Hallo mede tweakers,
Ik plan al een aantal jaren om zelf een gamepc te gaan bouwen, nu ik eindelijk het geld bij elkaar heb om een fatsoenlijke pc te bouwen heb ik jullie advies nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamenlijk gaan gamen, het is echt een must dat ik alle nieuwe games op 60 fps kan draaien. Ook moet ik er fatsoenlijk bestandjes kunnen uit typen powerpoints maken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur regel ik zelf. Componenten heb ik niet en moet ik dus allemaal kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8 gb ram een 970 videokaart en 500 watt voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeur qua cpu gaat uit naar intel, voorkeur gpu gaat uit naar nvidea. Dit mag gewijzigd worden als de performance/prijs daar beter van word.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt niet uit, energie zuinigheid ook niet echt. Wel zou een mooie colourscheme leuk zijn (heb ik in mijn lijstje geen rekening mee gehouden) fancy lampjes zijn ook welkom maar allemaal Geen must.
Ga je overklokken?
Nee. Maakt voor zover ik weet geen performance verschil en vreet alleen maar stroom en levensduur van je componenten.
Hier kwam ik zelf mee:
Ik ben nieuw met het bouwen van pc's dus als jullie daar nog tips over hebben zijn ze zeker welkom!
Ik plan al een aantal jaren om zelf een gamepc te gaan bouwen, nu ik eindelijk het geld bij elkaar heb om een fatsoenlijke pc te bouwen heb ik jullie advies nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamenlijk gaan gamen, het is echt een must dat ik alle nieuwe games op 60 fps kan draaien. Ook moet ik er fatsoenlijk bestandjes kunnen uit typen powerpoints maken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur regel ik zelf. Componenten heb ik niet en moet ik dus allemaal kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8 gb ram een 970 videokaart en 500 watt voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeur qua cpu gaat uit naar intel, voorkeur gpu gaat uit naar nvidea. Dit mag gewijzigd worden als de performance/prijs daar beter van word.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt niet uit, energie zuinigheid ook niet echt. Wel zou een mooie colourscheme leuk zijn (heb ik in mijn lijstje geen rekening mee gehouden) fancy lampjes zijn ook welkom maar allemaal Geen must.
Ga je overklokken?
Nee. Maakt voor zover ik weet geen performance verschil en vreet alleen maar stroom en levensduur van je componenten.
Hier kwam ik zelf mee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Zalman Z11 Plus | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master G500 | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 81,95 | € 81,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 944,70 | |
Ik ben nieuw met het bouwen van pc's dus als jullie daar nog tips over hebben zijn ze zeker welkom!