat lijkt mij nog een heel ruime schatting. Ik denk dat het veel minder is, op basis wat ik bij mijn ouders zie. Net een nieuwe desktop aangeschaft met enkel 250gb ssd. Mocht het tekort zijn dan kan oude dat wel op een USB stick gezet worden.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik denk dat de Dell Inspiron 17 wel zal voldoen. Ze zijn er al vanaf 399,- ex verzendkosten.
Beschikt over een Intel Pentium processor, 500GB HDD, 4GB RAM-geheugen, HD display (1600 x 900), DVD-station (!).

Gezien de leeftijd is een Intel Pentium processor ruim voldoende. De HDD is altijd te vervangen voor een SSD voor wat meer snelheid. Ik denk dat je goedkoper niet zal uitkomen als ik zo de pricewatch bekijk.

Daarnaast krijg je ook nog eens 10% korting.
http://www.dell.com/nl/p/...5749-laptop/pd?oc=cn74910

En als je je aanmeldt als VIP-klant krijg je volgens mij rond de 70 euro korting. Ik weet niet of de acties te combineren zijn. Ik zou morgen even met ze chatten als je meer vragen hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door MysticX op 26-07-2015 14:33 ]

hi!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:58
Of je pakt deze, verkoopt 1 van de 2 HD en zet er een ssd terug pricewatch: Acer Aspire E5-771-59YH

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Bij Dell krijg je er ook goedkoop office 2013 bij.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tinusvolkel schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:16:

En mocht ruimte toch een issue worden, koop dan een NAS. Staan de foto's ook gelijk op 1 plek, anders krijg je dat men foto's dubbel gaat krijgen op meerdere laptops... ;)

En aangezien het toch voor wat simpel internetten, mail checken en foto's kijken is...
Heb je ook al tablets overwogen?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2015 15:22 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb dezelfde uitdaging als TS en ik kom ook bij een Inspiron 17 uit.

Ik heb zitten zoeken maar die Inspiron 17 maar gaat gelijk van Pentium naar i5 processor.

Terwijl ik de volgende specs best zat vind:
i3
4 of 8 GB
500 GB HD

Maar ik kan die niet vinden op de website, en zelf samenstellen net als vroeger gaat volgens mij ook niet meer.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Tinusvolkel
mhr-zip schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:56:
Ik heb dezelfde uitdaging als TS en ik kom ook bij een Inspiron 17 uit.

Ik heb zitten zoeken maar die Inspiron 17 maar gaat gelijk van Pentium naar i5 processor.

Terwijl ik de volgende specs best zat vind:
i3
4 of 8 GB
500 GB HD

Maar ik kan die niet vinden op de website, en zelf samenstellen net als vroeger gaat volgens mij ook niet meer.
Ik heb ze eindelijk besteld.

Het is de: Asus X751LAV-TY350H geworden.

Hierin stop ik dan een 250GB SSDtje: Crucial BX100 250GB

Garantie was volgens alternate geen probleem, als ik dan de 1TB maar weer terug stopte.
Dus die gaat nu in een externe behuizing, waar ik dan naast windows (zodat ie iig nog opstart mocht het een garantie gevalletje worden.) de data van de oude PC op opsla en de laptop kan dan ook nog mooi back-ups draaien naar deze schijf.

Pagina: 1