Toon posts:

Redhat 7.1 instaleren via ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je linux kan instaleren via ftp. Ik heb geen brander hier helaas, wel kabelinternet, dus dit lijkt me wel een goede optie. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
De computer waar het op geinstalleerd moet worden moet internet toegang krijgen via mijn server die win98SE en sygate draait.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Ik ben een ENORME Newbie, wat betreft LINUX namelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

installeren van FTP weet ik niets van af.

maar je kan het ook eerst downloaden en op je HD zetten en vanaf daar installeren.

zie

Red Hat Hard Drive Installation

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik eerst weer windows gaan instaleren en daar heb ik nu even geen zin in. Maar bedank voor de tip.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

je zult iig met een RedHat installdisk moeten opstarten, waarschijnlijk wel verkrijgbaar op http://www.bootdisk.com :)
dan opstarten en dan kiezen voor ftp of http. Dan moet het werken, moet er wel bij vermelden dat dit heel errug traag kan zijn.

Zoek wat je niet eerder vond

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 16:03 schreef Zarc.oh het volgende:
je zult iig met een RedHat installdisk moeten opstarten, waarschijnlijk wel verkrijgbaar op http://www.bootdisk.com :)
dan opstarten en dan kiezen voor ftp of http. Dan moet het werken, moet er wel bij vermelden dat dit heel errug traag kan zijn.
Niet als je gewoon de server van bijvoorbeeld xs4all.nl neemt, die is wel sneller dan een kabelaansluiting. Maar je moet trouwen de bootnet.img hebben. Als je die nog niet had dan wil ik je hem wel even sturen, icq me dan maar even

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik heb het hiero ook gedaan, en het werkte perfect. Ik heb hier een verbinding van 512k. Ik weet niet precies hoelang het heeft geduurt, maar niet erg lang hoor.

Je moet wel een netwerk verbinding naar het internet hebben, en niet via een proxy oid werken.

Ik weet niet precies hoe sygate werkt, maar is dat gewoon een soort router programma???

Hoe zou je het internet opgaan als je gewoon win98 zou installeren

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 09:33 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik heb het hiero ook gedaan, en het werkte perfect. Ik heb hier een verbinding van 512k. Ik weet niet precies hoelang het heeft geduurt, maar niet erg lang hoor.

Je moet wel een netwerk verbinding naar het internet hebben, en niet via een proxy oid werken.

Ik weet niet precies hoe sygate werkt, maar is dat gewoon een soort router programma???

Hoe zou je het internet opgaan als je gewoon win98 zou installeren
Sygate is inderdaad gewoon een router-programma voor windows. En hij heeft dus een server met win98.

Is het je trouwens al gelukt?

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:18
'k Heb wel ervaring met installatie via ftp, maar dan via een lokale ftp-server...
Je kunt de installatie-dir downloaden naar je windows dir en een ftp-servertje voor je windowsbak downloaden en installeren.
Als je dan een ftp-install doet, dan kan je naar je windowsbak ftp-en, wat veel sneller zal gaan. Als het in een keer goed gaat, maakt het misschien niet uit, om een ftp-install over de kabel te doen, maar als het fout gaat...
Mocht je toch een ftp-install over de kabel willen doen, installeer dan niet teveel extra's, zodat het niet te lang duurt. Je hebt bijvoorbeeld niet alle windowmanagers nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt voor de hulp,
maar ik kwam er achter dat 8MB geheugen toch echt te weinig is voor de wat gebruiksvriendelijkere varianten van Linux. Zodra ik mijn moederbord weer terug heb(vorige was am Strunt) probeer ik het wel weer een keertje op een echte compu >:)
Op dit oude beestje heb ik inmiddels Win95 gegooid (met diskette's!!!)

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 15:58 schreef Themis het volgende:
Allemaal erg bedankt voor de hulp,
maar ik kwam er achter dat 8MB geheugen toch echt te weinig is voor de wat gebruiksvriendelijkere varianten van Linux. Zodra ik mijn moederbord weer terug heb(vorige was am Strunt) probeer ik het wel weer een keertje op een echte compu >:)
Op dit oude beestje heb ik inmiddels Win95 gegooid (met diskette's!!!)
Ah, vannacht diskjockey gespeeld ;)
Maar inderdaad: 8MB is wel wat weinig, zou wel kunnen voor alleen console en alleen maar wat router werk. Maar 16MB is toch wel het minimum als je ook nog servers gaat draaien.
Pagina: 1