Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Ik zit met een heel irritant probleem.

Sinds 2 weken ben ik in bezit van een Lenovo t440s laptop. Prima ding lekker snel en compact. Er is echter een nadeel, de wifi verbinding komt niet boven de 54 mbps terwijl er toch een snelle wifi kaart in zit
(Intel Dual Band Wireless-AC 7260).

Ik gebruik een Cisco router van Ziggo. Deze doet t prima en gaf bij mijn oude laptop snelheden van 300mbps.

Ik heb diverse instellingen veranderd en 5 verschillende driver versies geïnstalleerd maar helaas gaat de snelheid niet omhoog. Na installatie van een ouder driver zag ik dat de wifi connectie via het "Network and Sharing Center" van windows 8.1 een paar seconden 300mbps aangaf en daarna weer terug gaat naar 54 mbps. De router staat 3 meter van de laptop vandaan dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Kan je je modem op 5ghz instellen en daar een apart ssid voor aanmaken en daarmee verbinding maken?

Verder kan je voor 2.4ghz nog N-only selecteren.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij mij is de 54mbps limiet op Ubuntu. Boot ik naar Windows dan heb ik 300mbps. (dual-boot) G+N, N-only maakt allemaal niks uit.

Lijkt iets met de driver te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:14
Officieel hoor je WPA2+AES icm WMM te gebruiken wil je N kunnen gebruiken. Niet alle drivers nemen het zo nauw, vandaar dat het vaak wel gaat met TKIP of met WMM uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
hcQd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:36:
Officieel hoor je WPA2+AES icm WMM te gebruiken wil je N kunnen gebruiken. Niet alle drivers nemen het zo nauw, vandaar dat het vaak wel gaat met TKIP of met WMM uitgeschakeld.
Thanks! WMM stond uit maar voor de zekerheid nog aan en uit gedaan, Helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Als je +150Mbps wifi snelheden wilt bereiken, gebruik dan AES. Vooral geen TKIP of combinatie ervan.
Verder is het gegeven dat de langzaamste schakel in de keten de snelheid naar beneden bijstelt, bijv een device dat g-only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff zoek functie gebruiken staan zat problemen op over AC 7260 en oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 03:19
Zet je beveiliging van je router eens naar WPA2 + AES ?
Wat doet het dan? Ik heb nl. hetzelfde issue gehad met dezelfde Laptop. Probleem is bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, als je TKIP encryption gebruikt is dit normaal gedrag.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
NoxiuZ schreef op zondag 26 juli 2015 @ 02:22:
Kan je je modem op 5ghz instellen en daar een apart ssid voor aanmaken en daarmee verbinding maken?

Verder kan je voor 2.4ghz nog N-only selecteren.
De aparte SSID is aangemaakt voor mijn 5ghz kanaal maar op een of andere manier krijg ik em niet verbonden. Ik zie de SSID wel staan en voor t gemak had ik geen beveiliging aangezet.

Mijn telefoon (samsung s6) kan er wel verbinding mee maken.

Gevonden... De router stond op N only. Daar kan deze netwerkkaart dus niet mee omgaan.....

Moet ik ergens iets in de settings veranderen?

[ Voor 7% gewijzigd door mleander op 27-07-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

mleander schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:20:
[...]

Thanks! WMM stond uit maar voor de zekerheid nog aan en uit gedaan, Helaas geen verschil.
Staat WMM nu wel of niet aan?

Configureer het netwerk als volgt:
  • Netwerkmodus: N Only
  • Beveiliging: WPA2 Personal met AES (géén TKIP, géén WPS)
  • WMM: Aan

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
donny007 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:51:
[...]

Staat WMM nu wel of niet aan?

Configureer het netwerk als volgt:
  • Netwerkmodus: N Only
  • Beveiliging: WPA2 Personal met AES (géén TKIP, géén WPS)
  • WMM: Aan
Thanks ga ik straks gelijk doen. Op dit moment staat WMM uit. Het werd me aangeraden om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
Yes! Gelukt! Dankzij Donny007!

WMM aan (op zowel de router als laptop) en nu 300 mbps! Dat is het max wat ik uit t Ziggo modem kan halen draadloos!

Heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moraal van dit verhaal: WMM uit en/of TKIP encryption en je gaat niet boven de WiFi-g link rates halen.

Daarom dus altijd WPA2-PSK met AES (only!) en WMM aan.

Enige setting waar meningen over verdeeld zijn is WMM PowerSave. Die kan soms ongewenste compatibility issues geven (lees: wegvallende verbindingen als je even niets doet). Dat is puur kwestie van implementaties. Als het goed voor je werkt, vooral gebruiken (verlengt accuduur mobile devices significant), zo niet niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik heb iets soort gelijks.

Ik heb winows 8.1 opnieuw geinstalleerd en alles weer zo gezet zoals het stond , volgens netwerk centrum verbind ie met 300 mbps maar snelheid wil niet boven de 90 uitkomen.

Heb modem al gerest , router gereset, van alles de nieuwste drivers erop , heb ook alle instellingen die hier gegeven worden geprobeert maar kom niet hoger meer dan 90 mbps in de speedtesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dancis schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:01:
Ik heb iets soort gelijks.

Ik heb winows 8.1 opnieuw geinstalleerd en alles weer zo gezet zoals het stond , volgens netwerk centrum verbind ie met 300 mbps maar snelheid wil niet boven de 90 uitkomen.

Heb modem al gerest , router gereset, van alles de nieuwste drivers erop , heb ook alle instellingen die hier gegeven worden geprobeert maar kom niet hoger meer dan 90 mbps in de speedtesten.
Nee, jij hebt iets totaal anders :o

Voor jouw post ging het om de link speeds. Die zijn bij jou 300Mbps dus dat is het probleem alvast niet. Aub geen topics kapen...

Waar jij tegenaan loopt is puur dat je met een bepaalde link speed minder netto throughput hebt. Je kunt theoretisch maximaal zo'n 70% van je link speed halen in praktijk, dus misschien 210Mbps. Maar je zit hier geheid in 2.4GHz te werken met een 40MHz kanaal. Moet je echt, echt niet doen. Dat werkt alleen maar contraproductief (gevoeliger voor ruis). Zet hem op 20MHz, dan haal je 'maar' 144Mbps link speed, maar haal je ws een veel stabielere 100Mbps netto.

Vind je dat te weinig?
1) stap over op 5GHz waar je 40MHz wel zinnig kunt gebruiken voor 200Mbps op WiFi-n.
2) stap over op WiFi-ac waar je IRL 500Mbps of meer kunt halen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1