Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
Hallo

Mijn dochter heeft nu een abbo bij tele2. 1GB DL, 100belminuten/sms. kost 14,75/mnd
Ze veranderen daar hun voorwaarden en ze wil weg, heeft te vaak slecht ontvangst.

Vroeger had ze een abbo waarbij haar snelheid naar beneden ging als ze door haar data heen zat.
Zoiets zou ze graag weer willen hebben. En ze wil niet meer betalen dan ze nu doet.

Ik ben wel gaan kijken op telecomvergelijk, maar krijg wel erg veel info en weet niet wat in Zeeland een goed ontvangst heeft.
Ze zoekt dus sim-only en 4G is niet nodig.

Vraag dus ; wie weet iets dat aan bovenstaande voldoet? En dan met name de snelheidsverlaging bij limietoverschrijding.

edit ; kan bijv. simpel.nl doen, 2GB+100min+onb. sms, maar daar zit een stop op data en geen verlaging van snelheid bij bereiken limiet.

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 26-07-2015 08:11 ]

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Even geleden overgestapt van KPN (Telfort) naar T-Mobile (Simpel). Groot drama, op verschillende plaatsen in Nederland, waar ik met KPN wel goed bereik had.

Mag gelukkig voortijdig overstappen omdat ik slechtte netwerk op huisadres heb aangetoond.

Edit: dit zegt niet dat T-Mobile sowieso slecht is. Maar het zijn mijn ervaringen, ook in Zeeland.

[ Voor 16% gewijzigd door francoski op 25-07-2015 22:34 ]

• maartend
Simpel heeft een leuk abbo voor een leuke prijs (9,50), echter zit daar een stop bij bereiken datalimiet en geen verlaging snelheid.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Huh, je klaagt over het bereik bij tele2 en wil overstappen naar simple? Nog even je huiswerk doen :9.

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 26-07-2015 09:01 . Reden: Ninja edit ]

Hoi!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
Simyo? Zit op KPN netwerk dus bereik is uitstekend. Afhankelijk van je bundel is het een vrij goedkope provider.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Kijk eens bij Telfort sim only (KPN netwerk), daar neem je wat overblijft in een maand mee naar de volgende maand, wellicht standaard al iets meer dan 1gb pakken per maand?
Volgens mij kan je daar ook makkelijk wat mb's bijkopen voor niet te veel.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
Onderzoek even de mogelijkheden van KPN compleet.

• maartend
Oke, tele2 en Simpel blijkbaar zelfde netwerk? Ik zag wel al dat het dekkingsgebied van Simpel in mijn woongebiel ook niet alles is.

En wij hebben KPN, ik kan dus idd even kijken wat KPN compleet oplevert.

Maar wel heel belangrijk ; lage snelheid buiten datalimiet, geen stop.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 26-07-2015 09:47 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Tele2 en simpel maken gebruik van het netwerk van tmobile, iig over 2G en 3G.

Lage snelheid na bundel kan sowieso bij Vodafone, maar die zal wel buiten budget vallen. Je zou nog even bij friends&family kunnen kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door EWK op 26-07-2015 10:59 ]

Hoi!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Cornelison schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:18:
Onderzoek even de mogelijkheden van KPN compleet.
Je hebt nu 1GB en 100min/sms bij Tele 2 voor 14,75. Je vertelde dat je thuis KPN hebt:

Als je thuis KPN hebt:
Sim Only Basis: 500MB (+500MB) en 150min (+150min) voor €17,50

Als er nog iemand KPN mobiel heeft, en je thuis KPN (internet) hebt:
Sim Only Basis: 500MB (+500MB) en 150min (+150min) voor €12,50 (17,50-5,00)

Buiten je datalimiet wordt internet (extreem) traag en kan je eventueel MB's bijkopen mocht je ze nodig hebben.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
RobinF schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Je hebt nu 1GB en 100min/sms bij Tele 2 voor 14,75. Je vertelde dat je thuis KPN hebt:

Als je thuis KPN hebt:

Buiten je datalimiet wordt internet (extreem) traag en kan je eventueel MB's bijkopen mocht je ze nodig hebben.
Precies dat, dat hebben we hier thuis ook. Perfect huis-tuin en keuken abo!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
EWK schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:59:
Huh, je klaagt over het bereik bij tele2 en wil overstappen naar simple? Nog even je huiswerk doen :9.
Ik denk dat je huiswerk even moet updaten. Op veel plekken heeft Tele2 zelf een paar 4G masten staan. Als je 4G krijgt van Tele2 dan word je naar die masten geswitched. En de masten staan dermate verspreid waardoor je maar een matig bereik hebt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso voor bereik kan je denk ik toch het beste buurtgenoten vragen wat ze hebben en hoe hun bereik is. Zegt ook niet alles, maar het kan zomaar verschillen. Over het algemeen is KPN het beste qua bereik, maar ik heb ook in een gebied gewerkt waar T-mobile veel beter was.

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 22:22
Ik zou niet voor Tele2 kiezen...

[ Voor 76% gewijzigd door 123coen123 op 23-09-2017 10:40 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

Xepos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat je huiswerk even moet updaten. Op veel plekken heeft Tele2 zelf een paar 4G masten staan. Als je 4G krijgt van Tele2 dan word je naar die masten geswitched. En de masten staan dermate verspreid waardoor je maar een matig bereik hebt.
4G is volgens de TS geen eis (en kost soms meer). Dus daarom niet echt van belang ;)

Hoi!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Xepos schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Inderdaad, Tele2 heeft eigen 4G palen sinds dit jaar. Over het bereik ben ik het echter niet eens, ik heb in de randstad nergens slecht 4G bereik van Tele2 gehad moet ik zeggen. Maar goed, datzelfde geldt voor T-Mobile, in de randstad nooit problemen gehad.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 22:47
In Zeeland is KPN de provider met verreweg het beste bereik. Ik zou dus naar KPN of virtuele provider op dat netwerk kijken.

Verbruikt ze veel data? Wat doet ze zoal op het net? Als ze enkel gebruikmaakt van chat(Whatsapp) of webpagina's bezoekt en weinig belt, is de KPN onbeperkt 128kbit bundel wellicht iets voor haar(€7,50/mnd)? Snelheid is ongeschikt voor videostreamen, hooguit op lage kwaliteit maar het is wel écht onbeperkt.
Ik maak er zelf ook gebruikt van, en ben er redelijk tevreden over.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Tele2 zelf krijg je tegenwoordig voor 15 euro per maand 150 belminuten/sms en 1 GB: https://www.tele2.nl/shop...e=288&voice=150&data=1000

Als je door je data heen bent, gaat de snelheid omlaag en zijn er dus geen kosten buiten de bundel (Klik op de i naast internetbundel). Dit geldt voor alle nieuwe abonnementen. Voor 3G maakt Tele2 gebruik van het netwerk van T-Mobile en het eigen Tele2 4G-netwerk wordt steeds uitgebreider. Voor 4G betaal je ook niets extra bij Tele2. Dus mocht je kunnen leven met de dekking, dan kun je ook nog overwegen om het contract bij Tele2 te verlengen tegen de nieuwe voorwaarden.

Zie hier de dekkingskaarten:
https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ (stukje omlaag scrollen)
https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart (even "3G/HSDPA" aanklikken)

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 26-07-2015 13:00 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 18:25
Je kan ook even op de site van sensory kijken of de gebieden waar ze vaak komt al eens gemapt zijn, dat geeft een mooie indicatie.

http://www.sensorly.com/?map#|coverage

4g is in wat minder stedelijk gebied toch vaak wel handig. Is niet alleen sneller, het blijft ook veel langer werkbaar, ook met 1 streepje. Dat is een verademing als 3G altijd net te kort schiet.

[ Voor 6% gewijzigd door Schrudde op 26-07-2015 13:07 ]

• wybrenoppedijk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-01-2024
vectonemobile http://www.vectonemobile....sms-data-bundel-deal.aspx

Is wel prepaid maar voor €10,-
500 min.
500 sms.
en 1,5 gb data

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
RobinF schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Als je thuis KPN hebt:

Heb ik ook, en je hebt 4G, en je hebt bij bereik limiet databundel een snelheidverlaging.

• maartend
En dus KPN gebeld en het klinkt goed. Oke 17,50, maar wel die snelheidsverlaging en goed bereik.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
maartend schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:18:
En dus KPN gebeld en het klinkt goed. Oke 17,50, maar wel die snelheidsverlaging en goed bereik.
Je zou ze kunnen vragen of ze een aanbieding voor je hebben, sommige medewerkers kunnen namelijk je best goede aanbiedingen doen

• maartend
RobinF schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Je zou ze kunnen vragen of ze een aanbieding voor je hebben, sommige medewerkers kunnen namelijk je best goede aanbiedingen doen
Die neem ik mee.

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
Nieuwe abonnementen krijg je 0,0 korting, ook niet op je aansluitkosten (20 euro uit mijn hoofd). Bij KPN, ga voor het compleet voordeel. Je hoeft echt alleen maar je factuuradres te wijzigen waar helemaal niets mee wordt gedaan. Het kan ook gaan om een verre achterneef die bij toeval kpn heeft. (kan hem ook op jouw adres zetten natuurlijk).

• maartend
Ben idd met KPN bezig. Echter heeft Tele2 het nummer geblokkeerd, dus dat levert nog wat troubles op. Maar ben voor KPN compleet gegaan. Kunnen wij later ook over. En gelijk KPN plus pakket erbij.

Thnx allen.
Pagina: 1